Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Ska de anfallande visa upp sitt CV så du vet deras förmåga och kan lägga benen på ryggen?
De obildade fångarna som används till kanonmat är inte vad jag skulle oroa mig för. Wagner har många vältränade, motiverade och ordentligt utrustade soldater. Jag skulle vara betydligt mer oroad över de riktiga soldaterna i förbanden än kriminella drägget. De flesta blir dödade av artilleri och dessa hanteras in av fångar.
Du vet ingenting om krigande.
I frontkrig allramest vet soldater i största allmänhet vilka de fientliga förbanden är och håller mycket noga reda på dem. Blir de avlösta är sioldater (och befäl) mycket intresserade av detta.
Att de flesta av ukrainarna som blir dödade i Bakhmut blir det av artillerield känner jag med att det är. Eftersom Wagner undviker att rycka fram i områden där fiendestyrkor som fortfarande kan ge hårt motstånd innebär det ju bara att de som nu har sådana här lite skrämmande böjelser har måånga chanser med tilltugg.
Det här att vi byter våra "sämsta" människor mot ukrainarnas bästa säger faktiskt ägaren till Wagner och inget jag dillar ihop. Smart tycker jag som i grunden endast låter cyniskt.
Jag är så djävla trött på alla falska västerländska "godhets"apostlar. Ryska ledare kan säga sanningen när de gör saker - tyvärr inte människor i vårt land Sverige.
När jag vill köra över min fru så säger jag öppet att jag vill det och varför och kommer inte dragande om något skit om världsfreden som du tycks göra. Visst du har rätt - i den Wagner tror inte heller jag att "straffångar" är ett så dominerande inslag som det påstås. Jag försvarar själva tänket vilket jag tycker är bra.
Jag tycker du skriver bra.