2022-10-29, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granny22
Hej 2 kg på 2 veckor är väl jättebra. Jag har gått ner 17 kg på 17 veckor och jag är helnöjd.
Kämpa på!

Låter bra, jag är bestämd för att fortsätta så förhoppningsvis kommer det gå bra. Jag är nöjd om det går bort 1 kg per vecka, över lång period. Har många kg att bli av med

Får jag fråga om du började gå ner direkt, även med de mindre anpassningsdoserna eller om det var först med 3mg det gick som bäst? Jag har fortfarande hopp om att större dos kanske märks av även på vågen.

Lycka till!
Citera
2022-10-31, 16:36
Medlem
MaarekSteles avatar
Starta i lördags, 125 kilo.

Finns bra och tydlig film:
https://www.medicininstruktioner.se/

Man kan även ladda ner app och ha filmen i sin smarttelefon.

Någon som vet hur man räknar ut dosen om man ska skifta penna?

Äter samma tider som innan men aptiten har minskat.
Senast redigerad av MaarekStele 2022-10-31 kl. 16:38.
Citera
2022-11-01, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele

Min penna tog slut när jag skulle ta 1,8 och det fanns mellan 1,2 och 1,8 i den så jag tog det som fanns, kändes surt att slänga det. Men mammas penna hade typ 0,5, precis under 0,6 kvar och då slängde vi och började på en ny.

Man kan säkert ta från 2 pennor om man räknar ut dosen, men så blir det 2 stick samtidigt.

Det står ju att om man glömmer ta den ena dagen, ska man hoppa över istället för att ta den för tätt, så utgår från att om jag fick i min 1,6 istället för 1,8 ena dagen så bör det bara okej.

Nu visar vågen -3 kg på både mig och mamma, och vi har använt det i 3 veckor, så hoppet finns.

Dela gärna med dig om hur det går för dig. Lycka till!
Citera
2022-11-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele

Hur har det gått för dig?
Citera
2022-11-15, 01:36
Medlem
Jag började gå ner direkt, De biverkningar jag haft är någon enstaka gång av fruktansvärd huvudvärk. Sen har jag gått upp några hekto stått stilla för att gå ner igen. Är på drygt minus 17 på 19 veckor nu. Det bästa med Saxenda förutom viktnedgången är att jag slipper det där jävla ”matmonstret” som är hungrig och sugen jämt. Har aldrig haft sånt inre lugn som nu. Lycka till
Citera
2022-11-15, 08:55
Medlem
Citat:
Jag började gå ner direkt, De biverkningar jag haft är någon enstaka gång av fruktansvärd huvudvärk. Sen har jag gått upp några hekto stått stilla för att gå ner igen. Är på drygt minus 17 på 19 veckor nu. Det bästa med Saxenda förutom viktnedgången är att jag slipper det där jävla ”matmonstret” som är hungrig och sugen jämt. Har aldrig haft sånt inre lugn som nu. Lycka till

Grattis, det har ju gått riktigt bra. Har du minskat mängden mat rejält då? För jag åt rätt lite innan med, har världens fulaste kropp som verkligen sätter på sig allt jag äter. Så egentligen var det inte mycket att reducera, äter mindre portion osv. men det går alltså riktigt segt här. Kom upp i min 3mg dos för några dagar sedan så jag hoppas denna stora dos kanske gör mer.
Citera
2022-11-15, 22:42
Medlem
qetuRs avatar
Citat:

Har precis börjat Ozempic och är oerhört taggad på att slippa vara matnonstret. Jag äter ganska bra mat, älskar att stå i köket, mitt problem har varit att jag äter nästan dubbelt så mycket som jag borde.
Citera
2022-11-23, 17:34
Medlem
Hej, tänkte se om vi kan få lite fart i tråden med våra resultat så att fler får information om hur Saxenda fungerar.

Jag startade 2022-10-20 och min viktnedgång per vecka är följande, totalt 6,4 kilo på fyra veckor;

Datum. Vikt. Minskning (kg)
2022-10-20 94,3. Startvikt
2022-10-30 91,3 -3
2022-11-06 90,1 -1,2
2022-11-13 89,0 -1,1
2022-11-20 87,9 -1,1

Jag har inte haft några biverkningar och tar fortfarande 0,6 då det fungerar bra för mig.

Hur går det för er andra?
Citera
2022-11-23, 21:55
Medlem
Började med saxenda den 10/10 -22
Har gått ner än så länge 3,2 kg
Vägde 120,5 och nu 117,3.
Har knappt haft några biverkningar.
Mår lite illa i mellanåt, men inte mer än så.
Önska dock att mitt sötsug kunde minska mer.
Citera
2022-11-28, 09:11
Medlem
StopMeMays avatar
Hej,
Jag ska hämta ut mitt saxenda idag, har kollat in filmen om hur man använder pennan. Någon som har något tips som kan vara bra att veta innan jag kör igång? Bästa tidpunkt att ta det? Handhavande? Lär mig gärna av era misstag och erfarenheter.
Startvikt 107, målvikt 78.
Ha det gott!
Citera
2022-11-28, 17:48
Medlem
Är det bara för mig som det inte funkar?
Gick ner 5 kg på 4 veckor, sedan kom både hungern och sötsuget tillbaka 😔
Citera
2022-11-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopMeMay
Hej,
Jag ska hämta ut mitt saxenda idag, har kollat in filmen om hur man använder pennan. Någon som har något tips som kan vara bra att veta innan jag kör igång? Bästa tidpunkt att ta det? Handhavande? Lär mig gärna av era misstag och erfarenheter.
Startvikt 107, målvikt 78.
Ha det gott!

Jag började i magen men har ändrat till låret då jag fick så stora blåmärken på magen. Har inte haft några direkta biverkningar förutom positiva med minskat sig och aptit. Jag kör fortfarande efter 5 veckor på lägsta dosen, det funkar bra för mig än så länge och då stannar jag där tills det inte funkar längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in