2022-11-30, 18:53
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
De kan säkert rekrytera en hel del från BRICS-länderna, och Afrika. Det finns en hel del som sympatiserar med Ryssland i dessa trakter och som fått nog av USA:s imperialistiska mobbing. Det kan ju stärka numerären i Ukraina betydligt. Ingår gratis vodka förresten?

Vilka länder i Afrika? Har rest runt i Afrika detta år. Skulle vilja veta vilka länder du talar om?
Citera
2022-11-30, 18:53
Medlem
Citat:
De flesta dikeskörningarna står ni för själva. Ska man tro er naiva västlakejer så har inte en enda ukrainsk soldat dött i konflikten. Hur seriöst är det att ständigt tala om "döda pizzryzzar", "kackerlackor", "bögsex", och andra tillmälen i analyser av den aktuella konflikten? Jag tycker det säger en hel del om er själva. Höj nivån!
Analyser? Du menar de 42 olika sätten man kan vrida ur en wettex för att hitta svaret man önskade finna de första 41 gångerna? Analyser....hahahahaha......Ja du herr akademiker. Den dagen du och herr akterseglare rastar era hundar tillsammans så skall vi hålla ögonen öppna för boken som komma skall utifrån den "diskussionen". Tills dess så håller vi oss helt sonika till lite mer "non flanged fantasy" och skrapar upp den sanningen som sakta men verklighetsbaserat strilar ut från Ukraina. Lycka till i både doktorandskap såsom hundrastande. Ukraina kommer uppskatta dina prejudicerande ord....i spaltmeter....as a strip, fantomen....stay away from the lilac mate!
Citera
2022-11-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Istanbul gissar jag. Vi har flyktingar här som tog sig ut från kehrson via krim / Ryssland så omvänt ska väl funka också.

Varför skulle någon från bric vilja ansluta om byfånarna i tråden inte vill? Lär ju inte finnas många som är ännu mer lättlurade....

De som vill strida och dö för Kremls sak. Måste ju erhålla tydliga instruktioner.
Citera
2022-11-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Vilka länder i Afrika? Har rest runt i Afrika detta år. Skulle vilja veta vilka länder du talar om?

Det var ju några dårar i Tchad som postade på twitter att de var på väg. Sen är 40 000 frivilliga från Syrien och 100 000 på Nordkorea på väg.
Jag får nog ändå säga att detta är väldigt mycket mer troligt än att Ryssland har 560 000 standby....
De kanske bara stannat på vägen....
Citera
2022-11-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Även jag är intresserad utav att höra vilka dessa länder är. Kanske det är så att herr akademiker inte riktigt kunde skilja på Soweto och Gasita. Inte för att det handlar om plats eller så nej, men lite jävla skavsår får man ju ändå ha innan man börjar påstå att kängor i Botswana inte gör foten väl. Framförallt om man nu skall använda det som ett verktyg i en tråd som handlar om Ukraina
Citera
2022-11-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
De som vill strida och dö för Kremls sak. Måste ju erhålla tydliga instruktioner.

Ja, det är uppenbart för de 40 000 syrierna verkar kommit bort.
Citera
2022-11-30, 19:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Va fan???? Var i helvete har dom hittat dessa mobiliserade? Grundläggande kunskaper saknas totalt

Newly mobilised Russian receives basic training .. And I mean BASIC.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/z8a4gx/newly_mobilised_russian_receives_basic_training/

När mobiks inte ens kan knyta kängorna själv så kan man extrapolera ut det till slagfältet och fundera på hur det ska gå för dessa därute. Men de är ju inte där för att slåss, de ska bara agera kanonmat.
Citera
2022-11-30, 19:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du har fina åsiktsfränder. Hur hamnade du i så pass dåligt sällskap? En vrålande och oartikulerad lynchmobb. Du är inte korkad, och vet ju egentligen bättre om den här konflikten än vad du tillstår i dina inlägg. Egentligen. Vilken dikeskörning!

När du skriver till mig är det mina inlägg du kan referera till. Om jag skulle ställa dig till svars för alla andra dårar, nej förresten du är ju själv en av dårarna. Never mind
Citera
2022-11-30, 19:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nu öppnar dom upp för att låta utländska ryss-älskare att gå med i den nobla ryska armen.
Kanske vore något för endel som skriver i tråden att överväga.

https://www.themoscowtimes.com/2022/09/20/moscow-to-open-military-recruitment-center-for-foreigners-a78846
Perfekt för självmordsbenägna!

Mentalt friska personer lär inte anmäla sig som frivillig med tanke på hur illa det går för ryssen...
Citera
2022-11-30, 19:11
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
blackfriday rabatt på ryzzk olja haha

According to Bloomberg, China and India are currently buying Russia’s flagship Urals crude oil at a massive $33.28 discount to Brent.
Med tanke på att det påstås att kostnaden för att få upp den ryska oljan ligger på 60$ per fat, så låter det inte som nån vidare bra affär för Putin!
Citera
2022-11-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Jag skrev ju att 100 000 förlorade totalt låter som en rimlig siffra.

Det är rätt många.

Lär väl bli fler.
Citera
2022-11-30, 19:16
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Med tanke på att det påstås att kostnaden för att få upp den ryska oljan ligger på 60$ per fat, så låter det inte som nån vidare bra affär för Putin!

Du bör inte tänka strikt ekonomiskt, utan geopolitiskt. Tjänster och gentjänster du vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in