2022-11-28, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tror du dom kommer arkebusera Vladimir Vladimirovitj Putin för den monumentala skada han åsamkat Ryssland ?
Som dom gjorde med Nicolae Ceaușescu för hans vanvård av Rumänien och dess folk?
Det finns väl ingen vettig människa som anser massmördaren Putin kommer ostraffad ur detta.

Tror du verkligen att han erbjuds en så lättvindig död? Jag tror snarare att det blir en "Wagner" - dom kommer att slå ihjäl fanskapet med en slägghammare.
Citera
2022-11-28, 14:59
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Kharkiv överenskommelsen som var en förlängning av Black sea treaty från 1997 och signerad av Moskvas marionett Yankuovich och som sedemera ledde till hans avsättande då han i första hand gick ryzzlands ärenden och inte Ukrainas.

Wagnerbögarna klara bara att slå obeväpnade bantunegrar i afrika, möter de riktiga soldater flyr de med svansen mellan benen...
Alltså inte budapestavtalet i andra ord. Du kallar mig för rysstroll och sen har du fel i det du skriver.
Citera
2022-11-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vi har statsfinansierad TV, hur menar du att det är förenligt med en demokrati? Stats-tv har man i länder som ryssland, litar du på ryssarnas mätningar hur poppis deras media är

Ok, det här är sista gången jag kommer svara dig i utbildningssyfte.

I Sverige har vi både statsfinansierad och kommersiell media. Jag som privatperson kan starta upp en tidning och skriva om precis vad jag vill (ej hets mot folkgrupp och annat utanför lagens ramar givetvis) utan att staten lägger sig i. I Ryssland kontrolleras all media direkt eller indirekt av staten. Startar du upp en tidning och t.ex. skriver att det pågår ett krig i Ukraina kommer tidningen att stängas ner och du åker sannolikt i fängelse.

Därför kan man inte lita på ryssarnas mätningar. Åsiktsfriheten som vi svenskar tar för givet existerar dessvärre inte i Ryssland.
Senast redigerad av Green Eyes 2022-11-28 kl. 15:11.
Citera
2022-11-28, 15:04
Medlem
Citat:
Du kommer snart lära dig då alla du kommer (faktiskt redan kan) jämföra dina utfästelser med verkligheten. Du kan se vilka länder som rasar och vilka som inte gör det
Ok, du pratar om en framtid sett och önskat utifrån ett ryskt drömperspektiv. Själv föredrar jag kall men ofta tråkig fakta utifrån hur dagens verklighet ser ut och dom prognoser man tar fram för närmsta framtiden.
Så bor man i Sverige har man dragit en vinstlott, är man gud förbjude bosatt i Ryssland är nitlotten ett faktum..
Citera
2022-11-28, 15:06
Bannlyst
Citat:
Vi har statsfinansierad TV, hur menar du att det är förenligt med en demokrati? Stats-tv har man i länder som ryssland, litar du på ryssarnas mätningar hur poppis deras media är

Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Ok, det här är sista gången jag kommer svara dig i utbildningssyfte.

I Sverige har vi både statsfinansierad och kommersiell media. Jag som privatperson kan starta upp en tidning och skriva om precis vad jag vill (ej hets mot folkgrupp och annat utanför lagens ramar givetvis) utan att staten lägger sig i. I Ryssland kontrolleras all media direkt eller indirekt av staten. Startar du upp en tidning och t.ex. skriver att det pågår ett krig i Ryssland kommer tidningen att stängas ner och du åker sannolikt i fängelse.

Därför kan man inte lita på ryssarnas mätningar. Åsiktsfriheten som vi svenskar tar för givet existerar dessvärre inte i Ryssland.

Det finns bara ett land i den här delen av världen där journalister är tvungna att sitta utomlands för att rapportera om det egna landet.

Det är inte Sverige.
Citera
2022-11-28, 15:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Alltså kan vi byta ut Ukraina och ukrainska soldater mot Ryssland och ryska soldater:

Nej, samma öde för båda sidor..
Citera
2022-11-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är ju en ukrainska soldater som gjort videon. Sluta tramsa.

En ukrainska… soldater..

Debattörerna sade att dom var indonesiska.

Det är mycket fake videor nu. Tror inte dom har tid och energi att filma när dom ligger vid fronten. 90% av videorna är är fejk.
Citera
2022-11-28, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
En ukrainska… soldater..

Debattörerna sade att dom var indonesiska.

Det är mycket fake videor nu. Tror inte dom har tid och energi att filma när dom ligger vid fronten. 90% av videorna är är fejk.

Du menar att det är indonesier i videon?
Citera
2022-11-28, 15:18
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Chansen för att Putin blir åtalad är nog lika stor som om alla levande f.d presidenter av Usa åtalas för krigsbrott.

Nej Putin kommer inte bli åtalad, däremot stämplad som krigsförbrytare, Putin kommer att "dö" på hemmaplan, regisserat av deras egna.
Citera
2022-11-28, 15:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Chansen för att Putin blir åtalad är nog lika stor som om alla levande f.d presidenter av Usa åtalas för krigsbrott.

Säg inte det. Plötsligt kan det upplevas som mer lönsamt att lämna ut Putin än att skydda honom inom Rysslands gränser.
Citera
2022-11-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Du menar att det är indonesier i videon?

Jag vet inte. Men att dom ger ryssarna tummen upp är ju såklart
Citera
2022-11-28, 15:24
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Säg inte det. Plötsligt kan det upplevas som mer lönsamt att lämna ut Putin än att skydda honom inom Rysslands gränser.
Jag vet inte hur du hade tänkt att det hade gått till, man kan inte bara gå in i Kreml och dra ut Putin. Men vi får väl se, jag hoppas FSB eller liknande i hans inre cirkel vänder sig emot han och skickar han till Haag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in