2022-11-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Säger hon att ryssar utomlands skulle arresteras direkt om de förlorar kriget?
Helt obegripligt. Dom kan vi arrestera när vi vill....har vi inte gjort det än lär vi väl inte göra det senare
Här gör vi det. Lite mindre tjat och ´mer utav direkt aktion. Jag delade med mig utav detta i tråden gällande "har vi mött några pro-ryssar i verkligheten". O jo, och de gör fortfarande bort sig med att vara bredkäftade i fel county. Arresten är deras räddning....sorgligt men sant. Men, lyckligtvis är även the ticket for a ride, one way. Snabba beslut är fina beslut, särskilt om de inte inbringar 42 OM såsom den psykotiska seglarens osv
Citera
2022-11-30, 22:38
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nej, det är du som försvarar krigsbrott. För jag antar att du pratar om den filmen där vi får se ryssar som låtsas ge upp och sen hoppar en ut och börjar skjuta. Det är ett krigsbrott.

Jo tjena, det är ju väldigt förekommande att soldater låtsas ge sig och sedan börjar skjuta. Sluta göra bort dig.
Citera
2022-11-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Om Putin och de ledande politikerna i Ryssland var oroliga för folkets stöd när de satte igång "specialoperationen" så tror jag de inte är det längre. De har stöd från alla viktiga samhällsgrupper, ett massivt stöd, och framförallt har det här kriget fört minoritets och majoritetsbefolkning närmre varandra.

Degenererad västinfluerad medelklass: Det är inte viktigt för något samhälle eller land på jorden att ha en sådan. Utan dem klarar man sig bra.

Vem fan behöver folk som det där henet 1420 (Den störste "ryske" Youtubern) eller Navalny. Låt dem leva men de behövs inte för någon.
Framgång är att låta alla med kompetens lämna, en massiv braindrain är bra för ett efterblivet land som puttler-ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jo tjena, det är ju väldigt förekommande att soldater låtsas ge sig och sedan börjar skjuta. Sluta göra bort dig.
Är en vanlig rysk strategi använde dom redan på andra världskriget så det är väldokumenterat du gör bort dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det finns en mycket känd rysk Youtuber med det namnet "1420". Ett hen. Han är mycket populär främst i västerlandet och just det sistnämnda kan man nog säga om Navalny med.

De är obehövliga för Ryssland och det är övrig västinfluerad medelklass med. Fast rysslandsinspirerad medeklass finns och den är sannerligen viktig för landet. Tänk alla lärare, läkare, vetenskapsmän osv som vill verka för sitt land och folk.

Pussy Roit passar bättre i USA eller Sverige där de fritt kan skända allt!

Förstår du mig nu?
Där ser man, där ser man. Förmodar att jag missat både honom som resten utav de du kallar "västerlänskinfluerade" ena. Är denna 1420 anställd utav Kiev direkt, eller arbetar han endast på egenbaserad frihet?
Citera
Medlem
Citat:
Detta kan inte tolkas på annat sätt än att ursäkta grova krigsbrott mot ryska soldater. Men det ligger ju i linje med trådens retorik att avhumanisera ryssar.

Eftersom du inte har den blekaste aning om vad som hänt så kan du varken styrka eller avfärda krigsbrott. Det är fakta. Att du sedan påstår att det är ett krigsbrott att besvara eld från soldater som låtsas ge sig för att anfalla är bara komiskt.
Citera
2022-11-30, 22:41
Medlem
Citat:
Detta kan inte tolkas på annat sätt än att ursäkta grova krigsbrott mot ryska soldater. Men det ligger ju i linje med trådens retorik att avhumanisera ryssar.

vari ligger krigsbrottet?

att soldater dödas när de angriper andra soldater är krig, inte krigsbrott.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1593521487511691265

det ärendet är om jag förstår det rätt utrett och inte ett krigsbrott, en ukrainsk soldat skadades allvarligt i samband med att ryssen låtsades ge upp

och det är som du kan se i videon ett krigsbrott som begåas av ryssar.

Dmytro Lubinets, Commissioner for Human Rights of the Verkhovna Rada of Ukraine, reported that the Russians thereby committed a war crime.

During the incident, the Russian unit was neutralized.

“A false surrender is a war crime. It can be concluded that by using the staged capture, the Russians committed this war crime — they opened fire against the Armed Forces of Ukraine military,” shared the Commissioner for Human Rights of the Verkhovna Rada of Ukraine.
Senast redigerad av slö 2022-11-30 kl. 22:48.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Är en vanlig rysk strategi använde dom redan på andra världskriget så det är väldokumenterat du gör bort dig

Om du påstår att detta är en välkänd strategi, så kan du givetvis styrka detta även i det aktuella och enskilda fallet?
Citera
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Så du fortsätter försvara krigsbrottet som ryssen gör alltså.
Förstår att du inte tycker att krigsbrott är nått att bry sig om, hade ju varit svårt att vara rysstroll i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Är det inte säger DU? Hur kommer det sig att du har kännedom om detta min herre? Var är det INTE vanligt förekommande?
Citera
2022-11-30, 22:42
Medlem
%s avatar
Citat:
Du försvarar krigsbrott med andra ord?
"Seså, låt mig se domarna avseende detta nu! "
Citera
2022-11-30, 22:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Säger hon att ryssar utomlands skulle arresteras direkt om de förlorar kriget?
Helt obegripligt. Dom kan vi arrestera när vi vill....har vi inte gjort det än lär vi väl inte göra det senare
Alltså för oss så är det ju inte mycket på rysk TV som "makes sense". Men den andra fjollan Simonyan sa exakt samma sak igår hos Solovyov så förmodligen är det något som deras nya manus säger. Förmodligen är det för att skrämma hela befolkningen i Ryssland med tanke på att om de inte lämnar Ukraina så kommer de att behöva moblilisera allt de har. Typ då att det bara finns två val kvar för den stackars befolkningen i Nazi-Ryssland, kriget eller Haag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in