Citat:
Ursprungligen postat av
tarek90
Blev arbetslös 1 November och ansökte om ersättning från a-kassan och fick beslut denna veckan. Allting bra hittills!
Nu har arbetsförmedlingen beslutat att jag ska delta i Rusta och match och måste söka aktivitetsstöd från 13 december.
Hur fan kan man tvinga folk att ta aktivitetsstöd när man har precis fått 300 dagar på från A-kassan??
detta betyder att jag får knappt ersättning för 10 dagar i december från a-kassan och dår efter från försäkringskassan från 13 december. Och FK betalar aktivitetsstöd 1 månad i efterhand dvs i Januari så jag måste leva på ett belopp som inte räcker till hyran i 2 månader.
Fan vilket skitsystem!
Du kan neka att gå in där, gör det! Du får bara avdrag på en dag eller om det är 5 dagar första gången du nekar.
Det finns en "trappa" för hur många gånger du nekar AF-tramset när du går på a-kassa! Kolla upp det, går att Googla på, gjorde det själv när jag gick in i min första period.
Sen ska du aldrig svara på, eller bekräfta att du mottagit brev eller annat från AF när det gäller sånt här, låtsas som att det regnar bara, och se till att fortsätta vara medlem i a-kassan och betala din avgift, så sitter du säkert.
Bara säg nej, jag vill inte delta. Du får någon dag utan ersättning, och ett par månaders andrum.