2022-11-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Döda uralier i närheten av Bakhmut. Skabbet har i flera månader sagt att staden är intagen. Liken måste vara Wanger Nazister men det är svårt att avgöra.

https://twitter.com/worldonalert/status/1597218422106251265

Om det nu visar sig vara ukrainare som det ju mycket väl kan vara enligt vad du skriver så kan du ju enkelt svara: Jamen det kunde ju faktiskt varit ryssar och jag lägger in detta för att döva mina egna känslor.

Hoppas du sagt till dina anhöriga att inte filma din dödskamp eller dig efter den och lägga ut på nätet.

Det blir liksom inget bra när folk lägger ut filmer för att döva sin egen ångest inför döden.
Citera
2022-11-28, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag vet inte hur du hade tänkt att det hade gått till, man kan inte bara gå in i Kreml och dra ut Putin. Men vi får väl se, jag hoppas FSB eller liknande i hans inre cirkel vänder sig emot han och skickar han till Haag.

När sanktionerna har fått verka i x antal år så kommer de att lämna ut vemfansomhelst. Serberna lämnade ut ratko pga ekonomiska skäl och det gör nog även ryssland till slut, om putin fortfarande är vid liv dvs.

https://www.europaportalen.se/2011/05/okand-serbisk-krigsforbrytare-gripen
Citera
2022-11-28, 15:29
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej, samma öde för båda sidor..

Vet du inte alls vad du skriver? För att ditt svar ska ha någon logik överhuvudtaget ska det stå "Ja, samma öde för båda sidor" annars motsäger ditt nej det du skriver direkt efter. Med den korrigeringen har också jag fått svar på den fråga jag ställde men som du inte förstod. Du anser att det är lika illa på båda sidor. Bra, då vet vi det och har något att utgå från.

Min uppfattning är att även de ukrainska soldaterna drabbas av samma yttre förutsättningar, men de har bättre utrustning och högre moral från början, de försvarar sitt land, så det är illa, men inte lika illa som för ryssarna.
Citera
2022-11-28, 15:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag vet inte hur du hade tänkt att det hade gått till, man kan inte bara gå in i Kreml och dra ut Putin. Men vi får väl se, jag hoppas FSB eller liknande i hans inre cirkel vänder sig emot han och skickar han till Haag.

Ja det är i så fall Ryssland själva som behöver uppleva att de tjänar mest på att lämna ut honom. Vet inte hur troligt det är, men nåt liknade hände ju till sist i Serbien.
Citera
2022-11-28, 15:33
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
När sanktionerna har fått verka i x antal år så kommer de att lämna ut vemfansomhelst. Serberna lämnade ut ratko pga ekonomiska skäl och det gör nog även ryssland till slut, om putin fortfarande är vid liv dvs.

https://www.europaportalen.se/2011/05/okand-serbisk-krigsforbrytare-gripen
Det måste nog ta till ganska mycket för att det ska hända, Putin har nog fortfarande mer lojala runt sig än folk som är emot han i hemlighet. Jag tror Putin kommer dö en långsam och smärtsam död om 10-15 år i en bunker nånstans i östra Ryssland.
Citera
2022-11-28, 15:34
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Om det nu visar sig vara ukrainare som det ju mycket väl kan vara enligt vad du skriver så kan du ju enkelt svara: Jamen det kunde ju faktiskt varit ryssar och jag lägger in detta för att döva mina egna känslor.

Hoppas du sagt till dina anhöriga att inte filma din dödskamp eller dig efter den och lägga ut på nätet.

Det blir liksom inget bra när folk lägger ut filmer för att döva sin egen ångest inför döden.

Jag tror man lägger upp sånt här, inte för att döva sin egen ångest inför döden, utan för ångesten att det finns ett land och ett folk, Ryssland och ryssarna, som är beredda att ställa till all världens elände, döda och skada mängder av människor, hota andra länder etc, av ytterst oklara anledningar, och där detta Rysslands beteende riskerar hela världen, ekonomiskt, socialt och existentiellt.
Citera
2022-11-28, 15:35
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

Din Ural propaganda biter inte på mig ska du veta. Du kommer in här och tror att du cool och häftig med dina värdelösa lögner. Fortsätt du ljuga för dig själv och alla andra. Ni Uralapor är slut.

Såg du Multicam uniformer på dina uralier?
Citera
Avslutad
Citat:
Det måste nog ta till ganska mycket för att det ska hända, Putin har nog fortfarande mer lojala runt sig än folk som är emot han i hemlighet. Jag tror Putin kommer dö en långsam och smärtsam död om 10-15 år i en bunker nånstans i östra Ryssland.

Jag delar inte den åsikten att han har 'lojala' personer i sin krets. Däremot medbrottslingar som också stulit ur ryska statens kassa och såna brukar gola fortare än kvickt om de tjänar på det. Fast mest troligt är det nog trots allt att putin inte överlever särskilt länge till.
Citera
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja det är i så fall Ryssland själva som behöver uppleva att de tjänar mest på att lämna ut honom. Vet inte hur troligt det är, men nåt liknade hände ju till sist i Serbien.
Isåfall är det upp till eliten i Ryssland, vanliga folket är helt hjärntvättade. Även om sanktioner biter ännu hårdare på vanligt folk i Ryssland så kommer dom se det som att det Ryssland gör är ännu bättre för Ryssland och det är bara västvärlden som är anti-ryssland.
Citera
2022-11-28, 15:38
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Jag delar inte den åsikten att han har 'lojala' personer i sin krets. Däremot medbrottslingar som också stulit ur ryska statens kassa och såna brukar gola fortare än kvickt om de tjänar på det. Fast mest troligt är det nog trots allt att putin inte överlever särskilt länge till.
"Lojala" är kanske inte rätt ordval men dom oligarker eller "eliten" i Ryssland är rika pga Putin och dom har den makten pga Putin. Så på det sättet så är dom nog lojala, men man vet ju inte hur lätt dom vänder sig emot Putin trots allt det han gjort för dom.

Det är ju ändå bara 500 personer i Ryssland som äger 99% av Rysslands pengar. Alla är "nära" Putin.
Citera
2022-11-28, 15:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag vet inte. Men att dom ger ryssarna tummen upp är ju såklart

Nej, följ SergeyKasper387 på tiktok... det är Ukrainska killens kanal där du kan se den videon orginal. Den indonesiska nyheteskanalen har väl fått tag på den genom någon annan källa.
Citera
2022-11-28, 15:45
Avslutad
Citat:
"Lojala" är kanske inte rätt ordval men dom oligarker eller "eliten" i Ryssland är rika pga Putin och dom har den makten pga Putin. Så på det sättet så är dom nog lojala, men man vet ju inte hur lätt dom vänder sig emot Putin trots allt det han gjort för dom.

Det är ju ändå bara 500 personer i Ryssland som äger 99% av Rysslands pengar. Alla är "nära" Putin.

Absolut, jag motsäger inte men ifall putin 'försvinner' så kanske de andra hoppas få tillbaka åtminstone en del av det som beslagtagits. Fast jag vet inte, gissar bara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in