2022-11-30, 10:26
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nu vet jag inte hur Wagner organiserar sina förband men det här är teoretiskt möjligt vad gäller numerär i ryska fånganstalter.

Vad skulle du personligen tänka om "frivilliga volontärer från andra länder" i ett Nato-förband visste att Wagner truppen som ryckte fram mot dem efter hård beskjutning bestod av fångar som varit fängslade för styckmord eller kannibalism. I alla fall jag skulle lägga benen på ryggen!

Skulle du vilja att din mamma skulle se en konstig film långt efter kriget på din "hjältedör? Några glada ryssar som styckar din kropp och andra som äter upp dig? Jag tror knappast hon skulle utropa: Slava Ukraiine! :-)

Ni håller på och deler oss vettiga och normala människor era futtiga och neurotiska fantasier så nu ger jag tillbaka. Det är ni som är "sjuka" - inte jag.
Ska de anfallande visa upp sitt CV så du vet deras förmåga och kan lägga benen på ryggen?

De obildade fångarna som används till kanonmat är inte vad jag skulle oroa mig för. Wagner har många vältränade, motiverade och ordentligt utrustade soldater. Jag skulle vara betydligt mer oroad över de riktiga soldaterna i förbanden än kriminella drägget. De flesta blir dödade av artilleri och dessa hanteras in av fångar.
Citera
2022-11-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Just den problematiken finns det en lösning på. Istället för att du tar fram en gemensam valuta så gör du en s k valutakorg. Och så handlas råvaror med den. Det blir ungefär som om du skulle köpa bensin för OMX30 om jag ska förklara det lite förenklat.

Det som händer är att då frigörs likviditeten från dollars och övergår till "BRICS". Men penningpolitiken kan hållas till ett minimum.

Det är ju egentligen konstigt varför man inte använder valutakorgar redan, när allt ändå är så datoriserat. Man kunde ju i princip också göra en usd-yuan-rubel-euro-yen-CHF korg.

sånna korgar finns redan, problemet är väll att de ska motverka/minska ”stora förändringar” i den enskilda valutan. och då premieras knappast valutor som är starkt beronde av tex priset på enskilda råvaror (tex energi/olja i rubelns fall)
Citera
2022-11-30, 10:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu vet jag inte hur Wagner organiserar sina förband men det här är teoretiskt möjligt vad gäller numerär i ryska fånganstalter.

Vad skulle du personligen tänka om "frivilliga volontärer från andra länder" i ett Nato-förband visste att Wagner truppen som ryckte fram mot dem efter hård beskjutning bestod av fångar som varit fängslade för styckmord eller kannibalism. I alla fall jag skulle lägga benen på ryggen!

Skulle du vilja att din mamma skulle se en konstig film långt efter kriget på din "hjältedör? Några glada ryssar som styckar din kropp och andra som äter upp dig? Jag tror knappast hon skulle utropa: Slava Ukraiine! :-)

Ni håller på och deler oss vettiga och normala människor era futtiga och neurotiska fantasier så nu ger jag tillbaka. Det är ni som är "sjuka" - inte jag.

Natoförband? Har vi slutat diskutera kriget i Ukraina nu?

Enskilda soldaters eventuella blodtörst har ingenting med framgångar på slagfältet att göra. Bara för att de är kannibaler innebär det inte de är goda soldater. Tvärtom skulle jag säga. För att bli en bra soldat krävs - förutom bra utbildning - erfarenhet från strid. Du behöver överleva några månader vid fronten och det ser jag det som svårt att göra om din främsta drivkraft är att äta människokött eller att styckmörda.
Citera
2022-11-30, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Ska de anfallande visa upp sitt CV så du vet deras förmåga och kan lägga benen på ryggen?

De obildade fångarna som används till kanonmat är inte vad jag skulle oroa mig för. Wagner har många vältränade, motiverade och ordentligt utrustade soldater. Jag skulle vara betydligt mer oroad över de riktiga soldaterna i förbanden än kriminella drägget. De flesta blir dödade av artilleri och dessa hanteras in av fångar.

Du vet ingenting om krigande.

I frontkrig allramest vet soldater i största allmänhet vilka de fientliga förbanden är och håller mycket noga reda på dem. Blir de avlösta är sioldater (och befäl) mycket intresserade av detta.

Att de flesta av ukrainarna som blir dödade i Bakhmut blir det av artillerield känner jag med att det är. Eftersom Wagner undviker att rycka fram i områden där fiendestyrkor som fortfarande kan ge hårt motstånd innebär det ju bara att de som nu har sådana här lite skrämmande böjelser har måånga chanser med tilltugg.

Det här att vi byter våra "sämsta" människor mot ukrainarnas bästa säger faktiskt ägaren till Wagner och inget jag dillar ihop. Smart tycker jag som i grunden endast låter cyniskt.

Jag är så djävla trött på alla falska västerländska "godhets"apostlar. Ryska ledare kan säga sanningen när de gör saker - tyvärr inte människor i vårt land Sverige.

När jag vill köra över min fru så säger jag öppet att jag vill det och varför och kommer inte dragande om något skit om världsfreden som du tycks göra. Visst du har rätt - i den Wagner tror inte heller jag att "straffångar" är ett så dominerande inslag som det påstås. Jag försvarar själva tänket vilket jag tycker är bra.

Jag tycker du skriver bra.
Citera
2022-11-30, 10:46
Medlem
jonjonesHWs avatar
Von der leyen sa idag i ett tal att 20,000 civila och 100,000 Ukrainska militära officerare har dött i kriget.
Citera
2022-11-30, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Manlig homosexualitet - och veneriska sjukdomar, som Syfilis, Gonorré och könsherpes. 28% av alla ryska ungdomar (under 18 år) är smittade med veneriska sjukdomar.

Så blir det när man tillåter våldtäkter inom familjen. Den ryzka bögfarsan smittar ner hela familen.

Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Fyfan. Om siffrorna stämmer så är de i paritet med hur det såg ut för prostituerade i Londons hamnkvarter på 1800-talet…

Det är ännu värre. 75% av alla tjejer under 18 år har nån form av könssjukdom. En piss-ryzz kan smitta många småtjejer...
Senast redigerad av ABanderas68 2022-11-30 kl. 11:05.
Citera
2022-11-30, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Von der leyen sa idag i ett tal att 20,000 civila och 100,000 Ukrainska militära officerare har dött i kriget.
Nej, det har hon inte sagt.
Citera
2022-11-30, 11:02
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Källa på det? 100 000 ukrainska militära (sic!) officerare? Nämnde hon antalet meniga? Eller sitter du bara och hittar på helt enkelt? Putin sa förresten i ett tal häromodagen att ryssarna förlorat 500 000 generaler i kriget.
Citera
2022-11-30, 11:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ryssland börjar trycka sig in i Bakhmut.
Det är inte så att du missförstått? Ukraina håller på och omringar Kreminna var det väl du menade?

Citat:
At Kupiansk and Lyman directions Russian army shelled Chervonopopivka
https://liveuamap.com/en/2022/30-november-at-kupiansk-and-lyman-directions-russian-army
Citera
2022-11-30, 11:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Ryssland mobiliserar igen, en ny svärm av ovilliga ska tvingas in i elden. Ofattbart att inte kreml fått större motstånd men det kanske kommer protester på allvar när vi passerat 100 tusen avlivade orcher.

Rapport: Flera tecken på ny rysk mobiliseringsvåg

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/rapport-flera-tecken-p%C3%A5-ny-rysk-mobiliseringsv%C3%A5g/ar-AA14IH1m?ocid=msedgntp&cvid=b1ec507532c74447a56e2a 6ffd098c5b

Till exempel har ett värvningskontor i staden Kirov skickat ut en begäran till anställda på ett lokalt företag att senast till årsskiftet ”klargöra sina militära meriter”.

Dessutom uppges män, som av militära registrerings- och värvningskontor har beordrats att uppdatera sina uppgifter, nu ha förbjudits att lämna landet.

Ja, att hindra folk att lämna landet är första steget. Ryzzen verkar finna sig i att bli kanonmat samt förfrysa i skyttegravarna.
Citera
2022-11-30, 11:04
Bannlyst
Citat:

När jag vill köra över min fru så säger jag öppet att jag vill det och varför och kommer inte dragande om något skit om världsfreden som du tycks göra.

Jaså? Vad kör du över henne, med då? Bilen?
Citera
2022-11-30, 11:07
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Du vet ingenting om krigande.

I frontkrig allramest vet soldater i största allmänhet vilka de fientliga förbanden är och håller mycket noga reda på dem. Blir de avlösta är sioldater (och befäl) mycket intresserade av detta.

Att de flesta av ukrainarna som blir dödade i Bakhmut blir det av artillerield känner jag med att det är. Eftersom Wagner undviker att rycka fram i områden där fiendestyrkor som fortfarande kan ge hårt motstånd innebär det ju bara att de som nu har sådana här lite skrämmande böjelser har måånga chanser med tilltugg.

Det här att vi byter våra "sämsta" människor mot ukrainarnas bästa säger faktiskt ägaren till Wagner och inget jag dillar ihop. Smart tycker jag som i grunden endast låter cyniskt.

Jag är så djävla trött på alla falska västerländska "godhets"apostlar. Ryska ledare kan säga sanningen när de gör saker - tyvärr inte människor i vårt land Sverige.

När jag vill köra över min fru så säger jag öppet att jag vill det och varför och kommer inte dragande om något skit om världsfreden som du tycks göra. Visst du har rätt - i den Wagner tror inte heller jag att "straffångar" är ett så dominerande inslag som det påstås. Jag försvarar själva tänket vilket jag tycker är bra.

Jag tycker du skriver bra.
Hur ska du ha det? Skriver jag bra eller vet jag inget om krig?

Fronten försvaras stenhårt av ingrävda positioner. Så wagner kan inte undvika starka positioner.

Wagner har fått mycket förstärkning den senaste tiden. Jag har inte sett några rapporter om att det skulle vara vanliga soldater som placeras här.

Som jag förstått så består varje förband av ett fåtal rutinerade soldater som leder och oftast överlever anfallen. Sedan fylls det stadigt på med nya kroppar som kan offras. Principen har viss framgång så ryssarna lär fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in