2022-12-01, 09:08
Bannlyst
Intressant artikel om panikslagna och frustrerade ryzzar på Krim.

Dom får ingenting för sina sommarhus (som dom försöker sälja, det finns tydligen inga köpare, ingen marknad.

Några av piss-ryzz-trollen i tråden kanske kan ställa upp? Ni som ju är övertygade om att nazir-ryzzland kommer att vinna kriget har nu en kanonmöjlighet att gama åt er hus och fastigheter till rejäla underpriser.

Ryzzarns beklagar sig också över att det är supersvårt att få tid hos läkare. Eller få tid för medicinska ingrepp och behandlingar.

Varför? Jo, sjukhusen fylls av ryzka kackerlackssoldater med skottskador och bortsprängda kroppsdelar. Och det har pågått under lång tid, varför pitt-trollens uppgifter om tråden om totalt, max, ett par hundra skadade ryzka soldater, måste tas med en grävskopa salt.

https://www.politico.eu/article/crimea-annexation-russia-ukraine-war-volodymyr-zelenskyy-vladimir-putin/amp/
Citera
2022-12-01, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag tror hen arbetat fullständigt ideellt men visserligen fått inkomster från sin kanal. Hen var verksam även innan kriget för övrigt. Att tro att han är ett USA.-betalt troll vore verkligen korkat - skulle aldrig falla mig in.

Det finns ett litet gäng engelkspråkiga bloggare i ryssland som jag känner till. Eftersom jag sedan barnsben är intresserad av ryssland och numera är det mer än någonsin så har jag följt sådana sedan långt innan kriget. Främst är det väl Lars dansken i Sibirien "Survival Russia" eftersom jag är intresserad av friluftsliv och Bald and bankrup jag följt för hans resor och prat med folk jag följt. Men jag har tittat in hos många andra tex nu detta hen 1420 och tex Elifromrussia och den sistnämnda tycker jag är bra men lite tråkig. Lars är en kul gubbe som jag gärna skulle ha som granne. :-)

Jag är ingen expert på att hata ryssland men expert på att älska. :-)

Det är dessa ryssar jag älskar som nu är vid fronten i Ukraina som han ju sjunger:

https://www.youtube.com/watch?v=m20zZEvkDf0
Väldigt konstigt att ni Rysslands älskare ej bor i Ryssland, de vågar ni fan inte att leva i en diktatur.

Fegisar.
Citera
2022-12-01, 09:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Står frontlinjerna helt stilla nu eller har det varit några rörelser? För Ukrainas del hade det väl varit smart att slå så hårt som möjligt mot de ryska terroristerna nu, innan deras de får dit förstärkningar med värnpliktiga?

är ju väldigt blött just nu... när det fryser blir det lättare att köra fordon vilket ger mer rörlighet på fronten.
Citera
2022-12-01, 09:14
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Vi har redan klarat ut det där i tråden. Du är inte ens puck-tia.

Du menar där när du skickade 10 länkar som bevisade vad du tror på? Men där inte en enda fungerade, så du hade inte läst dem själv?
Citera
2022-12-01, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Amerikanska försvarsdepartementet gör nu allt för att fylla på förråden. Men när det gäller 155 mm artilleriammunition så finns det i USA bara en enda fabrik , General Dynamics fabrik i Scranton, som kan tillverka 14 000 skott i månaden.

Planen är att öka kapaciteten från 14 000 skott i månaden till 36 000 skott, enligt Pentagons ansvarige för materielanskaffning Bill LaPlante. Men det väntas ta tre år. Och årskapaciteten väntas då motsvara inte ens hälften av vad USA har levererat till Ukraina på mindre än ett halvår.
https://www.svd.se/a/Ll36Gp/kriget-i-ukraina-dranerar-vastlanderna-pa-ammunition
Bara Tyskland behöver köpa ammunition för 200 miljarder kronor. Det handlar om allt från skott till handeldvapen till artillerigranater och robotar. Exakt hur tomt det är i lagren är hemligt. Men att fylla dem igen beräknas ta flera år. Läget förvärras av att det råder brist på viktiga råvaror och komponenter, som exempelvis krut och tändhattar.

Breton räknar med att Sverige som ordförandeland för EU efter nyår ska driva på för säkra tillgången på detta. Idag sker en stor del av tillverkningen i kinesiskägda företag.

– Vi vill verkligen rekommendera ett instrument som kan säkra tillförseln av strategisk och kritisk materiel. Det kommer läggas fram under det svenska ordförandeskapet. På så sätt kan man uppnå en tydlig kartläggning av var de här komponenterna finns. Det kommer föreslås ett finansiellt stöd så att allt som går ska kunna tillverkas i Europa och så att produktion kan flyttas hem, säger Breton till SVT Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kriget-i-ukraina-tommer-ammunitionslagren-i-vast
Alex Vershinin, före detta amerikansk överstelöjtnant och Nato-expert, redovisade i somras beräkningar som tyder på att den amerikanska produktionen av artilleriammunition inte skulle räcka mer än två veckor i ett krig som i Ukraina.
https://www.rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/return-industrial-warfare

Som sagt, det där är gammal skåpmat. Det har redan avhandlats i tråden.
Citera
2022-12-01, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Vad hände när man ”skrapade” på krimbron?

Reträtten från Kherson?

Terrorbombningar av Kiev med drönare och missiler.
Citera
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Inget Natoland kan tillverka Hyperzoniska missiler, 3 länder klarar det Ryssland Kina och Nordkorea.

Usa misslyckades i aprill med sitt test och de vet att det finns inget motmedel mot ostoppbara missiler, hur länge tror du amerikanska hangarfartyg flyter vid en konflikt (30 min). Usa och Nato är stenålder i militär teknologi.

Jag såg en bild på en rysk stridsvagn, den hade en trampolin på tornet, Raketerna från en Javelin bara studsar bort.
Lowtech fast Hightech. Genialt.

Att Nato är stenålder inom militär teknologi, låter jag dock vara osagt. Ryssarna på fronten klagar på att Ukrainarna skjuter sällan och träffar ofta medan ryssarna själv skjuter ofta och träffar sällan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du menar där när du skickade 10 länkar som bevisade vad du tror på? Men där inte en enda fungerade, så du hade inte läst dem själv?

Skulle inte du sluta svara mig? Går det inte att lita på nåt du skriver?

OnT: Det finns många andra som postat inlägg i just det här ämnet. Vi har inget behov av att tramsa ytterligare en dag om något som inte är en issue längre.

Tyskland har skickat vapen och ammunition för maximalt 2 miljarder kronor. Och behöver nu ”fylla på lagren” för 200 miljarder, efter att man ”skickat så mycket ammunition till Ukraina”.

Hör du inte själv hur jävla efterbliven du/ni låter?
Citera
2022-12-01, 09:20
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Vad hände när man ”skrapade” på krimbron?

Reträtten från Kherson?
Mitt inlägg var bara dumt, bortse från det, men frågan är alltjämt relevant, även om detta inte är ett riktigt krig. Men likväl attackeras civila, direkt eller indirekt, då borde den speciella militära operationen vara över och krigslagar råda. Och i krig har man all rätt rätt ge igen mot landet som anfaller med samma kraft som angriparen. Men förmodar att hela eskaleringsproblematiken mot ett ww3 gör moderna krig som påverkar väst extremt känsliga och banar vägen för en galen ledare att göra lite som den vill. Men gränsen finns där någonstans men det verkar som ledaren inte riktigt tror på det han gör, eller så vet han exakt vad han gör.
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2022-12-01 kl. 09:25.
Citera
2022-12-01, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Jag tror hen arbetat fullständigt ideellt men visserligen fått inkomster från sin kanal. Hen var verksam även innan kriget för övrigt. Att tro att han är ett USA.-betalt troll vore verkligen korkat - skulle aldrig falla mig in.

Det finns ett litet gäng engelkspråkiga bloggare i ryssland som jag känner till. Eftersom jag sedan barnsben är intresserad av ryssland och numera är det mer än någonsin så har jag följt sådana sedan långt innan kriget. Främst är det väl Lars dansken i Sibirien "Survival Russia" eftersom jag är intresserad av friluftsliv och Bald and bankrup jag följt för hans resor och prat med folk jag följt. Men jag har tittat in hos många andra tex nu detta hen 1420 och tex Elifromrussia och den sistnämnda tycker jag är bra men lite tråkig. Lars är en kul gubbe som jag gärna skulle ha som granne. :-)

Jag är ingen expert på att hata ryssland men expert på att älska. :-)

Det är dessa ryssar jag älskar som nu är vid fronten i Ukraina som han ju sjunger:

https://www.youtube.com/watch?v=m20zZEvkDf0

Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Väldigt konstigt att ni Rysslands älskare ej bor i Ryssland, de vågar ni fan inte att leva i en diktatur.

Fegisar.

Ja, varför bo i Sverige där det är kriminellt både att slå och ”köra över” sin partner, när man kan våldta och klappa på henne, helt lagligt, i Ryssland?

Helt obegripligt vad man då gör i Sverige, när man älskar ryzzland och ryzzarna.

Och gärna ser ytterligare 100 000 döda ukrainare.

Till ingen nytta.
Citera
2022-12-01, 09:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Intressant artikel om panikslagna och frustrerade ryzzar på Krim.

Dom får ingenting för sina sommarhus (som dom försöker sälja, det finns tydligen inga köpare, ingen marknad.

Några av piss-ryzz-trollen i tråden kanske kan ställa upp? Ni som ju är övertygade om att nazir-ryzzland kommer att vinna kriget har nu en kanonmöjlighet att gama åt er hus och fastigheter till rejäla underpriser.

Ryzzarns beklagar sig också över att det är supersvårt att få tid hos läkare. Eller få tid för medicinska ingrepp och behandlingar.

Varför? Jo, sjukhusen fylls av ryzka kackerlackssoldater med skottskador och bortsprängda kroppsdelar. Och det har pågått under lång tid, varför pitt-trollens uppgifter om tråden om totalt, max, ett par hundra skadade ryzka soldater, måste tas med en grävskopa salt.

https://www.politico.eu/article/crimea-annexation-russia-ukraine-war-volodymyr-zelenskyy-vladimir-putin/amp/

o snart kommer partisanaktiviteten öka haha.
Citera
2022-12-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
USA skickar Avengers Anti-Air till Ukraina.
Vad ska det göra för skillnad undrar jag? Avengers skjuter väl stingers som kan nå Mach 2.2
Rysslands Kalibr gör Mach 3.

Dessutom bara 4 stycken.

Dessutom har väl Ukraina redan S-300 med snabbare missiler än Stingers och har ändå inte lyckats stoppa kryssningsmissilerna.

Eller kan det vara så att Ukraina haft väldigt få S-300?

En 20 Patriot dock , Mach 4.1 , över 5000 km/h
Men intresset är väl snarare att förlänga kriget så mycket som möjligt och ge Ukraina halvdana grejor

Det viktigaste är inte hur fort dom flyger utan hur bra dom träffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in