2022-11-30, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Von der leyen sa idag i ett tal att 20,000 civila och 100,000 Ukrainska militära officerare har dött i kriget.

Vilken tröttmössa!

Och dom andra piss-ryzzarna i tråden nickar instämmande.

Men, man får väl se det som lite positivt att dumskallarna inte fortsätter hävda att det är en "Speciell militäroperation". Alltid något.

Hur många Ukrainska presidenter har dött under kriget? 30?
Citera
2022-11-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, att hindra folk att lämna landet är första steget. Ryzzen verkar finna sig i att bli kanonmat samt förfrysa i skyttegravarna.

Det är en sjuk diktator som sitter och styr landet.
Citera
2022-11-30, 11:18
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej, det har hon inte sagt.
Jo. https://apa.az/en/europe/european-commission-it-is-estimated-that-more-than-100000-ukrainian-soldiers-have-died-since-the-sta rt-of-the-war-390674
Citera
Medlem
Citat:
Ryssland börjar trycka sig in i Bakhmut.

det har de gjort sedan i maj….

och det militärstrategiska värdet försvan i oktober (när ryssarna flydde från lyman)
Citera
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Källa på det? 100 000 ukrainska militära (sic!) officerare? Nämnde hon antalet meniga? Eller sitter du bara och hittar på helt enkelt? Putin sa förresten i ett tal häromodagen att ryssarna förlorat 500 000 generaler i kriget.
https://apa.az/en/europe/european-commission-it-is-estimated-that-more-than-100000-ukrainian-soldiers-have-died-since-the-sta rt-of-the-war-390674
Citera
2022-11-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Hur ska du ha det? Skriver jag bra eller vet jag inget om krig?

Fronten försvaras stenhårt av ingrävda positioner. Så wagner kan inte undvika starka positioner.

Wagner har fått mycket förstärkning den senaste tiden. Jag har inte sett några rapporter om att det skulle vara vanliga soldater som placeras här.

Som jag förstått så består varje förband av ett fåtal rutinerade soldater som leder och oftast överlever anfallen. Sedan fylls det stadigt på med nya kroppar som kan offras. Principen har viss framgång så ryssarna lär fortsätta.

Man kan göra bådadera.

Frontsoldater i alla krig håller mycket noga reda på vilka som är på andra sidan och vilka resurser de besitter. En allmän sanning och förnekar man denna så vet man inget om det.
Citera
2022-11-30, 11:21
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nu vet jag inte hur Wagner organiserar sina förband men det här är teoretiskt möjligt vad gäller numerär i ryska fånganstalter.

Vad skulle du personligen tänka om "frivilliga volontärer från andra länder" i ett Nato-förband visste att Wagner truppen som ryckte fram mot dem efter hård beskjutning bestod av fångar som varit fängslade för styckmord eller kannibalism. I alla fall jag skulle lägga benen på ryggen!

Skulle du vilja att din mamma skulle se en konstig film långt efter kriget på din "hjältedör? Några glada ryssar som styckar din kropp och andra som äter upp dig? Jag tror knappast hon skulle utropa: Slava Ukraiine! :-)

Ni håller på och deler oss vettiga och normala människor era futtiga och neurotiska fantasier så nu ger jag tillbaka. Det är ni som är "sjuka" - inte jag.

De verkar som att du kört tjack hela natten, vad pratar du ens om? Vet du ens vad du pratar om?
Varför i helvete skulle frivilliga volontärer med militär bakgrund ens bli rädda för nersupna homokriminella? Dessa sjuka individer som du höjer till skyarna har visat sig på senare tid inte ha nån form av kompetens. Så att de skulle bli nån gore video på en soldat från valfritt land kan du enbart drömma om.
Citera
2022-11-30, 11:23
Medlem
Från Sky News:

EU announces plan to confiscate Russian assets

The European Commission has announced a plan to confiscate Russian assets that have been frozen to punish Moscow for the invasion of Ukraine.

"We have blocked €300bn (£259bn) of the Russian Central Bank reserves and we have frozen €19bn (£16bn) of Russian oligarchs' money," Ursula von der Leyen, president of the European Union's executive, said in a statement.

We will work on an international agreement with our partners to make this possible. And together, we can find legal ways to get to it," she said.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-russia-rape-putin-zelenskyy-12541713

Helt rätt, varenda rysk tillgång som frysts ska gå till Ukraina!

Slava Ukraini
Citera
2022-11-30, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
De verkar som att du kört tjack hela natten, vad pratar du ens om? Vet du ens vad du pratar om?
Varför i helvete skulle frivilliga volontärer med militär bakgrund ens bli rädda för nersupna homokriminella? Dessa sjuka individer som du höjer till skyarna har visat sig på senare tid inte ha nån form av kompetens. Så att de skulle bli nån gore video på en soldat från valfritt land kan du enbart drömma om.

Dessa "sjuka individer" höjs just nu till skyarna av både Wagners och Rysslands ledning.

Med kunskap om ukrainas förmåga att framställa lögnpropaganda tror jag det är ganska möjligt att de tar på sig Wagner-uniformer och låtsas sitta om mumsa på en civil ukrainare. Man har visat prov på sådant tidigare i ukrainsk propaganda så varför inte göra en Ryzz-gore-video?
Citera
2022-11-30, 11:32
Medlem
Citat:
20,000 civila och 100,000 döda Ukrainska soldater har dött!

Nej Sen hur ska du ha det innan var det 100 000 officerare. Så vilket ska det vara. Siffran är med största säkerhet fel.
Citera
2022-11-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Från Sky News:

EU announces plan to confiscate Russian assets

The European Commission has announced a plan to confiscate Russian assets that have been frozen to punish Moscow for the invasion of Ukraine.

"We have blocked €300bn (£259bn) of the Russian Central Bank reserves and we have frozen €19bn (£16bn) of Russian oligarchs' money," Ursula von der Leyen, president of the European Union's executive, said in a statement.

We will work on an international agreement with our partners to make this possible. And together, we can find legal ways to get to it," she said.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-russia-rape-putin-zelenskyy-12541713

Helt rätt, varenda rysk tillgång som frysts ska gå till Ukraina!

Slava Ukraini

Ja så om man gör så så tar man väl över Rysslands skulder samtidigt? Kanske inte slutar så väl för det västerländska banksystemet tänker jag?

Skall de sända alla ryska pengar till den (enligt västerländska bedömmare) korrumperade staten Ukraina medan de skall sitta kvar med alla skulder Ryssland och ryssar har? Det låter som man förbereder en bank-krach i katastrofal mening? Slava Ukraine :-(

Snacka om att göra självmål!
Citera
2022-11-30, 11:34
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej Sen hur ska du ha det innan var det 100 000 officerare. Så vilket ska det vara. Siffran är med största säkerhet fel.
Nej. Ursula von der leyen har nog inte fel med den information hon har fått, det var ett förberett tal och inspelad video. Cope more.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in