2022-11-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är något som skaver när 75% av ytan i västlig riktning har uteslutits i sökinsatser.
Det kan man kanske tycka men jag delar inte din åsikt eftersom utredningen av allt att döma, gått framåt utan att söka i detta område.
Citera
2022-11-30, 10:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det är något som skaver när 75% av ytan i västlig riktning har uteslutits i sökinsatser.
Polisen söker aldrig på måfå. För att de ska söka krävs att de har något att gå på, så som vittnesuppgifter, mobilpositioneringar eller annat som på något vis indikerar att mgm/bo befunnit sig I området. I detta fallet har de tydligen inga sådana uppgifter.
Citera
2022-11-30, 10:36
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det kan man kanske tycka men jag delar inte din åsikt eftersom utredningen av allt att döma, gått framåt utan att söka i detta område.

Ok, för att? Alla T:s tillhörigheter och mobiltelefon är hittad?
Citera
2022-11-30, 10:38
Medlem
Citat:

Precis, och det tycker jag skvallrar om att polisen redan vet och har en ganska klar bild av hela händelseförloppet och dom inblandade, det finns inte mycket dom behöver svar på vad gäller händelser och tidslinje samt förmodligen redan har telefonen
Senast redigerad av anteanti 2022-11-30 kl. 10:41.
Citera
2022-11-30, 10:39
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Polisen söker aldrig på måfå. För att de ska söka krävs att de har något att gå på, så som vittnesuppgifter, mobilpositioneringar eller annat som på något vis indikerar att mgm/bo befunnit sig I området. I detta fallet har de tydligen inga sådana uppgifter.

Det är ju det jag kommit fram till, att de inte söker på måfå. Det jag säger är att det skaver att 75% av ytan i västlig riktning inte har sökts av för såvitt jag vet så har de inte hittat T:s mobil.
Citera
2022-11-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ok, för att? Alla T:s tillhörigheter och mobiltelefon är hittad?
Det vet jag inte.
Citera
2022-11-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Precis, och det tycker jag skvallrar om att polisen redan vet och har en ganska klar bild av hela händelseförloppet och dom inblandade, det finns inte mycket dom behöver svar på vad gäller händelser och tidslinje
Ja det är min bild också.

Det är fullt förenligt med att jag har fel men jag hoppas verkligen inte det. De här båda ska sys in länge!
Citera
2022-11-30, 10:41
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Det vet jag inte.

Tycker du att det är helt ointressant om T:s mobil är hittad eller ej? I den finns kanske svaret på VARFÖR hon inte lever längre. Tänkvärt?
Citera
2022-11-30, 10:43
Medlem
Citat:
Tycker du att det är helt ointressant om T:s mobil är hittad eller ej? I den finns kanske svaret på VARFÖR hon inte lever längre. Tänkvärt?
Nej jag tycker det vore högintressant. Däremot vet jag inte om polisen hittat den.

EDIT: Sedan behöver man väl inte den fysiska telefonen för att kunna läsa SMS till och från kontot?
Senast redigerad av NurseRatched 2022-11-30 kl. 10:51.
Citera
2022-11-30, 10:46
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Precis, och det tycker jag skvallrar om att polisen redan vet och har en ganska klar bild av hela händelseförloppet och dom inblandade, det finns inte mycket dom behöver svar på vad gäller händelser och tidslinje samt förmodligen redan har telefonen

Och det vet du, du som vet vad som står i utredningen och vad som inte står i utredningen? Varför tror du att polis medvetet går ut och berättar att HUVUDDELEN av brottet sker 02:00-02:45? Varför tror du att polis säger A men inte B och C ? Jo, för att det SAKNAS pusselbitar. Du som är insatt i händelseförloppet och tidslinjer: förklara vad polis menar med HUVUDDELEN. Är det när T dör? Är det när människorov sker? Är det när gravfridsbrott inträffar?
Citera
2022-11-30, 10:57
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Nej jag tycker det vore högintressant. Däremot vet jag inte om polisen hittat den.

Polis har lagt locket på. De står och stampar och kommer inte vidare. Obduktionen dröjer, T:s mobiltelefon, nycklar och väska är fortfarande inte hittade och det har ställt till det i utredningen, det finns fler obesvarade frågor kvar för polis att reda ut.
Så, VAR ÄR T:S MOBILTELEFON, NYCKLAR, VÄSKA, PLÅNBOK, KREDITKORT? T var på krogen, i väskan hade hon säkerligen smink, borste och allt annat möjligt man behöver för en utekväll. Säkerligen ID-kort för att komma in på krogen. VAR ÄR TOVES SAKER?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-30 kl. 11:00.
Citera
2022-11-30, 11:06
Medlem
Citat:
Polis har lagt locket på. De står och stampar och kommer inte vidare. Obduktionen dröjer, T:s mobiltelefon, nycklar och väska är fortfarande inte hittade och det har ställt till det i utredningen, det finns fler obesvarade frågor kvar för polis att reda ut.
Så, VAR ÄR T:S MOBILTELEFON, NYCKLAR, VÄSKA, PLÅNBOK, KREDITKORT? T var på krogen, i väskan hade hon säkerligen smink, borste och allt annat möjligt man behöver för en utekväll. Säkerligen ID-kort för att komma in på krogen. VAR ÄR TOVES SAKER?
OK om du kan slå fast att de "står och stampar" har du bättre insyn i utredningen än jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in