2022-11-30, 11:34
Medlem
Taggads avatar
Kläm åt dom kriminella ockupanterna. Bra initsiativ.
Citat:
EU vill sätta upp en särskild domstol, med stöd av FN, för att utreda och väcka åtal för möjliga krigsbrott begångna av Ryssland i Ukraina. Det säger EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen enligt flera medier.

Ukraina har länge drivit på för att en särskild domstol ska upprättas för att ställa rysk militär och politiska ledare inför rätta för att ha invaderat Ukraina.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Citera
2022-11-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Har funderat på samma sak. Det rimligaste är nog att de väntar tills väst har tömt sina vapenförråd. 2 månader till?

Sedan blir det en enkel marsch framåt, Kiev, krakow, osv.
Två månader. Ok vi räknar ner.
Citera
2022-11-30, 11:37
Medlem
swebarbs avatar
Von der Leyen tog alltså bort videon på twitter där hon säger att 100.000 soldater har dött, jättemärkligt är det sant altså ? ni kan se videon nedan,

Är ju enorm förlust om det där är i närheten av sant för ukraina....

https://t.me/intelslava/42085
Citera
2022-11-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Dessa "sjuka individer" höjs just nu till skyarna av både Wagners och Rysslands ledning.

Med kunskap om ukrainas förmåga att framställa lögnpropaganda tror jag det är ganska möjligt att de tar på sig Wagner-uniformer och låtsas sitta om mumsa på en civil ukrainare. Man har visat prov på sådant tidigare i ukrainsk propaganda så varför inte göra en Ryzz-gore-video?

Var någonstans har du läst/hört att de höjs till skyarna utav Wagner? Det är inte så att min herre sitter och fantiserar lite för att stilla sin fetish för utskitna lögner?
Citera
2022-11-30, 11:38
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej Sen hur ska du ha det innan var det 100 000 officerare. Så vilket ska det vara. Siffran är med största säkerhet fel.
Då får du ta ett allvarligt snack med Ursula von der Leyen. Har hon blivit ett rysstroll? Hon ser ju iofs ut som ett troll, så man vet aldrig
Citera
2022-11-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Nej. Ursula von der leyen har nog inte fel med den information hon har fått, det var ett förberett tal och inspelad video. Cope more.

Kan du länka till videon? Jag kan tänka mig tre skäl till att hon säger är fel.

1 Personen som har gett henne uppgifterna har fel uppgifter

2 Urula gör det klassiska felet - Förluster är lika med döda som är fel

3 Ursula överdriver för att hon pratar om Rysslands skuld och de ska betala
Citera
2022-11-30, 11:40
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
https://apa.az/en/europe/european-commission-it-is-estimated-that-more-than-100000-ukrainian-soldiers-have-died-since-the-sta rt-of-the-war-390674

Som sagt, källan säger inte alls det du påstår. "Servicemen" och inte officerare. Dessutom mcket oklar och ofärdig text, de tror tex att Ursula är en han (eller bara dåligt översättning). Du borde kunna hitta en mer trovärdig källa än en azerbandjansk där den fria pressen är inskränkt. Var och när har hon sagt det?

PS, Sett videon nu, mycket märkligt, deep fake? Ren tankevurpa? Faktiskt intressant att gräva vidare i.
Senast redigerad av FockeWulf190d 2022-11-30 kl. 11:43.
Citera
2022-11-30, 11:41
Medlem
Citat:
Nej. Ursula von der leyen har nog inte fel med den information hon har fått, det var ett förberett tal och inspelad video. Cope more.

Med andra ord vet du inte ens vad en officerare är. Men,men....jag får återupprepa herr Banderas fråga då - hur många ukrainska presidenter har blivit dödade....30?
Citera
2022-11-30, 11:42
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kan du länka till videon? Jag kan tänka mig tre skäl till att hon säger är fel.

Du kan hitta viden om du söker "von der leyen ukraine 100,000" sen skiter jag i hur du lever i förnekelse över siffrorna.
Citera
2022-11-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Då får du ta ett allvarligt snack med Ursula von der Leyen. Har hon blivit ett rysstroll? Hon ser ju iofs ut som ett troll, så man vet aldrig

Jag kan tänka mig tre skäl till att hon säger är fel.

Citera
2022-11-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De ryska Gubbarna är mobiliserade så deras familjer får hjälp med att såga upp isblock från sjön. Ja jag vet inte vad de skall ha isblock till men det verkar vara något man behöver i det ryska hushållet....................
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597658676273512449

Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Till groggen kanske?
Förmodligen är det kylskåpstillverkning inför sommaren 2023 som pågår, dvs att såga ur isblock som förvaras i sågspån där hushållen får ett block i taget att ha i ett speciellt skåp. Isen smälter sakta men håller varorna hyfsat kalla. Det var vanligt även här före 1940 att man hade sådana men numera ser vi bara tekniken på Skansen. Ja, och i supermakten Ryssland så klart.

Edit. Inser att andra givit samma förslag. Så blir det när man läser ikapp. Sjua på bollen.
Senast redigerad av Milosebic 2022-11-30 kl. 11:46.
Citera
2022-11-30, 11:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
1 Ryssland har medvetet gått runt bland de värsta förbrytarna och särskilt grova våldsbrottslingar och gett dem erbjudande att åka till fronten mot Ukraina för att visa sin kompetens som de tidigare visat mot ofta oskyldiga ryska medmänniskor och rikta denna mot anfallande Nato-trupper. När de väl gjort det kan de återvända till sin hembygd som och starta ett nytt bra liv. Ryssland och Wagner ägarna säger detta öppet: Vi riskerar våra sämsta människor och vill att de dödar fiendens bästa människor. Cyniskt kan det påstås men jag tycket tänket är klokt.

Och du tror att de kommer bli hederliga människor på kuppen? Givetvis har Putin inte någon tanke på att de ska komma tillbaka med livet i behåll, det är därför de hamnar på yttersta fronten bakom trupper som skjuter dem om de försöker retirera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in