2022-11-30, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det sägs att det finns spår att TT var i lägenheten
Men det räcker ju med att JJ har TT mob
Så leder ju spårning dit

Vilket är det enda spår som de har just nu innan tekniker är klara med analyser/dna fr lägenheten

Det finns inget vad jag sett som säger 💯 att TT har varit inne i lägenheten

Förutom att både JJ och MH sagt att hon har varit i lägenheten och snackat i köket med JJ medans MH låg och sov men att hon mådde bra när hon lämnade.
det borde ju vara 100% på att hon varit i lägenheten.
Sen lär ju polisen ha hittat spår, men båda MGM har ju sagt att hon varit där efter Nöjet och sen lämnat.
Citera
2022-11-30, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Och hur vet du att hon öppnat sig, och sagt vad i förhör?! Det är jag jävligt nyfiken på!

som jag skrev, att hon tror JJ kan ha något med Toves död att göra, detta har ju framkommit i media.
Citera
2022-11-30, 08:46
Medlem
Skogsvys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Sant. Men nu vet vi iallafall sedan ett tag att TT är död.
Då återstår när, var och hur hon dog.

Och VARFÖR?

(Ett riktigt insiktsfullt första inlägg på fb från mig, eller hur? 😅&#128513
Citera
2022-11-30, 09:12
Medlem
PeterNosters avatar
Jag påpekade för länge sedan att det var lite konstigt att polis och media sagt att FP var öster om Vetlanda. Polisen yttrade sig om detta vid presskonferensen.

Jag blev upplyst av någon att den sett avspärrningar sydsydost om Vetlanda nära Nye.

Nu slog det mig en tankeställare att avspärrningarna vid Nye kunde ha gällt BP och att FP verkligen är öster om Vetlanda.

Om inte så har polisen farit med osanning och det tarvar en förklaring.
Citera
2022-11-30, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag påpekade för länge sedan att det var lite konstigt att polis och media sagt att FP var öster om Vetlanda. Polisen yttrade sig om detta vid presskonferensen.

Jag blev upplyst av någon att den sett avspärrningar sydsydost om Vetlanda nära Nye.

Nu slog det mig en tankeställare att avspärrningarna vid Nye kunde ha gällt BP och att FP verkligen är öster om Vetlanda.

Om inte så har polisen farit med osanning och det tarvar en förklaring.
Kan också vara så att de inte ville vara för specifika. Sydsydost är tekniskt sett också öster om Vetlanda, eller söder om. Inte fel, bara mindre exakt.
Citera
2022-11-30, 09:34
Medlem
Citat:
Om det påstås att TT cyklade hem. Är det då också sant. Eller ska vi välja vad som är sant eller ej ?
Sov verkligen MH och gick verkligen TT hem från lägenheten ?

Nej du. Här ligger en hund begraven.
Slå ihjäl eller strypt TT ute. Sno med sig såväl cykel som mobil, nycklar och plånbok. Ångra sig och bege sig till parken för att lämna åter. Men se där dök grannen upp. Istället blev det en tur till McDonalds tur och retur.
Senare iväg igen mot parken med bil. In med liket och iväg…
Det som talar mot att man väljer att mörda BO utomhus i en tätort är naturligtvis risken för att bli iakttagen av vittnen.
Citera
2022-11-30, 09:44
Medlem
Citat:
Om det påstås att TT cyklade hem. Är det då också sant. Eller ska vi välja vad som är sant eller ej ?
Sov verkligen MH och gick verkligen TT hem från lägenheten ?

Nej du. Här ligger en hund begraven.
Slå ihjäl eller strypt TT ute. Sno med sig såväl cykel som mobil, nycklar och plånbok. Ångra sig och bege sig till parken för att lämna åter. Men se där dök grannen upp. Istället blev det en tur till McDonalds tur och retur.
Senare iväg igen mot parken med bil. In med liket och iväg…

Det faller ju på sin egen orimlighet att man slår ihjäl någon ute och sen tar med sej dens cykel hem och parkerar den utanför sin lägenhet
Citera
2022-11-30, 09:57
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Kan också vara så att de inte ville vara för specifika. Sydsydost är tekniskt sett också öster om Vetlanda, eller söder om. Inte fel, bara mindre exakt.

Minimalt nästintill obefintligt med sök i västlig riktning, orsaken till det?
Citera
2022-11-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Antagligen därför att man inte sett MGMs telefoner positionera sig i det området.
Citera
2022-11-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Antagligen att MGM inte rört sig åt det hållet enligt tillgänglig info från spårning av mobiltelefoner m.m.
Citera
2022-11-30, 10:09
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Sant iofs, men varför var hon då finklädd som om hon skulle gå ut en lördagskväll?
Om jag inte missminner mig hade hon varit på middag tidigare, enligt någon skribent, så jag tänker att hon redan var uppklädd. Annars vore det en ledtråd.
Citera
2022-11-30, 10:25
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Antagligen därför att man inte sett MGMs telefoner positionera sig i det området.

Det är något som skaver när 75% av ytan i västlig riktning har uteslutits i sökinsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in