2022-12-01, 12:10
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Senast jag såg dig trodde jag du jobbade undercover mot prostitution på massageinstitut, visade sig att jag hade fel.

Det är inga ursäkter. Det är förklaringar på varför hon gjorde som hon gjorde. Sen kritik mot att Dumpen exploaterar och lockar desperata människor att göra dumma grejer.

Jag tror vidare att hon var rädd för att förlora barnet snarare än att hon ville lämna bort honom. Det här med att han betydde mycket för henne stämmer säkert, ironiskt nog. Men antagligen är det bättre om barnet bor någon annan stans än hos henne.
Hon är så rädd för att förlora barnet så hon säljer det som sexleksak till män?
Det är skrämmande att det finns människor som resonerar som du.
Citera
2022-12-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nu lär hon förlora barnet oavsett om barnet bara skulle vara närvarande när mamman säljer sex , föräldrarna har dessutom ett hot om vräkning över sig pga hyresskulder
Citera
2022-12-01, 12:18
Medlem
Citat:

Erkänn att jag har polis-ledar-egenskaper? Kanske kan bli polis-chef en dag?

Jag är inte längre övertygad om att hon försökte sälja ungen...

Någon här inne påstår att hon förnekar saken frenetiskt och Facebook ch hänvisar till förundersökningssekretess. Det betyder ju att hon har ett argument som skulle frikänna henne från att försökt sälja ungen. Vad det för argument och om det är sant vet vi inte.

Men låt oss spekulera...

Jag tror att hon hävdar att hon tänkte råna/utpressa killen (Dumpen). Dvs både köpare och säljare var falska.

För min del kan hon mycket väl vara den typen som skulle kunna göra en sådan sak. I så fall har Dumpen hängt ut sin första oskyldiga Gädda på ett ganska grovt sätt.

Gäddan i det här fallet ska då ha gjort sig skyldig till att misslyckas med rån/utpressning. Inget barnsexbrott.
Citera
2022-12-01, 12:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Erkänn att jag har polis-ledar-egenskaper? Kanske kan bli polis-chef en dag?

Jag är inte längre övertygad om att hon försökte sälja ungen...

Någon här inne påstår att hon förnekar saken frenetiskt och Facebook ch hänvisar till förundersökningssekretess. Det betyder ju att hon har ett argument som skulle frikänna henne från att försökt sälja ungen. Vad det för argument och om det är sant vet vi inte.

Men låt oss spekulera...

Jag tror att hon hävdar att hon tänkte råna/utpressa killen (Dumpen). Dvs både köpare och säljare var falska.

För min del kan hon mycket väl vara den typen som skulle kunna göra en sådan sak. I så fall har Dumpen hängt ut sin första oskyldiga Gädda på ett ganska grovt sätt.

Gäddan i det här fallet ska då ha gjort sig skyldig till att misslyckas med rån/utpressning. Inget barnsexbrott.
Du svamlar runt mycket.
Vet du ens vad du själv säger?
Att hon nekar är inget tecken på att hon är oskyldig.
Det är ett tecken på att hon nekar.
Hur kan gäddan göra sig skyldig till brott om det är hon som försökt utpressa honom?
Du sitter och hittar på undanflykter och försvar.
Citera
2022-12-01, 12:22
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Min efterblivna Sara-älskare! Den enda här inne som tänder på konstigare grejer än vad jag gör! Ni är säkert zigenare båda två!

Jag har en teori... Tänk om hon faktiskt inte tänkte sälja ungen för 10.000kr? Kan ju vara så att hon tänkte lösa hela skulden och lite därtill på annat sätt...

Rån och utpressning är ju inget ovanligt öde för människor som söker sex med barn.

Ja du hade tänkt dig att hon skulle utpressa den eventuella personen hon skulle möta, ja inte omöjligt men ändå långsökt. Ännu mer långsökt men inte omöjligt är också att hon själv var en fiskare som erbjudit ett barn som inte finns.
Men i det här fallet verkar det ändå som att hon är en gris, Dumpen har nog en del på henne innan valde att pubilcera.
På vilket sätt är det konstigt att tycka Snygg-Sara är läcker? Du borde lära dig att uppskatta en gilf.
Citera
2022-12-01, 12:23
Medlem
menbrydigejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Drog iväg dumpen länken till 84 av hennes fb vänner.

En person, som har barn, blockerade mitt konto. Måste vara jobbigt när ens grisknullande vän är pedofil som försöker sälja sitt barn.

Skulle jag kunna få hennes FB? Eller hela namn?
Citera
2022-12-01, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Exakt vad är det för brott du hänvisar till som har avhandlats i TR och HvR?

Redovisat i dagspressen för någon eller några veckor sedan. Jag läser dagspressen och minns händelser men har inget "minne för namn", tyvärr.

Någon journalist på Aftonbladet blev, någon gång anno dazumal, anklagad för våldtäkt men frikänd i domstol. Likväl har fruntimret åter anklagat journalisten för samma våldtäkt i någon senare skrift. Därav har hon nu blivit dömd för grovt förtal.

P.S. Eftersom du, din late jävel ( ) inte iddes, eller kanske inte kände till möjligheten, har jag googlat på "dömd för grovt förtal". Resultatet kommer på första raden:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&ua ct=8&ved=2ahUKEwiYm7emq9j7AhUDS_EDHauxBlYQFnoECAwQ AQ&url=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fstory%2F rattegangen-mot-cissi-wallin&usg=AOvVaw3lTqHeoKe42sLOM1Edim28
Senast redigerad av Brooz 2022-12-01 kl. 12:48. Anledning: Post Scriptum
Citera
2022-12-01, 12:29
Medlem
Citat:
Min efterblivna Sara-älskare! Den enda här inne som tänder på konstigare grejer än vad jag gör! Ni är säkert zigenare båda två!

Jag har en teori... Tänk om hon faktiskt inte tänkte sälja ungen för 10.000kr? Kan ju vara så att hon tänkte lösa hela skulden och lite därtill på annat sätt...

Rån och utpressning är ju inget ovanligt öde för människor som söker sex med barn.
Nu behöver hon inte bekymra sig om några hyresskulder och elräkningar eftersom hon med stor sannolikhet kommer att sägas upp från lägenheten stor risk att usk jobben också försvinner
Citera
2022-12-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menbrydigej
Skulle jag kunna få hennes FB? Eller hela namn?

Nja, det är ingen bra idé att publicera namn mm, men genom PM kanske går bra? Skulle vara lite intressant att se ”klientelet” runt henne…. Hon har/hade alltså en pojke som skulle få suga gubbar medan hon tog förtjänsten!? Har det hänt förut tro?

Citat:
Regel 0.10 gäller i denna tråd.

Det innebär att man inte får posta namn eller adressuppgifter på "gäddorna" direkt i tråden - inte ens i maskad form där delar av namnet är ersatt av exempelvis *-tecken. Rebusar är dock OK.

Uppgifter om anhöriga (barn, föräldrar, familj) får inte postas om det inte finns en uppenbar koppling som är av betydelse för diskussionen.

Tråden är heller inte till för generella diskussioner om pedofili. Det ämnet kan diskuteras här: (FB) Parafila störningar

/Mod

I detta fallet är det bra att hon blev avslöjad, men i många andra fall verkar de uthängda gubbarna vara ganska harmlösa. Tänker på ”cigarett-berra” exempelvis.
Citera
2022-12-01, 12:44
Medlem
Citat:
Du svamlar runt mycket.
Vet du ens vad du själv säger?
Att hon nekar är inget tecken på att hon är oskyldig.
Det är ett tecken på att hon nekar.
Hur kan gäddan göra sig skyldig till brott om det är hon som försökt utpressa honom?
Du sitter och hittar på undanflykter och försvar.

Men suck... Du kom in på polishögskolan på de nya kraven va? Du kan räkna till fem om du får en fusklapp?

Dumpen anger att de är fiskar och de fångar Gäddor. I det här fallet är Gäddan en tjej.

Men den här Gäddan, dvs tjejen kan ju ha försökt lura Dumpen i tron om att Dumpen är en pedofil. Dvs det fanns inget barn till salu. Och det fanns ingen köpare av det barnet. Det var pedofiljägare mot utpressare eller andra privata pedofiljägare.

En orsak till varför en del nekar till brott är ju för att de är oskyldiga.

Du vet inte om hon är oskyldig. Jag vet inte om hon är oskyldig. Dumpen har hängt ut henne som skyldig. Hon är inte dömd och hon påstår sig ha ett försvar. Hon är dessutom släppt ur häkte.

Därav att Dumpen kan ha hängt ut sin första oskyldiga gädda.
Citera
2022-12-01, 12:51
Medlem
Citat:
Men suck... Du kom in på polishögskolan på de nya kraven va? Du kan räkna till fem om du får en fusklapp?

Dumpen anger att de är fiskar och de fångar Gäddor. I det här fallet är Gäddan en tjej.

Men den här Gäddan, dvs tjejen kan ju ha försökt lura Dumpen i tron om att Dumpen är en pedofil. Dvs det fanns inget barn till salu. Och det fanns ingen köpare av det barnet. Det var pedofiljägare mot utpressare eller andra privata pedofiljägare.

En orsak till varför en del nekar till brott är ju för att de är oskyldiga.

Du vet inte om hon är oskyldig. Jag vet inte om hon är oskyldig. Dumpen har hängt ut henne som skyldig. Hon är inte dömd och hon påstår sig ha ett försvar. Hon är dessutom släppt ur häkte.

Därav att Dumpen kan ha hängt ut sin första oskyldiga gädda.
Självklart är kvinnan en privat pedofiljägare .
Självklart har hon ett försvar ett försvar som kommer att med stor säkerhet göra att barnet stadigvarande placeras i familjehem .
Citera
2022-12-01, 12:56
Medlem
Citat:
Det är ju det som är grejen med Dumpen.
Pedofilerna som inte följer reglerna och håller sig borta från barn ska inte släppas in i samhället.
Det ska varnas för dom så att folk kan hålla de borta från barnen och samhällsgemenskapen.
Är det verkligen en polis som uttrycker sig så? Är man inte oskyldig till motdatsen är bevisad? Ska inte rättvisan vara blind och erbjuda möjlighet till rehabilitering? Du kallar dessutom gäddorna för pedofiler, vilket till och med Dumpen är noga med att inte göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in