2022-11-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Okej, ja det är märkligt vad det kan slå olika. Men du är återställd nu?

Hur länge sen var det här? Var du vaccinerad vid tillfället? Var det länge sen kanske det inte ens fanns vaccin?

Första året på våren.
Fanns inte vaccin.
Oklart om jag är återställd.
Citera
2022-12-01, 03:20
Medlem
arne99s avatar
CDC Knew Covid Shots Damage Heart but Covered It Up
https://slaynews.com/news/cdc-knew-covid-shots-damage-heart-covered-it-up/?utm_source=mailpoet

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) knew that COVID-19 shots damage recipients’ hearts and cause other serious complications but chose to cover up the information, bombshell documents unsealed under a court order have revealed.

The CDC was forced to hand over documents and data following a November 14 court order by Judge Robert Pitman.

The judge ordered the data to be made public following a Freedom of Information Act request from the Informed Consent Action Network.

The federal health agency has been withholding the data that shows adverse reactions to the vaccinations among those who received them.

Data released under the court order shows that a staggering 1 in 3 among the earliest populations to get vaccinated reported needing medical care, missing school or work, or they were unable to “perform normal daily activities” after receiving the shots......more

Ingen förvånad antar jag? Och hur blir det nu med det där ansvaret måntro?
Citera
2022-12-01, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
https://slaynews.com/news/cdc-knew-covid-shots-damage-heart-covered-it-up/?utm_source=mailpoet

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) knew that COVID-19 shots damage recipients’ hearts and cause other serious complications but chose to cover up the information, bombshell documents unsealed under a court order have revealed.

The CDC was forced to hand over documents and data following a November 14 court order by Judge Robert Pitman.

The judge ordered the data to be made public following a Freedom of Information Act request from the Informed Consent Action Network.

The federal health agency has been withholding the data that shows adverse reactions to the vaccinations among those who received them.

Data released under the court order shows that a staggering 1 in 3 among the earliest populations to get vaccinated reported needing medical care, missing school or work, or they were unable to “perform normal daily activities” after receiving the shots......more

Detta är ju ingen nyhet.

Att man blir dålig några timmar av vaccinet är nog alla medvetna om - det är heller inte så konstigt då immunförsvaret får börja jobba - det är liksom meningen med ett vaccin.

1 av 3 (33% blev så dåliga att de uppsökte sjukhus ELLER var tvungen att gå hem från skolan/jobbet ELLER kunde inte genomföra normala dagliga aktiviteter (ett annat ord för att gå och lägga sig och vila).

Dessa allvarliga biverkningar som ni försöker påvisa är alltså att folk var gick och la sig och vilade några timmar efter vaccinationen.
Citera
2022-12-01, 08:51
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99

Uppgifterna stämmer inte. Jag tänker inte ge mig in i en bedömning av orsaken till att 'Slay' publicerar de här uppgifterna eller vad som är deras avsikt, men det är ett bra exempel på hur någon först 'föder' ett felaktigt påstående som sedan vidareförmedlas i social media för att slutligen uppfattas som sant. I det här fallet verkar det vara Del Bigtree's Highwire som valt att avsiktligen 'feltolka' siffror. Saken har sedan amplifierats via Dr John Campbell som hävdar att 8 % av användarna i V-SAFE blev inlagda på sjukhus efter vaccinering. Jag undviker att redogöra för avståndet mellan verklighet och Dr John Campbell's 'kreativa tänkande'.

För mig var det inga störe svårigheter att kontrollera med källdata och verifiera att uppgigfterna inte stämmer och att det inte alls är en tredjedel av alla som behövt sjukhusvård eller inte kunnat arbeta. Det är lögn. Data finns tillgängligt här:
https://filedev0128.s3.amazonaws.com/22-0128-foia/consolidated_health_checkin.zip

Jag kommenterade saken tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det data du hänvisar till kommer precis som du säger från amerikanska V-SAFE. Uppgifterna stämmer dock inte. Vad som skett är att Del Bigtree:s highwire byggt en PowerBI dashboard på V-SAFEs data, och där har man lagt in en egen definition som anger att en datapunkt visar hur många personer som hamnat på sjukhus. Inte ovanligt att antivaccin-rörelsen ägnar sig åt den typen av lögner i syfte att lura naiva. Dr John Campbell har därefter gjort en video om saken där han kablar ut de felaktiga uppgifterna som sedan blivit virala. Jag noterar att Dr John Campbell valt att inte infoga någon länk till källan.

Det är naturligtvis inte 8 % av de som fått minst en dos vaccin som hamnat på sjukhus p.g.a. biverkningar utan 8 % av de personer som sökte hjälp som gjorde det via sjukhus. Datapunkten (HEALTHCARE_VISITS) avser vilken åtgärd personen vidtog, d.v.s. om personerna sökte någon form av råd/hjälp via Telehealth, VirtualHealth eller besökte sjukhus. De har inte lagts in på sjukhus. Lögn, således.

Noterbart är att en betydande andel av de personer som besökte sjukhus gjorde det p.g.a. feber. De flesta uppmättes till mellan 38° och 39°. Andra vanliga anledningar var bristande aptit. Många besökte sjukhuset för utslag vid injektionsplatsen. Det är också ganska många som testat positivt för COVID-19 vid besöket.

De allra flesta personer som uppgav att de besökt sjukhuset uppgav dessutom att de mådde "Good" vilket gör att man kan ifrågasätta om det i många fall handlar om ren felrapportering.

Hope that helps.

Hope this helps
Senast redigerad av Takadongtakadang 2022-12-01 kl. 08:53.
Citera
2022-12-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Detta är ju ingen nyhet.

Att man blir dålig några timmar av vaccinet är nog alla medvetna om - det är heller inte så konstigt då immunförsvaret får börja jobba - det är liksom meningen med ett vaccin.

1 av 3 (33% blev så dåliga att de uppsökte sjukhus ELLER var tvungen att gå hem från skolan/jobbet ELLER kunde inte genomföra normala dagliga aktiviteter (ett annat ord för att gå och lägga sig och vila).

Dessa allvarliga biverkningar som ni försöker påvisa är alltså att folk var gick och la sig och vilade några timmar efter vaccinationen.

Samtidigt var rekommendationen att man tex riskfritt kunde träna hårt direkt efter vaccinationen.
Citera
2022-12-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Samtidigt var rekommendationen att man tex riskfritt kunde träna hårt direkt efter vaccinationen.

OM man kände sig helt frisk.
Citera
2022-12-01, 14:10
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Uppgifterna stämmer inte. Jag tänker inte ge mig in i en bedömning av orsaken till att 'Slay' publicerar de här uppgifterna eller vad som är deras avsikt, men det är ett bra exempel på hur någon först 'föder' ett felaktigt påstående som sedan vidareförmedlas i social media för att slutligen uppfattas som sant. I det här fallet verkar det vara Del Bigtree's Highwire som valt att avsiktligen 'feltolka' siffror. Saken har sedan amplifierats via Dr John Campbell som hävdar att 8 % av användarna i V-SAFE blev inlagda på sjukhus efter vaccinering. Jag undviker att redogöra för avståndet mellan verklighet och Dr John Campbell's 'kreativa tänkande'.

För mig var det inga störe svårigheter att kontrollera med källdata och verifiera att uppgigfterna inte stämmer och att det inte alls är en tredjedel av alla som behövt sjukhusvård eller inte kunnat arbeta. Det är lögn. Data finns tillgängligt här:
https://filedev0128.s3.amazonaws.com/22-0128-foia/consolidated_health_checkin.zip

Jag kommenterade saken tidigare:

Hope this helps

I allmänhet håller jag med dig att det finns många fallgropar när man försöker tolka data. Man skjuter sig själv i foten, retoriskt sett, om man är för alarmistisk. Ofta får jag dock intrycket att pendeln slår över lite väl långt åt andra hållet när vaxx-apologeter försöker förklara hur det "egentligen ligger till".

Förstår inte exakt vilka uppgifter du menar inte stämmer, av det som citerades ur Slay-artikeln. Det påstås ju inte att siffran syftar på att folk blivit inlagda på sjukhus specifikt. Utan bara "required medical care", dvs typ uppsökt läkare på svenska.

Du nämner i ditt tidigare inlägg som du refererade till, att vi inte vet om läkarkontakten skedde pga covid eller pga vaxxet. Jaha, visst. Och strikt talat så skulle det även kunna bero på någon tredje eller fjärde faktor som vi inte känner till? Men poängen är att testpersonen själv upplevde att besöket föranleddes av en biverkning av vaxxet. Annars skulle man ju inte rapporterat saken, eller hur? Så det finns en viss osäkerhetsfaktor. Men den är samma som gäller för all typ av självrapportering. Så varför gissar du att covid skulle vara en avgörande faktor i just detta fall? Vidare så skulle ju detta i så fall tyda på att vaxxet inte är ett särskilt effektivt skydd mot covid. (Och det är väl ingen stor överraskning iofs.)

Sen om du bläddrar till den fjärde fliken så kan du se att den absoluta merparten av läkarbesöken skedde första veckan efter vaxxning. För dos 1 så var det ca 30M check-ins första veckan. Att jämföra med ca 15M check-ins för hela 12-månadersperioden efter. Känns väl inte särskilt sannolikt att särskilt många fler skulle drabbas av covid just första veckan va?

Slutligen så kan vi bläddra till femte fliken och då behöver vi inte gissa om vilken typ av vård som sökts. Det står svart på vitt (för testpersoner äldre än 3 år):
9.6% Hospitalization
15% Emergency room
48.3% Urgent care
27.1% Telehealth

Ska vi säga att vi kan utesluta ont i armen och huvudvärk för åtminstone de två första kategorierna ovan?

Om man lyssnade på det relevanta Highwire-avsnittet så nämns det att CDC hade vägrat lämna ut data från "fritext-fältet" i rapporteringssystemet, dvs den möjlighet som fanns att rapportera ej fördefinierade biverkningar. Det är ju ganska slående att de fördefinierade symptomen som kunde väljas alla är av relativt lindrig art. Gick tex inte att kryssa i hjärtproblem eller stroke. Så ICAN skulle dra igång en ny process för att få ut även den datan. Jag tror att det kommer vara den mest intressanta delen att granska.

Jag slogs också av att du i din kritik missade chansen att säga vad du själv drar för slutsatser av data från V-safe. Tycker du det finns något skäl att höja på ögonbrynen av det vi fått reda på här? Eller tycker du att allt verkar stabilt? Kanske har du uttalat dig om saken tidigare i tråden men då har jag missat det i så fall.
Citera
2022-12-01, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Detta är ju ingen nyhet.

Det är inget vaccin.

Att använda dessa injektioner på miljarder människor under en pandemi är galenskap.
Det "tränar" viruset och riskerar att med tiden leda till att farligare varianter sprids.

Ungefär som när man använder för mycket antibiotika.

Dessutom skadar det immunförvsvaret och säkert mer än så.
Citera
2022-12-01, 19:33
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Minskningen av antalet smittade i England avstannar men är fortsatt minskande. Den här veckan minskar antalet nya smittade med 6.7 %. Den senaste 7-dagars perioden har 19,386 personer testats positiva för COVID-19. Antalet inlagda på sjukhus avstannar också och minskningen landar den här veckan på 2.5 % samtidigt som antalet döda minskar kraftigt med 32.7 %. Det är nu 4,600 personer på sjukhus för vård av COVID-19 och av dessa är 117 patienter i respirator.

https://coronavirus.data.gov.uk/
Minskningen av antalet smittade i England har nu övergått i en svag ökning av smittade. Den här veckan ökar antalet nya smittade med 3.6 %. Den senaste 7-dagars perioden har 20,281 personer testats positiva för COVID-19. Antalet inlagda på sjukhus ökar också för första gången på länge och ökningen är 10.9 %. Samtidigt minskar antalet döda även fortsättningsvis, den här veckan med 29.7 %. Det är nu 4,964 personer på sjukhus för vård av COVID-19 och av dessa är 128 patienter i respirator.

Citera
2022-12-01, 22:21
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Minskningen av antalet smittade i England har nu övergått i en svag ökning av smittade. Den här veckan ökar antalet nya smittade med 3.6 %. Den senaste 7-dagars perioden har 20,281 personer testats positiva för COVID-19. Antalet inlagda på sjukhus ökar också för första gången på länge och ökningen är 10.9 %. Samtidigt minskar antalet döda även fortsättningsvis, den här veckan med 29.7 %. Det är nu 4,964 personer på sjukhus för vård av COVID-19 och av dessa är 128 patienter i respirator.

Rensar man för antalet människor som testat sig, när man redovisar "antal nya smittade"? Har vi nån koll på det?
Har för mig att det varit lite si och så med det tidigare.

EDIT:
Jag menar, när man tittar på graferna på sidan du länkar, så följer graferna varandra för antal testade och antal upptäckta "cases" . Är det inte lite som man ropar får man svar?
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-12-01 kl. 22:25.
Citera
2022-12-01, 23:04
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9zkVdW/manga-virus-samtidigt-men-corona-oroar-professor-niklas-arnberg-mest?fbclid=IwAR1kCIziq-0oZ8vOcSx79h -kbmEjN9Lu8C_1lNPRUbKxnAhcGlxdZ1bB3jM

Pandemin fortsätter
Citera
2022-12-01, 23:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Rensar man för antalet människor som testat sig, när man redovisar "antal nya smittade"? Har vi nån koll på det?
Har för mig att det varit lite si och så med det tidigare.

EDIT:
Jag menar, när man tittar på graferna på sidan du länkar, så följer graferna varandra för antal testade och antal upptäckta "cases" . Är det inte lite som man ropar får man svar?
Om du klickar på den här länken så får du data som visar antalet testade per dag i England samt andelen positiva svar.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/testing?areaType=nation&areaName=England#:~:text=t est%20and%20positivity%22-,Download,-Download%20card%20data
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in