Nej…… otänkbart. Det var flera höga dunsar som skakade grannens lägenhet. Vid fall i dusch så dämpas ljudet av själva badkaret och det blir inte flera vibrationer på det sättet hos grannar.. och det blir också bara en duns. Och jag tror inte heller hon skulle ringa och säga till pojkvännen att hon är på väg hem, för att efter det ta en dusch hemma hos en person hon nyss bråkat med på ett uteställe, man duschar väl hemma om man redan är på väg hem
Nu är det inte fastslaget att TT ringde till pojkvännen och sa att hon var på hemväg. Samtalet (02.30) som var på tapeten tidigt i tråden är inte bekräftat.
(Att TT skulle ta en dusch hemma hos JJ finns inte på kartan som jag ser det. Däremot kanske hon var i badrummet innan hon tänkte gå hem och någon lyckades hålla ner hennes huvud i handfatet).
Vill även tillägga att toves telefon har gjort samma resa som JJ till mcd från lägenheten. Så hon är nog redan död eller försvunnen när JJ åkte till mcd. Varför skulle hon åka hem utan sin telefon. Och om man glömmer den i lgh, varför skulle JJ ta med den till mcd. Varför kontaktade hon inte någon i toves telefonbok i så fall för att säga att Tove glömt telefonen. Etc etc
Nu tror jag inte att TT glömt sin telefon iof.
Men om så vore är det inte så konstigt att JJ tar med den med tanke att hon kanske stöter på TT på väg till mcd.
Tänker du att JJ skulle ringt någon av TT.s vänner vid den tiden på natten för att berätta att TT glömt telefonen?
Nu är det inte fastslaget att TT ringde till pojkvännen och sa att hon var på hemväg. Samtalet (02.30) som var på tapeten tidigt i tråden är inte bekräftat.
(Att TT skulle ta en dusch hemma hos JJ finns inte på kartan som jag ser det. Däremot kanske hon var i badrummet innan hon tänkte gå hem och någon lyckades hålla ner hennes huvud i handfatet).
Nej, men polisen har uppgett att A ringde T 1.49 för att höra om hon var på väg hem.
Vad svarade T då? Det har vi inte fått veta.
Men polisen vet. De har full koll på hennes plan.
En, inte alltför kvalificerad, gissning är att T informerade A om både var hon befann sig och när hon ämnade sig hemåt.
Edit: Min spekulation är att T sagt att hon inte var på väg hem direkt, baserat på att A inte väntade ut henne.
(Möjligheten finns dock att han var halvsovande då han ringde och slocknade så snart de lagt på.)
Senast redigerad av sybel 2022-11-29 kl. 09:59.
Anledning: Edit:
De kan mycket väl bli fällda utan att man hittar något av ovanstående. Tidsspannet kan vara avgörande, tiden från sista kända tidpunkten då TT var ok tills tiden då hon dog. Kan man visa att MH och JJ var med TT då, samtidigt som ingen annan kan ha varit där... Då bör det räcka, tillsammans med dödsorsak m.m. som åklagaren redan har.
Nu tror jag inte att MH talar sanning, men TÄNK OM hon faktiskt hade däckat hemma hos JJ, och sov sig igenom hela mordet. Då känns det inte rättssäkert om hon ”mycket väl blir fälld”.
Nej, men polisen har uppgett att A ringde T 1.49 för att höra om hon var på väg hem.
En, inte alltför kvalificerad, gissning är att T informerade A om både var hon befann sig och när hon ämnade sig hemåt.
När A ringde till T vid 01.49 (tror att det var den tiden) så kan man anta att T var på väg mot JJ.s bostad tillsammans med de båda kvinnorna och berättade det för honom (eftersom han kände de båda).
Vad menar du med att polisen har "full koll på hennes plan" (T.s)?
Jag misstänker fortfarande att A blev lite orolig när JJ/TT skulle hem till JJ. Kanske han begav sig dit (utan mobil) för att "hjälpa till" på ett eller annat sätt.
Nu tror jag inte att MH talar sanning, men TÄNK OM hon faktiskt hade däckat hemma hos JJ, och sov sig igenom hela mordet. Då känns det inte rättssäkert om hon ”mycket väl blir fälld”.
Det som talar mot det, är hon inte vaknar av dom höga dunsarna, att J lämnar ett lik med en sovandes kompis i en enrummare. Men det lär krävas nån form av bevis, Ex. att M använt sin telefon under tiden J var på McDonalds. Har svårt att tro att dom kunnat låta bli att skicka meddelanden till varandra om läget.
Edit: Min spekulation är att T sagt att hon inte var på väg hem direkt, baserat på att A inte väntade ut henne.
(Möjligheten finns dock att han var halvsovande då han ringde och slocknade så snart de lagt på.)
Alla är ju olika men jag hade velat att min tjej skulle höra av sig även efter dom pratat ut med tanke på klockslaget. Jag tror hon sa att hon bara skulle hämta något alt följa dom till dörren, för att sen cykla hem.
När A ringde till T vid 01.49 (tror att det var den tiden) så kan man anta att T var på väg mot JJ.s bostad tillsammans med de båda kvinnorna och berättade det för honom (eftersom han kände de båda).
Vad menar du med att polisen har "full koll på hennes plan" (T.s)?
Jag misstänker fortfarande att A blev lite orolig när JJ/TT skulle hem till JJ. Kanske han begav sig dit (utan mobil) för att "hjälpa till" på ett eller annat sätt.
Jag menar att polisen vet vad T svarade A på frågan om hon var på väg hem. Att hon sagt något mer än ja/nej, tar jag för givet.
Ett sätt att spräcka MHs "sömn" är att se om hon, på något sätt, använde mobilen mellan 0200-0245.
Det som talar mot det, är hon inte vaknar av dom höga dunsarna, att J lämnar ett lik med en sovandes kompis i en enrummare. Men det lär krävas nån form av bevis, Ex. att M använt sin telefon under tiden J var på McDonalds. Har svårt att tro att dom kunnat låta bli att skicka meddelanden till varandra om läget.
Tror inte Tove var upp i lägenheten varför skulle hon det? Stämmer inte med att de skulle bära ner henne. Var hon i fastigheten så var det i källaren.Bara indragen från sidoingången. Dunsarna har nog annan förklaring. Att inte dödsorsaken släpps snart så man kan utesluta vissa saker.🙁
Tror inte Tove var upp i lägenheten varför skulle hon det? Stämmer inte med att de skulle bära ner henne. Var hon i fastigheten så var det i källaren.Bara indragen från sidoingången. Dunsarna har nog annan förklaring. Att inte dödsorsaken släpps snart så man kan utesluta vissa saker.🙁
Har man precis mördat någon drar man ogärna till sig uppmärksamhet genom att väsnas så mycket att grannarna överväger att ringa polisen. Så dunsarna kom troligtvis från T. Varför tror du inte dödsorsaken släppts?