2022-11-30, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag ser att du lyckats hitta en inlägg som jag skrev i mitten av mars.. Broderfolk till trotts, så trodde jag inte att Putin skulle använda silkesvantar, men den tiden tycks vara över nu.
Det hade varit bättre om du citerat den förutsägelse som jag gjorde på sensommaren. Vi är där nu.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Tja. Jag får väl citera det där infantila inlägget i april, maj då.
Citera
2022-11-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Sammanfattning av det aktuella läget på slagfältet, inklusive kartor. Av Military Summary.

https://www.youtube.com/watch?v=j96ASGMVcHM

Hur går det med tunneln och mongolian tactics?
Citera
2022-11-30, 19:51
Medlem
Jag blev också jävligt förvånad - när rysen gick över gränsen - så gör man ju inte.
Citera
2022-11-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Vilka länder i Afrika? Har rest runt i Afrika detta år. Skulle vilja veta vilka länder du talar om?
Mot generös betalning i USD kan ryssarna säkert rekrytera 100000 afrikanska soldater med erfarenhet av inbördeskrig, tveksamt vad dessa kommer tillföra då de i normalfallet inte kan kommunicera med sina överordnade och macheteöverfall kan ses som riskfyllt. Men visst, vill ryssarna ha ännu fler stridsodugliga att hålla med mat så finns den möjligheten
Citera
2022-11-30, 19:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Hur går det med tunneln och mongolian tactics?

Huh?
Citera
2022-11-30, 19:59
Medlem
Citat:
Huh?

Dimas fantastiska idé om en tunnel till Kherson för att förse trupperna med förnödenheter och hans eviga tjat om mongolian tactics varje gång Ryssland retirera.
Världsklass!
Citera
2022-11-30, 20:00
Bannlyst
Citat:
De kan säkert rekrytera en hel del från BRICS-länderna, och Afrika. Det finns en hel del som sympatiserar med Ryssland i dessa trakter och som fått nog av USA:s imperialistiska mobbing. Det kan ju stärka numerären i Ukraina betydligt. Ingår gratis vodka förresten?

Nu tror dumfan att Ryssland ska kunna rekrytera soldater i Afrika. Det lär ju gå lika bra som i våras, när totalt 30 djungelkrigare - efter 3 månaders rekryteringsoffensiv - lovade bajs-pitten trohet och skulle ta sig från, vad var det, katmandu? Niger? direkt till fronten i Ukraina.

Vad blev det av det? Inte ens en tummetott. Och nu ska bushmäniskor med flipflops på fötterna ta sig från en sandöken och 40 grader varmt i afrika till gyttja, snö, is och 20 minusgrader i Ukraina?

Ja, dra åt helvete. Och vad ska dom göra där? Bemanna artilleripjäser? Köra stridsvagn? Utföra sabotage-uppdrag "bakom fiendens linjer"?

Vi kanske kan få ett par hundra Brasilianare släppa solstolen, pinacoladan och överge Copacabana Beach för ett litet äventyr i Donetsk? Varför inte?

Nä, fyfan vilka efterblivna resonemang man får ta del av i den här tråden.
Citera
2022-11-30, 20:02
Medlem
Citat:
Hur drar han in pengar om kostnaden för att producera är kring 40-60 dollar per fat, men de betalar bara drygt 30 dollar som vissa påstår? Det där är en marknadsekonomisk logisk lapsus. Ryssland skulle inte sälja oljan till förlust. Inte utan en specifik anledning.
När oljan flödar kan man inte "vrida av kranen" så barnamördare v.puttin kan välja mellan att elda upp oljan eller sälja den till ett pris lägre än produktionskostnaden om så krävs. Kostnaderna är förövrigt i rubel (då oljefälten i praktiken har förstatligats och de flesta västerlänningar lämnat) och Indien betalar i hårdvaluta. Kina betalar däremot i sedlar med Mao på, men ryssarna kan istället köpa vattenkokare av osedvanligt låg kvalitet från Kina för de sedelbuntarna.
Citera
2022-11-30, 20:02
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Dimas fantastiska idé om en tunnel till Kherson för att förse trupperna med förnödenheter och hans eviga tjat om mongolian tactics varje gång Ryssland retirera.
Världsklass!

Har inte hört talas om detta. Om så är fallet så kanske även solen har fläckar. Det intressanta med Dima och hans kanal Military Summary är att han är mycket noga med att beakta båda sidor av konflikten. Detaljnivån och kartorna är fantastiska. Han har koll på varanda byhåla och vad som händer med den. Sedan gillar jag när han säger: "hello my friends..."
Citera
2022-11-30, 20:04
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Nu tror dumfan att Ryssland ska kunna rekrytera soldater i Afrika. Det lär ju gå lika bra som i våras, när totalt 30 djungelkrigare - efter 3 månaders rekryteringsoffensiv - lovade bajs-pitten trohet och skulle ta sig från, vad var det, katmandu? Niger? direkt till fronten i Ukraina.

Vad blev det av det? Inte ens en tummetott. Och nu ska bushmäniskor med flipflops på fötterna ta sig från en sandöken och 40 grader varmt i afrika till gyttja, snö, is och 20 minusgrader i Ukraina?

Ja, dra åt helvete. Och vad ska dom göra där? Bemanna artilleripjäser? Köra stridsvagn? Utföra sabotage-uppdrag "bakom fiendens linjer"?

Vi kanske kan få ett par hundra Brasilianare släppa solstolen, pinacoladan och överge Copacabana Beach för ett litet äventyr i Donetsk? Varför inte?

Nä, fyfan vilka efterblivna resonemang man får ta del av i den här tråden.

Behövs inte att rekrytera soldater i Afrika, vi har 300k nyrekryterade soldater som går in i kriget när som helst efter de fått sin utbildning.

Så fort bögvänliga väst slutar sponsra zigenarna i ukraina så kommer hela skitet att falla.
Citera
2022-11-30, 20:05
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
om nato hade haft bollar hade dom gått in i kriget förlängesen, Ryssarna kommer sppränga båtarna så hårt så att din morsas fitta kliar.

Slava Russia och död åt alla som är emot Ryssland.

Ryssen vågar ju inte ens spränga Ukrainas handelsfartyg nu när de eskorteras av turkiska fartyg, så det tror jag så mycket jag vill på.
Citera
2022-11-30, 20:05
Medlem
AlbusPercivals avatar
Russian forces claimed control over Kurdiumivka south to Bakhmut

https://liveuamap.com/en/2022/30-november-russian-forces-claimed-control-over-kurdiumivka

Bara en tidsfråga innan Bakhmut faller, därefter bär det av mot Kramatorsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in