2022-11-29, 16:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Det var en ukrainsk missil, om man går efter vad Nato säger och inte Ukraina. Nato är mer pålitligt än lilla Ryssland.

Nej sluta ljug. De säger inte att det var en ukrainsk missil. De har inte visat några belägg för att det var en ukrainsk missil. Om du har belägg för det, visa det istället för att skitposta. De har försökt lägga locket på diskussionen genom att säga vad de tror, inte vad de vet.

Vi kan dock ENKELT konstatera att kratern INTE var en krater från en ukrainsk missil och det fanns en elledning från nedslagsplatsen till Ukraina, d.v.s Ryssland hade definitivt motiv att angripa platsen.
Citera
2022-11-29, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ungefär vad jag förväntade mig att se hur "effektiv" Lancet är.
Nu kan säkert detta vara ren propaganda men förvånar mig inte om det ej är det.

Många av de videos av Lancet attacker visar oftast bara attacken.
Självklart avslutas videon när den träffar målet.

MEN oftast finns det drönarfilmer från ovan som visar attacken.

Dock visar den målet, Lancet kommer och träffar målet *booooom* sen inget mer.

Varför avslutas allt där?

Drönaren ovanför som filmade t ex stridsvagnen innan och själva träffen men sen ingenting.

Ja varför inte visa den brinnande förstörda stridsvagnen?

Stridsvagn som kör fram där på vägen, Lancet glider in från sidan och träffar målet.

Explosion och rök med såklart "cool" musik i bakgrunden.

Ja blev det mål när Lancet träffade målet eller blev det ett stolpskott?

Ljudeffekt borde kanske vara:

*brum brum brum* (stridsvagn som åker på vägen)

*swooooosh* (Lancet flyger in)

*pooooooof* (Lancet exploderar)

*pling* (ljudet besättningen hör inne i stridsvagnen)

Lancet är deras skadeverkan ungefär som när man får ett stenskott på rutan?

Snarare som när du kör i 150 knyck på motorvägen och träffar en stor insekt med vindrutan.

Alltså ingen skadeverkan alls.
Citera
2022-11-29, 16:47
Medlem
Man programmerade in fel longitud - och "man" är Ryssland. Man hade för avsikt att slå ut stora elmaster som går mellan UK och PO -

Hela skiten är redan utredd i detalj - Ryssarna programmerade sin bomb på ett felaktigt sätt -
Citera
2022-11-29, 16:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Och Indien har naturligtvis alla grejer som finns med på den 14 sidor långa julklappslistan på lager? Piss-ryzzarna behöver delar till Flygplan, Helikoptrar och andra fordon. Sånt som Indierna gjort sig kända som high-end tillverkare av.
Inga ABS-bromsar eller krockkuddar, dock. Äsch, vem van behöver sånt i piss-ryzzland?
Va? Ska flygplanen LANDA också?
Jag säger: Låt dom fattiga stackarna i Indien få tjäna ett par Rupee på piss-ryzzarnas dikeskörning, så att dom slipper växla in rubel till tveksam växlingskurs. Helt underbart om den piss-ryzka fordonsflottan hölls ihop med underutvecklade, kritiska, komponenter från Indien. Vi kanske kan få se en och annan flygplanskrasch med ett par hundra ryzzar som får uppsöka sin skapare, utsmetade mot en bergsvägg?

Jag tycker också väst skall låta dem sälja till Ryssland men kräva att Indien tar ett kraftigt överpris så att ryska ekonomin urholkas. Och kräva att de inte säljer vidare väst-produkter.
Citera
2022-11-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker också väst skall låta dem sälja till Ryssland men kräva att Indien tar ett kraftigt överpris så att ryska ekonomin urholkas. Och kräva att de inte säljer vidare väst-produkter.

Samtidigt som man saboterar vitala delar, istället för härdat stål så använder man gjutjärn!
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-29 kl. 16:53.
Citera
2022-11-29, 16:54
Medlem
raskenss avatar
Misstänker Ukraina får den nya glidroboten till våren lagom till när dom ska städa bort ohyran på Krym. Den når ju 150km så det blir nådastöten till fasciststaten Rysslands ockupation av Ukraina.

Slava SAAB, Slava Ukraini

https://www.youtube.com/watch?v=PwBlNUEGU7M
Citera
2022-11-29, 16:57
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Misstänker Ukraina får den nya glidroboten till våren lagom till när dom ska städa bort ohyran på Krym. Den når ju 150km så det blir nådastöten till fasciststaten Rysslands ockupation av Ukraina.

Ja USA hade tydligen flera hundratusen bärraketer till denna som skulle skrotas.

Ukrainarna kan säkert även använda dessa som bärare även av annan payload.

Den funkar ju tydligen i alla raketartillerpjäsen som Ukraina har.
Senast redigerad av foliekiller 2022-11-29 kl. 17:01.
Citera
2022-11-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Fina grejor - kanonkulor som de facto rör på sig i oväntade och oförutsägbara mönster. Spännande tider vi lever i.
Citera
2022-11-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jadu, du får nog fundera en sväng till. Att piss-ryzzarna exporterar olja till Kina, världens största oljeimportör, har ju ingen påverkan på Europas oljeförsörjning. Det enda som är viktigt är att vi kan tillgodose vårt oljebehov från andra leverantörer, Norge, USA osv. Och det fungerar alldeles utmärkt.

Det verkar inte fungera så bra när Europa köper olja mitt i Atlanten för att kringgå sina egna sanktioner av rysk olja.

https://www.businessinsider.com/russian-oil-is-flowing-secret-seas-transfers-china-moscow-europe-2022-8?amp
Citera
2022-11-29, 17:02
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja USA hade tydligen flera hundratusen bärraketer till denna som skulle skrotas.

Ukrainarna kan säkert även använda dessa som bärare även av annan payload.

Den funkar ju tydligen i alla raketartillerpjäsen som Ukraina har.

Ja dom jobbar nog dygnet runt hitta geniala lösningar. Hatten av för ingenjörerna.
Citera
2022-11-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag förstår att en mindre intelligent person kan tänka så men jag håller inte med. Ukrainskt luftförsvar dödar två polacker = Ukrainas fel.
Inte Ukrainas fel, Ryssland bär ansvaret till att 2 polacker dog, hur förbannat svårt är det att begripa!

Ännu en gång kloka ord från Stoltenberg:

Det är Kreml som bär skulden för det som inträffade i östligaste Polen i tisdags.

– Vi är alla överens om att Ryssland bär det yttersta ansvaret. De är ansvariga för kriget i Ukraina som har orsakat den här situationen, sade Natochefen.

– Hade det inte varit för kriget så hade det inte skett de två dödsfall som ägde rum i Polen i går.

https://www.svd.se/a/wArxjo/natolander-i-krismote

Hade inte terroristen Putin startat sitt folkmord i Ukraina så hade inte 2 oskyldiga polacker fått sätta livet till!

PUTIN BÄR SKULDEN.
Citera
2022-11-29, 17:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ungefär vad jag förväntade mig att se hur "effektiv" Lancet är.
Nu kan säkert detta vara ren propaganda men förvånar mig inte om det ej är det.Många av de videos av Lancet attacker visar oftast bara attacken.Självklart avslutas videon när den träffar målet.MEN oftast finns det drönarfilmer från ovan som visar attacken.Dock visar den målet, Lancet kommer och träffar målet *booooom* sen inget mer.Varför avslutas allt där? Drönaren ovanför som filmade t ex stridsvagnen innan och själva träffen men sen ingenting.Ja varför inte visa den brinnande förstörda stridsvagnen? Stridsvagn som kör fram där på vägen, Lancet glider in från sidan och träffar målet.Explosion och rök med såklart "cool" musik i bakgrunden.Ja blev det mål när Lancet träffade målet eller blev det ett stolpskott? Ljudeffekt borde kanske vara:*brum brum brum* (stridsvagn som åker på vägen)*swooooosh* (Lancet flyger in)*pooooooof* (Lancet exploderar)*pling* (ljudet besättningen hör inne i stridsvagnen)Lancet är deras skadeverkan ungefär som när man får ett stenskott på rutan?

Ja de ryska videorna visar aldrig de stora explosionerna och flygande kanontorn som de ukrainska visar. Trots att Ukraina har samma typer av stridsvagnar. Men de som tillverkar Lancet tar nog mycket betalt för dem så att de kan ha sina barn i skola i England och villa i Italien. Och det är ju syftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in