2022-11-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag köper den här tekniska beskrivningen rakt av, men absolut inte att den skulle förklara att och hur man hittar kroppen - för att hitta kroppen måste man pinpointa inte bara en plats utan EN PLATS I TID. MGM har ju SAS inte befunnit sig på fyndplatsen hela natten. Jag tror, som jag nämnt i tidigare inlägg, att man har fler parametrar, och eventuellt har fog att kalla det "gediget polisarbete"

Försökte bara förklara vad Notknapparen undrade över vad media kan ha menat med ”tårtbitar”.

Vi får se när de släpper facit om de hade kunnat lösa det på 48h eller ej.
Det spår MGM lämnade efter sig i t.ex mobil eller moln som polis bör ha följt för att hitta koordinaten ska ju ha satt sig i nåt lagringsmedia i mobilen eller molnet när de är på platsen.

Om man vill kan man säga att spåret kanske fanns där så snart MGM förhördes eller greps. Beroende på när de tog mobiler eller annat i beslag och hur lång analysen tog. Först i fup ser vi hur ”gediget” den här ”spetskompetensen” arbetade.

Enligt chefen i senaste intervjun jobbade de dag och natt med att hitta henne. Blir intressant att se med vad om detta räcker till åtal.
Citera
2022-11-24, 23:27
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du får nog läsa på lite vad som händer när en person avlider.
Det är rätt logiskt med tanke på att alla muskler slappnar av.

Här kan du läsa vad som händer med en människa när döden inträffar:

"Snart slappar de ringformiga muskler som omger kroppsöppningarna och kroppen kommer att släppa ifrån sig avföring och urin."

https://enfinbegravning.se/ovrigt/vad-hander-med-kroppen-nar-man-dor/

Om du inte har ändtarmen full av skit vid dödsögonblicket, hur ska då ringmuskeln kunna släppa ut skiten?

Du vet, när din ändtarm blir full, det är då du känner dig skitenödig.

Förresten, hur menar du att en död person som är hård i magen ska lyckas krysta ut hårdpackad skit?

Du begriper väl att det är ett sätt för begravningsentreprenörer att avdramatisera det faktum att vissa kroppar läcker både här och där, genom att säga att det är något naturligt och att "alla gör det".

Läs på lite om människans anatomi, för du verkar tragiskt obekant med din egna kropp.
Citera
2022-11-24, 23:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket intressant inlägg och bra förklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En mast kan ha tre antenner. Då delas området upp i tre tårtbitar (enkelt uttryckt).

Sen så sänder antennerna i sig med olika cellid. Då blir tårtbiten tajtare.
Tror jag visade formlerna för hur man räknade ut det i nåt tidigare i lägg haha vad man håller på.

Så låt säga man är ute och kartlägger cellid (som jag gjorde i Vetlanda) från den mast som MGM inte fattar de är kopplade till på natten i skogen där. Då kommer man täckningsområdet för ett specifikt cellid och genom ”gediget polisarbete” ser man kanske då att i täckningsområdet så finns endast några vägavsnitt. Och lite uteslutningsmetoden så ser de i sina avprickade sökkartor var de ska leta i den riktade insatsen.

Det är ett scenario.

Det andra är att de grävt fram koordinater till slut i MGM mobiler. Eller att de kommit åt nån molntjänst och hittat koordinater.

Hur det än är så måste de ha haft någon data som grund till koordinaterna om de s a s åkte ”rakt på” henne.

Mycket bra förklarat av dig.

Mycket bra att få detta noggrant förklarat på ett bra och tydligt sätt som t. ex. detta gällande "tårtbitarna".
Citera
2022-11-24, 23:30
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
6 är inte samma adress som 16.

Förvisso men inte ens jag är så korkad att jag skulle parkera en cykel utanför min dörr om jag ville dölja att jag hade något med den att göra som har ett samband med en person som är död. Då parkerar jag cykeln på vägen och traskar hem 200 meter. Oavsett. Ett sammanträffande att de har samma efternamn. Bor tanten G ensam i lägenheten på Storgatan eller med några andra?
Citera
2022-11-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket bra förklarat av dig.

Mycket bra att få detta noggrant förklarat på ett bra och tydligt sätt som t. ex. detta gällande "tårtbitarna".

Svårt veta vad de menar med tårtbitar men nåt åt det hållet. De kan mena vad som helst. Media glömmer lite följdfrågor ibland eller så kan/vill inte polisen pga sekretess berätta mer tänker jag. Vi blir nog kloka vart det lider.
Citera
2022-11-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Förvisso men inte ens jag är så korkad att jag skulle parkera en cykel utanför min dörr om jag ville dölja att jag hade något med den att göra som har ett samband med en person som är död. Då parkerar jag cykeln på vägen och traskar hem 200 meter. Oavsett. Ett sammanträffande att de har samma efternamn. Bor tanten G ensam i lägenheten på Storgatan eller med några andra?

Nu påstod du i och för sig att det var på samma adress, och det visade sig vara samma gata. Du har ingen som helst anledning att tro att de här personerna är inblandade.
Citera
2022-11-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Försökte bara förklara vad Notknapparen undrade över vad media kan ha menat med ”tårtbitar”.

Vi får se när de släpper facit om de hade kunnat lösa det på 48h eller ej.
Det spår MGM lämnade efter sig i t.ex mobil eller moln som polis bör ha följt för att hitta koordinaten ska ju ha satt sig i nåt lagringsmedia i mobilen eller molnet när de är på platsen.

Om man vill kan man säga att spåret kanske fanns där så snart MGM förhördes eller greps. Beroende på när de tog mobiler eller annat i beslag och hur lång analysen tog. Först i fup ser vi hur ”gediget” den här ”spetskompetensen” arbetade.

Enligt chefen i senaste intervjun jobbade de dag och natt med att hitta henne. Blir intressant att se med vad om detta räcker till åtal.

Är det inte troligt att polisen bett om deras appleID för att komma åt "find my iPhone" ?

Är man oskyldig bör man väl vilja lämna ut det, då behövs ingen osäker mastning iaf..
Citera
2022-11-24, 23:37
Medlem
Citat:
MH:s pappa har haft en hotbild mot sig. En TN kallar MH:s pappa för okristlig pingstpastorsdjävel och denna TN har även blivit utredd av Säpo i andra ärenden. /—/
Polis kanske inte kollar upp sådant. Denna TN har blivit avvisad från flertalet församlingar då TN sökt äktenskapspartner via dem, även unga tjejer i 20-årsåldern.

Sent svar. Ok, du menar alltså hot innan T försvann/dödades. Då är jag med.

Men kan inte alls se hur T kommer in i det här, hur ev hot mot MHs far skulle spela in då de inte alls är relaterade till T.
Så det spåret kan nog skrinläggas.
Citera
2022-11-24, 23:38
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nu påstod du i och för sig att det var på samma adress, och det visade sig vara samma gata. Du har ingen som helst anledning att tro att de här personerna är inblandade.

Det bestämmer väl inte du? Jag har väl anledning att tro vad jag vill. Visst JJ och MH sitter där de sitter och de gör det av en anledning. Jag tror vad jag vill, så får du tro vad du vill.
Någon flyttade cykeln utan att ha nyckel eller någon med nyckel parkerade den där.
Så enkelt är det.
Citera
2022-11-24, 23:41
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Sent svar. Ok, du menar alltså hot innan T försvann/dödades. Då är jag med.

Men kan inte alls se hur T kommer in i det här, hur ev hot mot MHs far skulle spela in då de inte alls är relaterade till T.
Så det spåret kan nog skrinläggas.

Stryker den tesen för ett tag framöver. Men något har man lärt sig, vilka sjuka människor det finns i världen. Bara genom att googla MH:s pappas namn.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-25 kl. 00:25.
Citera
2022-11-24, 23:43
Medlem
Citat:
Det bestämmer väl inte du? Jag har väl anledning att tro vad jag vill. Visst JJ och MH sitter där de sitter och de gör det av en anledning. Jag tror vad jag vill, så får du tro vad du vill.
Någon flyttade cykeln utan att ha nyckel eller någon med nyckel parkerade den där.
Så enkelt är det.

Men varför skulle de vara inblandade då? För att person har samma efternamn som en 75-årig tant på JJs adress, och cykeln lämnades 200 meter från huset där han bor? Det är extremt tunt.
Citera
2022-11-24, 23:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag tror att Tove blev ditlockad i en fälla. En av mina teorier. Och det är säkert JJs idé. Sedan kanske inte planen direkt var att mörda JJ. Men Tove blev förbannad, säkert av en anledning och kanske var det så att hon lappade till JJ?

Och det blev hennes död?
Du tänker en fälla, jag tänker ett prank, som lurar T till Nöjet.
T får kanske tag i den sökta väninnan via tfn och blir varse att J ligger bakom "skämtet", vilket gör T rosenrasande. Alternativt är det M hon söker, så hon och J dyker inte upp förrän de förvissat sig om att de lyckats med att lura T till Nöjet. T förstår ganska snart att det är J som ligger bakom och konfronterar J, vilket resulterar i ett öppet bråk. Kanske T även ger J en lusing. J försöker förklara att det bara är på skoj (dock lika gott åt T), men T ser inte det roliga. När Nöjet stänger har de inte rett ut det hela utan bestämmer att gå hem till J för att prata vidare.
Tja! I mina öron jåter det som ett trovärdigt scenarium .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in