2022-11-29, 23:54
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vi vet alldeles för lite för att kunna använda oss av Ockhams rakkniv, så den får vi klara oss utan.
Så länge som åklagaren eller polisen vägrar att delge oss mer. Så blir det åtskilliga gissningar eftersom vet vi inte med säkerhet hur alltihop har gått till.

Ingen här kan alltså med säkerhet påstå att TT varit i lägenheten och om hon varit däri. Så kan ingen med säkerhet påstå att TTs hjärta stannade just där. Oavsett om det är troligt eller ej

Håller med det är väldigt tyst. Gör de flera sök efter T:s mobil och tillhörigheter eller är det så att T:s mobil, väska och andra tillhörigheter återfanns tillsammans med T på fyndplatsen? Förstår att det är förundersökningssekretess men det skulle nog lätta på hjärtat för många att få veta lite mer. Jag funderar lite på anledningen till att inga sök gjorts NOO, NVV, SV eller SVV om stadskärnan Vetlanda, det framstår som att sök fokuserats på stadskärnan, NV, NO och SOO. Sydost tar det stopp vid Gettinge, inget sök väg 785 som leder till vatten. Har det med mastuppkopplingarna att göra?
Har jag missat att pricka in sök som gjorts på fyra tårtbitar ( min tårta har åtta bitar)? Fyll gärna på om det finns info om sök jag inte fått med. På land. Tack på förhand.
Citera
2022-11-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Men om vi med säkerhet vetat hur allt gått till, hade vi inte behövt en rakkniv. 😉
Jag tror att du menar att kniven bara är tillämpbar när lejonparten av hela händelseförloppet är känt. Där är jag lite kluven. Det kan vara klokt att ha den i åtanke hela tiden, så att fantasin inte skenar iväg.

Sant. Men nu vet vi iallafall sedan ett tag att TT är död.
Då återstår när, var och hur hon dog.
Citera
2022-11-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tjolahopp. Och varför menar du att JJ och MH skulle båda påstå att TT följde med dem hem?

Eftersom det inte bara påstods att TT följde med hem till JJ. Det påstods även att TT cyklat hem.
Så finns det all anledning att ifrågasätta.
Citera
2022-11-30, 00:06
Medlem
sybels avatar
Citat:
Sant. Men nu vet vi iallafall sedan ett tag att TT är död.
Då återstår när, var och hur hon dog.
Polisen har gett oss 2.00-2.45, så det är var och hur som återstår.
Citera
2022-11-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Ja vi får hoppas de hittar något av det där, så det inte slutar som "polisiärt uppklarat" men utan dom mot MGM. Vore ju inte kul för de anhöriga/Vetlanda.

Hoppas de med bevis kan pressa fram nån form av erkännande ur någon av MGM. Nån form av händelseförlopp och framför allt motiv hade hjälpt mångas nattsömn tror jag
Exakt! Lisa Holms mördare blånekade hema tiden men blev dömd av dna mm..så har dom så t bevismtrial mm så så räcker det för en fällande dom.
Citera
2022-11-30, 00:08
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Eftersom det inte bara påstods att TT följde med hem till JJ. Det påstods även att TT cyklat hem.
Så finns det all anledning att ifrågasätta.
Förstår faktiskt inte alls ditt resonemang?
Om TT skulle mördats direkt efter nöjet så finns det ju ingen som helst anledning att påstå att hon varit hemma hos JJ eftersom det skulle bara göra MGM än mer misstänkta?
Och sen skulle de kommit på i natten att nu måste vi forsla bort henne?
Känns som ett resonemang som inte alls håller utifrån de fakta vi faktiskt har
Citera
2022-11-30, 00:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Polisen har gett oss 2.00-2.45, så det är var och hur som återstår.
Så rätt! Det har man iallafall släppt att brottet skall ha skett 0200-0245
Kanske bra att förhålla sig till i spekulationer
Citera
2022-11-30, 00:14
Medlem
sybels avatar
Citat:
Så rätt! Det har man iallafall släppt att brottet skall ha skett 0200-0245
Kanske bra att förhålla sig till i spekulationer
"...eller i varje fall påbörjats".
Där tänker jag att det är gravfridsbrottet som sker senare.
Citera
2022-11-30, 00:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
"...eller i varje fall påbörjats".
Där tänker jag att det är gravfridsbrottet som sker senare.
Då är vi på samma spår.
Jag tänker också att det som händer efter den tidpunkten handlar om gravfridsbrott.
Har svårt att tro att de skymfat kroppen men däremot transporterat o dumpat
Citera
2022-11-30, 00:20
Medlem
Kellywomans avatar
De verkar inte släppt del 6 av podden idag på podcaster eller Spotify? Kan heller inte se något i Grevens sammanfattning. Har någon lyssnat och var det nyheter som var intressanta?
Citera
2022-11-30, 00:23
Medlem
Shrinks avatar
- JJ:s advokat Birkhammar i SVT: "Det är uppenbart att skäl för fortsatt häktning saknas" det är väl ungefär så jag tänker även om vi inte vet något om vad som hänt. Tror på några indicier som lätt kan bortförklaras av MGM. Även om det finns några enstaka tekniska indikationer enl åklagaren så kan de bortförklaras antagligen. Nej det blir ingen fällning av MGM om det ens blir åtal.
Citera
2022-11-30, 00:29
Medlem
Citat:
Förstår faktiskt inte alls ditt resonemang?
Om TT skulle mördats direkt efter nöjet så finns det ju ingen som helst anledning att påstå att hon varit hemma hos JJ eftersom det skulle bara göra MGM än mer misstänkta?
Och sen skulle de kommit på i natten att nu måste vi forsla bort henne?
Känns som ett resonemang som inte alls håller utifrån de fakta vi faktiskt har

Eftersom vittnen på nöjet sett de tre lämna nöjet och gått tillsammans på väg till JJ. Så skulle det ju verka mer misstänksamt om de tre aldrig kom fram. Så jodå. Enligt mgm så var TT hemma hos JJ och sedan cyklade TT hem. Enligt mgm. Men TT cyklade aldrig hem och fan vet om hon ens var i lägenheten.

Vägen från nöjet till kyrkans område är ca 1 km. Därifrån till JJ är det ca 160 meter till beroende på var i parken man befinner sig. Vad för någon fakta är det som inte går ihop ?
Kom dunsarna från TT så är det förståligt. Men kom dunsarna från mgm så blir det annat
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-30 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in