Citat:
Ursprungligen postat av
Appleseeds
Jag är på tredje veckan nu, snart fyra, nere på 115kg från 123kg när jag började! Att börja med saxenda är det bästa jag gjort. Illamående är att vänta, för mig var det värst efter uppgången från 0.6 till 1.2
Sen skulle jag säga att ha saft (inte sockerfri) nära till hands. Vissa dagar, speciellt i början, var det lätt att glömma äta/inte få i sig tillräckligt så blodsockret blev väldigt lågt, alltså på gränsen till att jag svimmade. Då hjälpte saft! Finns säkert bättre alternativ men det funkade bra för mig.
Lycka till på resan, berätta gärna hur det går på vägen!
20 Augusti med en vikt på 107,8 kilo började jag ta Saxenda. Hunger och törst försvann i praktiken omedelbart.
Nu 7 veckor senare, med en hel del biverkningar som framförallt illamående och lite konstig mage så är jag på 97,5, alltså tappat 10,2 kilo.
Äter betydligt mindre, tränar bara lite via golf och promenader, äter mycket frukt och grönt samt väldigt lite kolhydrater. Så för mig har Saxenda fungerat över mina förväntningar.
MEN
Har känt mig låg, konstig syn, kramp ibland och svag. Provade detta med saft, eller i mitt fall Juice för 7 dagar sedan och
tack för det rådet. Dagar med ett glas Juice då och då har tagit bort denna känsla så jag förstår ju nu att jag haft väldigt lågt blodsocker under den inledande Saxenda behandlingen.
Ämnar fortsätta behandlingen under 5 månader för att sedan se om jag vill fortsätta eller inte, men så här långt har det funkat bra även om det vissa dagar varit lite snurrigt och med illamående.