2022-11-30, 20:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Har redan citerat dig eftersom att alla dina andra "kvalificerade" gissningar varit helt åt helvete uppåt väggarna fel. Så, nej, inget intresse av att vänta på din nästa dissikering utav verkligheten. Numera kan vi utan ilska eller tvivel konstatera dina kvalifikationer som inget annat än agitativ antagonism gentemot de som inte lät dig fullfölja dina 80 poäng i kontraproduktiv kontraproduktivitet.

Jag må ha fel i enskilda slag, men i kriget och dess helhet har jag rätt. Som jag tidigare påpekat: USA har givit Ukraina klockorna, men Ryssland äger tiden. Ukraina och väst kan absolut inte vinna. Jag kommer att citera dig, när detta är över.
Citera
2022-11-30, 20:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Att ryssarna får kraftiga förstärkningar är ju korrekt. Samtidigt har inte jag, lika lite som du, en spåkula om militärstrategiska överväganden. Krig är, precis som livet självt, eni högsta grad dynamisk, och stokastisk process.
Nej. Nu försöker du komma undan. Du sa att man skulle sätta in 150 tusen i Kherson. Varför sa du det då om du inte visste att att var sant. Bara ett påhitt. Du ljög rakt av och påstod något som inte var sant.
Jag har ingen spåkula heller, men jag blåljuger inte om saker, som du gör, faktisk, mest hela tiden.
Citera
2022-11-30, 20:33
Medlem
Citat:
Har du någon källa på att Dima arbetar åt ryska försvarsdepertementet? Nej, jag tänkte väl det.

Hahaha papegoja....menar att han bara repeterar vad de säger
Citera
2022-11-30, 20:35
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Hahaha papegoja....menar att han bara repeterar vad de säger

Jag kan säga samma sak om er gällande USA/EU/NATO, eller hur? Det finns ingen 100 % objektivitet i den här konflikten. Vågar du erkänna det?
Citera
2022-11-30, 20:37
Medlem
Citat:
Pratar vi om Mercouris klienter eller hans analyser av kriget i Ukraina i tråden? Jag tolkar detta som att du helt saknar belägg när du försöker diskreditera hans analyser av konflikten. Andra framstående kanaler har dragit samma slutsats som Alexander för övrigt. Det blir väldigt svårt att förneka att det går väldigt bra för Ryssland just nu.

Följde honom en del i början och inget av vad det han förutspådde har slagit in. Zelensky skulle ha flytt och ryssen skulle ha nått Transnistrien för länge sedan. Tycker du att ryssen viftar med segerflaggan i Moldavien än?
Citera
2022-11-30, 20:37
Medlem
Citat:
Jag må ha fel i enskilda slag, men i kriget i sin helhet har jag rätt. Som jag tidigare påpekat: USA har givit Ukraina klockorna, men Ryssland äger tiden. Ukraina och väst kan absolut inte vinna. Jag kommer att citera dig, när detta är över.
Stokastiskt rätt menar du? Jo.....stoisk rätt måhända....och sådant kommer fölet till golvet kommet även när stoet förnekar att det hänt. Sluta nu sitta här och be andra om källor och dylikt när du egentligen bara trollar för att förgylla ditt egna avsaknande utav sällskap. Du har fortfarande inte presenterat ett endast belägg för dina akademiska funderingar eller påståenden, så varför inte fixa det med lite enkelhet istället för att försöka få de som inte kan dansa att följa din vals?
Det är ju fortfarande så att det är kriget i Ukraina det handlar om här, och inte dina desperata försök till att bli sedd som det du inte är. Trollande kallas det, och som sagt är det bara ett under att du fortfarande får lov att fortsätta när det är uppenbart hur du betingar det hela att endast vara en tråd för just din egoisms skull
Citera
2022-11-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nu tror dumfan att Ryssland ska kunna rekrytera soldater i Afrika. Det lär ju gå lika bra som i våras, när totalt 30 djungelkrigare - efter 3 månaders rekryteringsoffensiv - lovade bajs-pitten trohet och skulle ta sig från, vad var det, katmandu? Niger? direkt till fronten i Ukraina.

Vad blev det av det? Inte ens en tummetott. Och nu ska bushmäniskor med flipflops på fötterna ta sig från en sandöken och 40 grader varmt i afrika till gyttja, snö, is och 20 minusgrader i Ukraina?

Ja, dra åt helvete. Och vad ska dom göra där? Bemanna artilleripjäser? Köra stridsvagn? Utföra sabotage-uppdrag "bakom fiendens linjer"?

Vi kanske kan få ett par hundra Brasilianare släppa solstolen, pinacoladan och överge Copacabana Beach för ett litet äventyr i Donetsk? Varför inte?

Nä, fyfan vilka efterblivna resonemang man får ta del av i den här tråden.
Icke fan lyckas dom rekrytera soldater i Afrika, men wagner lyckades med konststycket att lura en 23år gammal student från Zambia som avtjänade ett 9-årigt fängelsestraff i Ryssland.
Konstigt nog så dog han i september i Ukraina😁
Zambia verkar inte glada över nyheten då dom kräver svar från Ryssland hur studenten kunde dö i kriget eftersom han satt fängslad.

Från Sky News:

Russian businessman Yevgeny Prigozhin, founder of the notorious Wagner Private Military Group, has said a Zambian student killed in Ukraine was fighting for his organisation.

Zambia has demanded answers over the death of 23-year-old Lemekhani Nyirenda, who had been serving a nine-year prison sentence in Russia but died in the war in September.*

https://news.sky.com/story/ukraine-war-russia-putin-news-live-nuclear-latest-updates-12541713

( notisen ligger en bit ned i flödet )
Citera
2022-11-30, 20:39
Medlem
Citat:
Jag må ha fel i enskilda slag, men i kriget och dess helhet har jag rätt. Som jag tidigare påpekat: USA har givit Ukraina klockorna, men Ryssland äger tiden. Ukraina och väst kan absolut inte vinna. Jag kommer att citera dig, när detta är över.
För övrigt, ja för fan, Citera GÄRNA MIG när detta är över. Det kommer vara den första gången du hänvisar till sanning utan något "jag tror, förmodar,misstänker" inblandat. Gör gärna det, ja
Citera
2022-11-30, 20:40
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Stokastiskt rätt menar du? Jo.....stoisk rätt måhända....och sådant kommer fölet till golvet kommet även när stoet förnekar att det hänt. Sluta nu sitta här och be andra om källor och dylikt när du egentligen bara trollar för att förgylla ditt egna avsaknande utav sällskap. Du har fortfarande inte presenterat ett endast belägg för dina akademiska funderingar eller påståenden, så varför inte fixa det med lite enkelhet istället för att försöka få de som inte kan dansa att följa din vals?
Det är ju fortfarande så att det är kriget i Ukraina det handlar om här, och inte dina desperata försök till att bli sedd som det du inte är. Trollande kallas det, och som sagt är det bara ett under att du fortfarande får lov att fortsätta när det är uppenbart hur du betingar det hela att endast vara en tråd för just din egoisms skull

Vill ni att 100 % av alla som skriver i tråden blint ska stödja Ukraina och väst så har ni hamnat fel. Detta är ett diskussionsforum där olika åsikter och fakta ska brytas mot varandra. På så sätt kan läsarna bilda sig sin egen uppfattning. Västs ynkedom och brist på argument visas ju tydligt i EU:s censur av RT. Folk ska inte få bilda sig sin egen uppfattning. Är det din åsikt också?
Citera
2022-11-30, 20:41
Medlem
Citat:
Jag kan säga samma sak om er gällande USA/EU/NATO, eller hur? Det finns ingen 100 % objektivitet i den här konflikten. Vågar du erkänna det?
Du KAN säga det ja....men så kan även polly om du lär henna att repetera dina ord tillräckligt. Det innebär ju inte att Polly har någon större insikt i NATO och ännu mindre NATOs enskilda staters medel. Or, may yer Polly go tripple for the junction?
Citera
2022-11-30, 20:41
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Vill ni att 100 % av alla som skriver i tråden blint ska stödja Ukraina och väst så har ni hamnat fel Detta är ett diskussionsforum där olika åsikter och fakta ska brytas mot varandra. På så sätt kan läsarna bilda sig sin egen uppfattning. Västs ynkedom och brist på argument visas ju tydligt i EU:s censur av RT. Folk ska inte få bilda sig sin egen uppfattning. Är det din åsikt också?

Vad för censur? Jag kommer då in på RT.com, från EU...
Citera
2022-11-30, 20:43
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Vad för censur? Jag kommer då in på RT.com, från EU...

Samma här, kommer också åt RT. Ingen VPN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in