2022-12-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Den insikten avslöjar ändå, att du inte är någon Hyper-dumpling.
Haha är nog snarare en rätt ivrig anti-dumpling :-)
Citera
2022-12-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Självklart är kvinnan en privat pedofiljägare .
Självklart har hon ett försvar ett försvar som kommer att med stor säkerhet göra att barnet stadigvarande placeras i familjehem .

Om det inte finns något barn till salu, att hon ljög om den saken. Då kan ju resten vara lögn också. Att hon håller på att bli vräkt. Det kan ju vara en story för att hon ska vara trovärdig gent emot köparen av barnet.

Men absolut. Blir hon häktad så tar de ju barnet.

Det som är problematiskt är att hon KAN vara oskyldig men att Dumpen påstår och hänger ut henne som skyldig på värsta tänkbara sätt.
Citera
2022-12-01, 13:17
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Men suck... Du kom in på polishögskolan på de nya kraven va? Du kan räkna till fem om du får en fusklapp?

Dumpen anger att de är fiskar och de fångar Gäddor. I det här fallet är Gäddan en tjej.

Men den här Gäddan, dvs tjejen kan ju ha försökt lura Dumpen i tron om att Dumpen är en pedofil. Dvs det fanns inget barn till salu. Och det fanns ingen köpare av det barnet. Det var pedofiljägare mot utpressare eller andra privata pedofiljägare.

En orsak till varför en del nekar till brott är ju för att de är oskyldiga.

Du vet inte om hon är oskyldig. Jag vet inte om hon är oskyldig. Dumpen har hängt ut henne som skyldig. Hon är inte dömd och hon påstår sig ha ett försvar. Hon är dessutom släppt ur häkte.

Därav att Dumpen kan ha hängt ut sin första oskyldiga gädda.
Du geggar bara ner dig själv med ditt försök att försvara pedofiler.
Hon är släppt i väntan på rättegång.
Det betyder att hon kan inte förstöra utredningen och eftersom barnet är taget kan hon inte sälja barnet.
Alltså inte begå nya brott.
Jo det fanns ett barn.
Soc kan inte omhänderta fantasier utan enbart verkliga barn.
Citera
2022-12-01, 13:19
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är det verkligen en polis som uttrycker sig så? Är man inte oskyldig till motdatsen är bevisad? Ska inte rättvisan vara blind och erbjuda möjlighet till rehabilitering? Du kallar dessutom gäddorna för pedofiler, vilket till och med Dumpen är noga med att inte göra?
Det är nog dagisfröknar du tänker på.
Poliser möter varje dag brottslingar som inte har fällts i rättegång.
Citera
2022-12-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det är nog dagisfröknar du tänker på.
Poliser möter varje dag brottslingar som inte har fällts i rättegång.
Ja klart de gör. Det är ju det de SKA göra? Inte polisens jobb att dömma. Det är polisens jobb att identifiera och i viss mån frihetsberöva misstänkta. Sen är det väl åklagarmyndighetens jobb att utröna om brott kan styrkas i så grad att ett åtal är på sin plats?
Citera
2022-12-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Om det inte finns något barn till salu, att hon ljög om den saken. Då kan ju resten vara lögn också. Att hon håller på att bli vräkt. Det kan ju vara en story för att hon ska vara trovärdig gent emot köparen av barnet.

Men absolut. Blir hon häktad så tar de ju barnet.

Det som är problematiskt är att hon KAN vara oskyldig men att Dumpen påstår och hänger ut henne som skyldig på värsta tänkbara sätt.
De kommer att ta barnet oavsett om hon ljög om att barnet var till salu eller om att det fanns skulder .
Hon har exponerat barnet under samma användarnamn som hon lägger ut annat material vilket tyder på ytterst dåligt omdöme .
Hon har dessutom försökt sälja sitt barn och oavsett om det är sant eller inte har de intresserade lätt kunnat hitta bilder på barnet samt namn och adress till familjen .
Kommer att bli svårt att få hem barnet
Citera
2022-12-01, 13:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ja klart de gör. Det är ju det de SKA göra? Inte polisens jobb att dömma. Det är polisens jobb att identifiera och i viss mån frihetsberöva misstänkta. Sen är det väl åklagarmyndighetens jobb att utröna om brott kan styrkas i så grad att ett åtal är på sin plats?
Du behöver inte berätta rättskedjans gång för mig.
Du däremot kanske behöver lära dig om rätten till en egen uppfattning.
Oavsett yrke så har du rätt att tycka vad du vill om människor.
Jag tycker särskilt illa om pedofiler.
Citera
2022-12-01, 13:33
Medlem
Citat:
Väldig skillnad på att uttrycka att man tycker särskilt illa om en grupp och att uttala vad man vill göra med de... det är speciellt graverande om man dessutom är öppen med att man är polis.
Citera
2022-12-01, 13:35
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Väldig skillnad på att uttrycka att man tycker särskilt illa om en grupp och att uttala vad man vill göra med de... det är speciellt graverande om man dessutom är öppen med att man är polis.
Vad vill jag göra?
Berätta var du läst det?
Citera
2022-12-01, 13:38
Medlem
Citat:

Om det stämmer att du är polis så framstår du som ganska oproffsig. Men det passar i och för sig bra in på att du är Dumpen-fan och Jönköpingsbo.

Att tycka illa om pedofiler... Visst. Men om det nu är så att hon faktiskt är oskyldig så har ju Dumpen gjort sig skyldiga till ett enormt övertramp.

För övrigt så hör jag fortfarande inget om besöket på riksdagens justitieutskott och Richard Jomshof. Faktum är att det är radiotystnad från Dumpens sida, undrar vad det beror på?
Citera
2022-12-01, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Du känner inte att du är aaningens inkonsekvent i ditt resonemang? Motviljan mot utomrättsliga aktiviteter håller jag med om, men utövande pedofili är dock brottsligt i lagens mening. Om du bland min omgivning hade förfäktat dina åsikter, som du ger uttryck för i andra stycket ovan, hade du kunnat räkna med att fortsättningsvis gå omkring med en sned och krokig näsa. (Utomrättsligt åstakommen, förstås, men tillverkad av någon som "inte kunnat besinna sig" och som troligen hade undkommit med dagsböter och en tids övervakning).

Jag förtröttas inte i att uppmana alla, som misstänker att någon form av "oegentligheter mot barn" förekommer: gör en orosanmälan till Polis eller sociala myndigheter. Med alla deras fel och brister har de dock barnens bästa - inte swish – för ögonen och i sitt tjänstemannaansvar. Socialtjänstlagen är tydlig med, att Polis och sociala myndigheter är ömsesidigt skyldiga att överföra relevant information i sådana ärenden.
Utövande pedofili är lagligt men beror på omständigheterna. Att masturbera till nakna barnbilder eller beröring är lagligt.

Likaså att titta på småflickornas snipor eller som VD:n och läraren på Raoul Wallenbergskolan i Skövde vilja spruta sperma på barnen.
Det är ju exakt så alla normala och självständiga män är, dvs män som inte låtit sig hunsas eller bli dragna i öronen av den politiskt korrekta vinden.

Fråga Sara och Dumpen. Hon borde veta så här dags det vi alla alltid förstått.
Citera
2022-12-01, 13:44
Medlem
Citat:
Vad vill jag göra?
Berätta var du läst det?
Utesluta de ur samhällsgemenskapen istället för att låta myndigheter ta ansvar i form av antingen straff eller vård.

Men men, skit samma. Du verkar förespråka dumpens arbete, men du gör det på ett rekordeligt sätt. Det har jag väldig respekt för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in