Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Hälften av alla flickor under 15 år blir utsatta för sextrakasserier över nätet hur många som blir det av någon som är över 18 år är svårt att få fram eftersom de flesta inte talar om sitt namn och personnummer. Chattande är nog i de flesta fall endast en monolog med tillhörande bilder av manliga könsorgan
Jag är emot sexuella trakasserier och övergrepp. Särskilt sadistiska övergrepp på små barn utan egen vilja och framförallt på djur om de lider, annars inte.
Men jag är även emot morallagar då jag inte ser skillnad när veterinärer kör in en hel arm i en hästafetta jämfört med om en "brunstig" man vill jucka densamma.
Jag emot alla former av trakasserier, inklusive Dumpens, men inser som sagt att sidan gör nytta för att för att damma av ett ytterst känsloladdat ämne. Luften behövde rensas.
Ballongen var förut så spänd och syrefattig att den höll på att både kvävas och explodera samtidigt. Numera är luften utsläppt och "gummit" från den har flugit upp på en nivå där frågan nu går att diskutera mer sakligt, vilket väl måste gynna nästan alla?
Som pedofil idag börjar det snart bli en icke-fråga att faktiskt söka hjälp för oönskad sexualitet (vad nu det är och utifrån vems perspektiv) på ett avdramatiserat sätt. Så ska det vara och det om något kan fungera brottsförebyggande.