Citat:
Ursprungligen postat av
OnceUponACreek
Där ser man, där ser man. Förmodar att jag missat både honom som resten utav de du kallar "västerlänskinfluerade" ena. Är denna 1420 anställd utav Kiev direkt, eller arbetar han endast på egenbaserad frihet?
Jag tror hen arbetat fullständigt ideellt men visserligen fått inkomster från sin kanal. Hen var verksam även innan kriget för övrigt. Att tro att han är ett USA.-betalt troll vore verkligen korkat - skulle aldrig falla mig in.
Det finns ett litet gäng engelkspråkiga bloggare i ryssland som jag känner till. Eftersom jag sedan barnsben är intresserad av ryssland och numera är det mer än någonsin så har jag följt sådana sedan långt innan kriget. Främst är det väl Lars dansken i Sibirien "Survival Russia" eftersom jag är intresserad av friluftsliv och Bald and bankrup jag följt för hans resor och prat med folk jag följt. Men jag har tittat in hos många andra tex nu detta hen 1420 och tex Elifromrussia och den sistnämnda tycker jag är bra men lite tråkig. Lars är en kul gubbe som jag gärna skulle ha som granne. :-)
Jag är ingen expert på att hata ryssland men expert på att älska. :-)
Det är dessa ryssar jag älskar som nu är vid fronten i Ukraina som han ju sjunger:
https://www.youtube.com/watch?v=m20zZEvkDf0