2022-12-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
På vilket sätt är negrer/muslimer/bögar/transor och miljöhysterin inte trams? Blir ett betydligt kortare svar med den frågeställningen.

Nej, barn tror inte att allt som visas på film är normalt. Dock vet man ju, sedan man själv var liten att intryck gör större inverkan på barn än vuxna, därför tycker jag att det är viktigt att inte indoktrinera små barn med bögar, transor, negrer miljötrams och annat vänsterdravel. Dom kan välja själva när dom växer upp, dom behöver ingen som står med pekpinne för att visa vad som är "rätt" när dom är 3-6 år gamla.

Det är din brist på profetisk vision som hindrar dig från att förstå. Låt mig försöka förklara. Den marxistiska profetiska visionen innebär att se verkligheten ur de förtrycktas perspektiv och rasera "den heteronormativa kulturella hegemonin" som inte alls är en konspirationsteori som kulturell Marxism.

trans och offchopit
Citera
2022-12-01, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vitochkrankt
Det är din brist på profetisk vision som hindrar dig från att förstå. Låt mig försöka förklara. Den marxistiska profetiska visionen innebär att se verkligheten ur de förtrycktas perspektiv och rasera "den heteronormativa kulturella hegemonin" som inte alls är en konspirationsteori som kulturell Marxism.

trans och offchopit

Vem har påstått att den "marxistiska profetiska visionen" är något att lägga vikt vid?
Citera
2022-12-01, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Vem har påstått att den "marxistiska profetiska visionen" är något att lägga vikt vid?

Exakt, kamrat. Nu besitter du den sanna profetiska marxistiska visionen som är en konspirationsteori
Citera
2022-12-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag kommer definitivt se den. Jag är väldigt nyfiken på att se vad det är som får högersnöflingorna att gråta så högljutt den här gången.

Disneys bästa film hittills, Fantasia, gjorde också ett uselt resultat till en början. Uppenbarligen har de både råd och lust att experimentera, vilket är glädjande. Om de dessutom lyckas orsaka hjärtattack hos några högertroll är det en välkommen bonus.
En skillnad med Fantasia är ju att den floppade för att den är för konstnärlig för gemene amerikan, för litet action och dopamin. Den här filmen är ju uppenbarligen för politisk, vilket rimligen inte kommer göra den någon nytta i längden heller.
Citera
2022-12-01, 12:37
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag har sett filmen; mitt första inlägg i den här tråden förkunnade att jag tänker se den. Jag har till skillnad från dig heller inte uttalat mig om innehållet i den.
Med tanke på hur woke du är så är det förstås föga förvånande att höra en vuxen gå och se en barnfilm. Du har aldrig hört talas om hat mot vita män, eller kan se artiklar där producenten Disney uttrycker en politisk agenda, men vill gärna njuta av tecknad film. Gott så, hela din verklighet tycks vara full av talande möss och flygande elefanter.
Citera
2022-12-01, 12:45
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Jag kommer definitivt se den. Jag är väldigt nyfiken på att se vad det är som får högersnöflingorna att gråta så högljutt den här gången.

Disneys bästa film hittills, Fantasia, gjorde också ett uselt resultat till en början. Uppenbarligen har de både råd och lust att experimentera, vilket är glädjande. Om de dessutom lyckas orsaka hjärtattack hos några högertroll är det en välkommen bonus.

Det är den inställningen hos företagen som leder dem i fördärvet. Du är precis en sån som många företag nu inser att det kanske inte vara så smart att lyssna på och låta vara med och bestämma. Såna som man nu börjar göra sig av med.
Citera
2022-12-01, 12:58
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitnick89
Det enda jag undrar är hur fan det kan kosta 360 mill dollar att göra en animerad film?

Titanic (1997) kostade 200 mill dollar att göra, inflationskalulatorn säger att det vore 371 mill dollar i dagens pengar så den här animerade rullen kostar altså like mycket, inte konstigt dom forlorar pengar, woke or not.
Pengatvätt.
Själva produktionen är outsourcad till Indien och kostar max en miljon dollar.
Resten är mutor, vänskapskorruption och förskingring.
Citera
2022-12-01, 13:34
Medlem
Bret-Harts avatar
"Strange world" indeed
Citera
2022-12-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Pengatvätt.
Själva produktionen är outsourcad till Indien och kostar max en miljon dollar.
Resten är mutor, vänskapskorruption och förskingring.

Pengatvätt är det definitivt. Disney är inte de enda som håller på med detta.

Annars är det kul att skumma igenom tråden och se NPC:er och pedofiler sitta och försvara denna katastrof.
Film efter film med övertydlig propaganda floppar och NPC:erna grinar och förstår inte varför majoriteten inte tycker som de själva.

Sen är det roligt också att dessa vill få det till att högerfolk skulle vara kränkta och upprörda över denna film. Med tanke på att filmen går så dåligt, borde väl denna logik säga att en majoritet är höger och inte vill titta på skräpet.
Inte bara det heller. Titta bara på alla vänsteranhängare som grinar över Musk och hans planer med Twitter.

Dagen Coca-Cola och McDonalds vänster är fan patetisk. Själlösa idioter som inte kan tänka själva, utan låter storföretag som redan nämnda och Disney t.ex. diktera vad de ska tycka och "känna".

Normala människor vill inte få pekpinnar och propaganda nedkört i halsen från någon "sida" när de tittar på film.
Citera
2022-12-01, 14:08
Medlem
Citat:
Du vet alltså inte vad det är du uttalar dig om. OK.
jag erkänner att det är andrahands uppgifter men trenden är tydlig, en negress som bond och ghostbusters
Citera
2022-12-01, 14:11
Medlem
pandemonium71s avatar
Jag har svårt att tro att en film floppar bara för att det finns en HBTQ-karaktär med. Oftast är det ju så enkelt att det helt enkelt inte är en tillräckligt bra film eller att konceptet känns ointressant för en större publik. Personligen hade jag inte ens hört talas om att denna var på g.

Men men, man vet ju aldrig. Om målgruppen är 7-12 år så finns det säkert en och annan förälder som tycker att de inte vill att deras ungar ska exponeras för det men jag tror mer på att filmen inte är intressant nog helt enkelt.
Citera
2022-12-01, 14:26
Medlem
Glödskals avatar
Citat:

Ditt inlägg sätter fingret på Disneys problem.

De har gjort en film med medvetna "högre" syften än underhållning.
Publiken sviker, pga att filmens handlingen mindre bra och att del inte vill bli skolade.
Du, och flera andra gillar filmen enbart för de politiska budskapen. Det är ju budskapen som får dig att skriva att du definitivt skall ske den.

Resultatet blir en ekonomisk storförlust för Disney där publiken sviker och enbart de som gillar de politiska budskapet blir nöjda.

Fasen, för dig är inte ens filmens budskap det viktigaste, utan att politiska motståndare blir förbannade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in