2022-11-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Goda nyheter. 500 bögfascister förvandlade till gödning under gårdagen. Nästa års spannmålsskördar i Ukraina förväntas bli rekordstora på grund av det stora gödseltillskottet

Ja - nu återstår bara antalet dödade ryZZar som det enda "glada" beskedet från fronten. Och att Zelenskis fru har en snygg vinterkappa.

Jag tycker verkligen den är snygg. Vad tycker du Hervonen? För övrigt: Vad tycker du om hennes figur? Även den tilltalar mig? Jag tror hon rakar sig och tar den i tvåan. Vad tror du?

Det föregående stycket apropå att så många av Nato-trollen har förmågan att komma in på i dersa ögon "tråkig" SEX. För min del tycker jag trevlig sex, som jag inte är främmande för vad gäller Zelenskis fru, är mer ONT än massa rysligheter för mig som du tycks älska att tala om. Du får väl ändå betänka att de flesta tråddeltagare är hetro?

Indirekt skrev du att det går bra nu för Ryssland med ditt inlägg och jag vill instämma.
Citera
2022-11-30, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Ryssland och kina har de bästa flygen, är du född i en farstu usa har erkännt att deras senaste stridsflyg var ett fiasko, usa har en krigsmakt som inte ens vinner mot kamelryttare på 20 år 20år, de flydde afghanistan fastklamrad på utsidan av flygplan och lämnade kvar utrustning för biljoner dollar Eller så glömde senil biden vapnen

Ryssland kanske har några 100 000 superzoniska missiler, de har väll bara testskjutit några i ukraina och missilskyddet fick fnatt (video finns) usa har erkännt att inget försvar finns mot dessa avancerade missiler.

Å å .. . .min pappa är faktiskt tio gånger stjärn-stopp mer än du kan säga starkare än vad din är…

Var det planeringsdag på dagis idag så du fått låna mammas dator? 🤡
Citera
2022-11-30, 09:19
Medlem
Mycket stora personalförluster senaste dygnet för Bögfederationen, 500 eliminerade ger totalt 319 avlivade per dag enligt modell:

88.880 : 279 dagar =318,56 fascistiska förbrytare.

I övrigt små förluster med 3 tanks, 6 bepansrade stridsfordon och ett sketet artillerisystem. Också 6 förstörda tankbilar och lastbilar skall nämnas.

Om vi räknar försiktigt med ett snitt i förluster på försiktiga 410 homoförbrytare per dygn så räknar jag med att vi når 100.000 den 28 december.

Det får gärna gå fortare men jag kalkylerar med realistiska siffror och seriösa tankebanor.
Citera
2022-11-30, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Även jag ser mycket fram emot när de där länderna ska försöka samarbeta. Ska de försöka ta fram en gemensam valuta köper jag popcorn maskin!

Du lär inte behöva köpa någon popcornmaskin

Att de länderna skulle kunna införa en gemensam valuta - och dessutom få andra länder att ansluta sig - kommer inte att ske. Ska man ha en gemensam valuta krävs ganska mycket samsyn kring finans- och penningpolitik. Även en gemensam centralbank. Redan Euro-zonen har ju ibland vissa problem med samsyn och att de där länderna med sin starka politiska styrning av ekonomin ska kunna samordna sig finns inte på kartan. Och en ekonomisk jätte som Kina kommer dessutom aldrig att vara beredd att anpassa sig till dvärgen Ryssland. Det ligger liksom inte i samhällssystemens struktur att kompromissa.

Därtill har man ju helt olika ekonomiska ambitioner: Kina satsar på en form av välfärd åt medborgarna, Brasilien och Indien satsar på utveckling medan ryssarna satsar allt på att roffa åt sig, mygla och militära vapen.

Dessutom är länderna så starkt fokuserade på sin nationella identitet så att man skulle byta Rubel, Yuan, Rupie och Dinar (om arabländer skulle ansluta sig) mot "BRICS" (om man kallar valutan det, likt EURO) lär inte heller ske. Varken kineserna eller araberna vill nog se Karl Marx på sedlarna....

Och inte minst så är en gemensam valuta något som alla förespråkare av nationalism borde vara försiktiga med att hylla. En gemensam valuta är en av grundstenarna för att skapa överstatlighet.
Citera
2022-11-30, 09:28
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja - nu återstår bara antalet dödade ryZZar som det enda "glada" beskedet från fronten. Och att Zelenskis fru har en snygg vinterkappa.

Jag tycker verkligen den är snygg. Vad tycker du Hervonen? För övrigt: Vad tycker du om hennes figur? Även den tilltalar mig? Jag tror hon rakar sig och tar den i tvåan. Vad tror du?

Det föregående stycket apropå att så många av Nato-trollen har förmågan att komma in på i dersa ögon "tråkig" SEX. För min del tycker jag trevlig sex, som jag inte är främmande för vad gäller Zelenskis fru, är mer ONT än massa rysligheter för mig som du tycks älska att tala om. Du får väl ändå betänka att de flesta tråddeltagare är hetro?

Indirekt skrev du att det går bra nu för Ryssland med ditt inlägg och jag vill instämma.

Jag tror att orsaken till att så många snöar in på bögeri är att den ryska staten officiellt är emot homosex, förbjuder Prideparader, information om homosex etc, och i vart fall en del ryssvänner i tråden ser kampen mot homosex som en del av orsaken till det ryska angreppet på Ukraina. Och så visar det sig att den ryska armén är en högborg för homosex där rekryterna sodomiseras av befälen, säljs till prostitution och sedan i fält är det samma sak där soldaterna är öppet intima med varandra och det tillkommer att medlemmar i vissa förband våldtar soldater från andra förband. Det hela blir väldigt konstigt och man förstår att ryssarna ljuger om denna krigsorsak, liksom om allt annat. Din fäbless för Zelenskys fru har jag dock svårt att koppla till ämnet, men varsågod.
Citera
2022-11-30, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Produktfamiljen som T-14 tillhör skall tydligen vara nedlagd och Ryssland siktar mot andra lösningar även om utvecklingsarbetet runt systemlösningar ska fortgå

Här har du Rysslands nya vapenprogram. Dom går all-in. 😂

https://scienceinfo.net/the-worlds-5-most-useless-military-inventions.html
Citera
2022-11-30, 09:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Ryssland och kina har de bästa flygen, är du född i en farstu usa har erkännt att deras senaste stridsflyg var ett fiasko, usa har en krigsmakt som inte ens vinner mot kamelryttare på 20 år 20år, de flydde afghanistan fastklamrad på utsidan av flygplan och lämnade kvar utrustning för biljoner dollar Eller så glömde senil biden vapnen

Ryssland kanske har några 100 000 superzoniska missiler, de har väll bara testskjutit några i ukraina och missilskyddet fick fnatt (video finns) usa har erkännt att inget försvar finns mot dessa avancerade missiler.

Nej, USA förlorade politiskt i Afghanistan oxh i Vietnam, inte militärt. Liksom Sovjetunionen förlorade politiskt i Afghanistan. Det är meningslöst att kriga i ett land som, antingen vill ha fullständig återförening, som i Vietnam, även under kommunistiskt styre, eller att all befolkning på landsbygden bara älskar sharia-lagar och hatar all utländsk intervention.

Någonting för den rySSka cancersvulsten att fundera på: Ukrainarna vill välja sin egen väg, och den bär västerut. Och de har massivt politiskt, ekonomiskt och militär-materiellt stöd ifrån väst.

100 000 rySSka soldater kommer att stupa, eller helt enkelt frysa ihjäl i vinter. Och den rySSka ledningen kunde inte bry sig mindre.....

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Ryssland kommer, med detta krig, gå till historien, för sin medvetna taktik att utrota ett helt land och dessa befolkning där den främsta taktiken är att gå mot de civila. Världen har slutit sig samman och ryssland kommer garanterat inte gå segrande ur detta. Fast det beror på, ryssarna är bra på att justera sina mål med kriget allteftersom kriget fortgår, medan trådens ryssrunkare med sin berömda dubbelmoral sitter här i härliga västa och kritiserar oss samtidigt som man egentligen aldrig någonsin har haft intentionen att flytta till "paradiset" ryssland .
Vi har vunnit, vi lyckades hålla Moskva (staden)!! Jublar barnamördare v.puttin och hans kleptomankompisar. En snar hängning av skitstöveln i kreml hade kanske avslutat kriget, frågan är bara vilken dåre som kommer efter.
Citera
2022-11-30, 09:37
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Ryssland mobiliserar igen, en ny svärm av ovilliga ska tvingas in i elden. Ofattbart att inte kreml fått större motstånd men det kanske kommer protester på allvar när vi passerat 100 tusen avlivade orcher.

Rapport: Flera tecken på ny rysk mobiliseringsvåg

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/rapport-flera-tecken-p%C3%A5-ny-rysk-mobiliseringsv%C3%A5g/ar-AA14IH1m?ocid=msedgntp&cvid=b1ec507532c74447a56e2a 6ffd098c5b

Till exempel har ett värvningskontor i staden Kirov skickat ut en begäran till anställda på ett lokalt företag att senast till årsskiftet ”klargöra sina militära meriter”.

Dessutom uppges män, som av militära registrerings- och värvningskontor har beordrats att uppdatera sina uppgifter, nu ha förbjudits att lämna landet.
Ja med tanke på de enorma förluster ryssen haft av de mobiliserade så lär det inte vara mycket kvar av dessa.

Helt sjukt att Putin tror det kommer att bli bättre med flera dåligt utbildade utan vettig beväpning och utrustning?
Citera
2022-11-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Ryssland kommer, med detta krig, gå till historien, för sin medvetna taktik att utrota ett helt land och dessa befolkning där den främsta taktiken är att gå mot de civila. Världen har slutit sig samman och ryssland kommer garanterat inte gå segrande ur detta. Fast det beror på, ryssarna är bra på att justera sina mål med kriget allteftersom kriget fortgår, medan trådens ryssrunkare med sin berömda dubbelmoral sitter här i härliga västa och kritiserar oss samtidigt som man egentligen aldrig någonsin har haft intentionen att flytta till "paradiset" ryssland .

Såtillvida att Rysslands krig nu kommer gå till historien håller jag absolut med om. Det finns en oerhörd nationell medvetenhet i ryska ledningen som kan kullkasta västerlandets hegemoni. Den medveternheten tar sig i två för alla tydliga uttryck i krigföringen.

1 Ryssland har medvetet gått runt bland de värsta förbrytarna och särskilt grova våldsbrottslingar och gett dem erbjudande att åka till fronten mot Ukraina för att visa sin kompetens som de tidigare visat mot ofta oskyldiga ryska medmänniskor och rikta denna mot anfallande Nato-trupper. När de väl gjort det kan de återvända till sin hembygd som och starta ett nytt bra liv. Ryssland och Wagner ägarna säger detta öppet: Vi riskerar våra sämsta människor och vill att de dödar fiendens bästa människor. Cyniskt kan det påstås men jag tycket tänket är klokt.

2 Vid fronten uppträder stora förband från nationella minoriteter i Ryssland. Vem har inte observerat Kadyrovs Tjetjener eller "mongolerna" från Touva? Inte minst västerlandet har gjort det för deras påstått grymma krigföring. Ryska ledningen är mycket väl medveten om att det lever ganska stora nationella minoriteter i deras land och att även de är en del av den ryska nationen. Dessa minoriteter har ofta en mycket våldsam och krigisk historia och vaför inte använda denna kompetens i kriget mot Nato? De är också en del av Ryssland och det värmer faktiskt mitt hjärta när dessa gått segrande ur en strid och utropar: ROSSIA! ROSSIA! Allah u Akbar!

Putin och Ryssland håller på att ta nationalism på en bättre nivå! Därför kommer förhoppningsvis Nato och USA/EU så småningom besegras!

(Vladimir Putin har tagit till sig det kloka i Marxismens och Kommunismens irrläror och förkastat de dåliga vilka är många och vilka inte minst rysslands folk fått lida av och man kan även jag gjort detsamma som Putin)
Citera
2022-11-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Varför skulle Indien och Kina vilja ha något med rysk valuta att göra? Den är ju värdelös, ingen kommer ju vilja blanda ihop sin valuta med den. Det vore som om Japan skulle göra valutaunion med Nordkorea. Liksom helt olika divisioner.
Och om Indien och Kina skulle göra en gemensam valuta måste de först ha en stor ekonomisk integration som Euro-området. T.o.m. i Euro-zonen är det vanskligt och Indien och Kina har inget sådant. De har ju t.o.m. krigat uppe i Himalaya-bergen. Nej dollarn kan bara utmanas av euron och Kinas valuta (De har ju två tror jag? En mer kommunistisk inhemsk valuta och den som går att växla internationellt? Eller är det inte så längre?).

Ännu fler. De har även Hongkong Dollar i Hongkong och Patacas i Macau
Citera
2022-11-30, 09:40
Medlem
Taggads avatar
Kvatitet är kvantitet enligt rysk devis - dränk Ukraina i nymobiliserade lik.

Citat:
Ryska styrkor har fortsatt stora problem som bottnar i omodern utrustning och brist på soldater. Samtidigt tyder alltfler ryska myndighetsåtgärder på att landet förbereder en andra mobiliseringsvåg, skriver tankesmedjan Institute for the Study of War i sin senaste rapport.

https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1597764746920726528?t=LzyKFQIkismSPjDeZDc1FQ&s=19

https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-november-29
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in