2022-11-28, 13:36
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Hon har bara fått hem ett barn. Näst äldsta är fortfarande placerad.

Upptågen med Tom kommer knappast se bra ut i kommande prövning...

Jag har läst en hel del av hennes domar och vi har nog fått lite olika uppfattning om hennes föräldraförmåga.


Tillägg hon är frivilligt placerad och det finns en pappa med i bilden. Sen kan man inte döma socialtjänsten uppgifter som tillförlitliga. Dessutom går det med på frivilligt. Den andra flickan bor hemma fast under LVU i hemmet. Jag vet exakt hur LVU i hemmet fungerar och det är att hon bor hemma men soc är inblandad i vardagen men ofta iaf I mina syskons fall så lägger sig soc inte i och när de gått ett tag får de bort LVU helt.

Men jag hoppas L tar sitt förnuft till fånga och avbryter de med Tom då hon har alla chanser att få hem de. Om man läser alla handlingar så framkommer de också precis som nämndemännen säger att de har insikt, de tar emot insatser frivilligt, pappan är där nästan varje dag och stöttar, de framstår en stor förändring från första LVU placeringen hos båda föräldrarna, så nej det föreligger ingen anledning till LVU då de går med på vården, de har insikt i sina brister, en av flickorna var frivilligt placerad med gott samarbete och utveckling i familjehemmet och båda är hemma nu, Malo*e placering avslutade LVU nyligen då i kammarätten dom står de att målet avskrivs då LVU har upphört nu i oktober och Math*lda har LVU i hemmet sen I Mars.

Så båda tjejerna är hemma. Däremot har de tät kontakt med familjehemmet för barnet har trygga stabila relationer vilket också visar på gott omdöme.

Inget hem är perfekt, alla har brister speciellt om man har NPF svårigheter, tvångsvård ska enbart användas när barnen far illa på något vis och de gör dem inte.

De är även flertal vittnen som berättar att de anser att hon är en god förälder även pappan. Det är väl ganska självklart att vardagen ingår arbete, ett vanligt vardagsliv förutom barnen. Bara den grejen att säga att barnen far illa när de är med i stallet? Kom igen, finns föräldrar som har både förskola/skola & fritids för att de måste arbeta. Dessa barn är aktiva, friska, välmående barn, god omsorg, de har djur som de tycker om att vara med.

Ska man ta barn ifrån alla föräldrar med såna brister då skulle soc inte göra annat än plocka barn vilket många påstår att de inte gör trots att det är den uppfattningen folk har vilket detta bevisar tydligt.

Struktur och rutiner har många svårigheter med de betyder inte att man är en dålig förälder, att barn bråkar med varandra inom familjen är inget ovanligt, jag har själv syskon som varit katt och hund men när de väl gäller så finns syskonen där för varandra. Det är en vanlig vardag hos familjer med olika diagnoser.

Jag vet föräldrar som är godkända av soc eller familjehem som har mkt större brister än detta, och de tar emot barn eller får ha sina barn.

Det finns inga perfekta hem, de är i de perfekta hemmen utåt sett är oftast mycket värre. Jag borde veta och många andra med.
2022-11-28, 13:42
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubb1992
Tillägg hon är frivilligt placerad och det finns en pappa med i bilden. Sen kan man inte döma socialtjänsten uppgifter som tillförlitliga. Dessutom går det med på frivilligt. Den andra flickan bor hemma fast under LVU i hemmet. Jag vet exakt hur LVU i hemmet fungerar och det är att hon bor hemma men soc är inblandad i vardagen men ofta iaf I mina syskons fall så lägger sig soc inte i och när de gått ett tag får de bort LVU helt.

Men jag hoppas L tar sitt förnuft till fånga och avbryter de med Tom då hon har alla chanser att få hem de. Om man läser alla handlingar så framkommer de också precis som nämndemännen säger att de har insikt, de tar emot insatser frivilligt, pappan är där nästan varje dag och stöttar, de framstår en stor förändring från första LVU placeringen hos båda föräldrarna, så nej det föreligger ingen anledning till LVU då de går med på vården, de har insikt i sina brister, en av flickorna var frivilligt placerad med gott samarbete och utveckling i familjehemmet och båda är hemma nu, Malo*e placering avslutade LVU nyligen då i kammarätten dom står de att målet avskrivs då LVU har upphört nu i oktober och Math*lda har LVU i hemmet sen I Mars.

Så båda tjejerna är hemma. Däremot har de tät kontakt med familjehemmet för barnet har trygga stabila relationer vilket också visar på gott omdöme.

Inget hem är perfekt, alla har brister speciellt om man har NPF svårigheter, tvångsvård ska enbart användas när barnen far illa på något vis och de gör dem inte.

De är även flertal vittnen som berättar att de anser att hon är en god förälder även pappan. Det är väl ganska självklart att vardagen ingår arbete, ett vanligt vardagsliv förutom barnen. Bara den grejen att säga att barnen far illa när de är med i stallet? Kom igen, finns föräldrar som har både förskola/skola & fritids för att de måste arbeta. Dessa barn är aktiva, friska, välmående barn, god omsorg, de har djur som de tycker om att vara med.

Ska man ta barn ifrån alla föräldrar med såna brister då skulle soc inte göra annat än plocka barn vilket många påstår att de inte gör trots att det är den uppfattningen folk har vilket detta bevisar tydligt.

Struktur och rutiner har många svårigheter med de betyder inte att man är en dålig förälder, att barn bråkar med varandra inom familjen är inget ovanligt, jag har själv syskon som varit katt och hund men när de väl gäller så finns syskonen där för varandra. Det är en vanlig vardag hos familjer med olika diagnoser.

Jag vet föräldrar som är godkända av soc eller familjehem som har mkt större brister än detta, och de tar emot barn eller får ha sina barn.

Det finns inga perfekta hem, de är i de perfekta hemmen utåt sett är oftast mycket värre. Jag borde veta och många andra med.


Jag VET att hon bara har ett barn hemma, känner du L personligen?
2022-11-28, 13:43
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Jag VET att hon bara har ett barn hemma, känner du L personligen?

Då blandar jag völ ihop. Men isåfall är ju Mat*lda den som är kvar kvar i frivilligt familjehemsplacering. Mal*ue har LVU upphört iaf enligt rätten.
2022-11-28, 13:44
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Jag VET att hon bara har ett barn hemma, känner du L personligen?

Nej känner ej. Läst alla handlingar och senaste domen.
2022-11-28, 14:03
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubb1992
Då blandar jag völ ihop. Men isåfall är ju Mat*lda den som är kvar kvar i frivilligt familjehemsplacering. Mal*ue har LVU upphört iaf enligt rätten.

Inget frivilligt över den placeringen längre tyvärr. LVU även på henne
2022-11-28, 15:27
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Inget frivilligt över den placeringen längre tyvärr. LVU även på henne

Lite konstigt tankesätt ändå, var ju placerad frivilligt från början samtidigt är de bättre med LVU för då har de ombud och juridiska rättigheter vid en frivillig SOL placering är de inget juridiskt ombud el såna processer / övervägande var 6e månad. Vid SOL är lite som att ge bort barnen även om de säger att man har nåt att säga till om.

Men vilken unge är LVU upphört på? Mal*e? För de är ju enligt kammarätten i oktober i år avskrivet då LVU upphört?
2022-11-28, 16:35
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubb1992
Lite konstigt tankesätt ändå, var ju placerad frivilligt från början samtidigt är de bättre med LVU för då har de ombud och juridiska rättigheter vid en frivillig SOL placering är de inget juridiskt ombud el såna processer / övervägande var 6e månad. Vid SOL är lite som att ge bort barnen även om de säger att man har nåt att säga till om.

Men vilken unge är LVU upphört på? Mal*e? För de är ju enligt kammarätten i oktober i år avskrivet då LVU upphört?

Ja den äldsta är avskrivet. Resterande känns som att det lär kvarstå. Det bör göra det om inte annat
2022-11-28, 16:38
  #608
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Känns lite olustig att diskutera barn med namn, även om det byts ut nån bokstav. Barnen har ju inte gjort nåt fel, dom är ju bara barn.
2022-11-28, 17:03
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Känns lite olustig att diskutera barn med namn, även om det byts ut nån bokstav. Barnen har ju inte gjort nåt fel, dom är ju bara barn.

Absolut. Men svårt att förklara då det är flera barn. Men behöver inte diskutera alls. Men diskussionen var ju vad orsakerna var och det är flashback. Behöver inte ens skriva andra tecken egentligen här. De gjorde jag för att inte hela namnet skulle skrivas.

Jag är nog iaf klar med diskussionen med slutord att allt är inte som man tror och man kan inte lita blint på domar speciellt inte gällande myndigheter i det fallet socialtjänsten. Jag har läst många ärenden och även fått motbevis i sina ärenden som har bevisat att soc inte är ärlig i sina yrkanden. Jag har bla läst fallet gällande min egen familj och där kan både jag, och 2 vittnen berätta att soc ord är lögn på vissa ställen i utredningen och dom. Därför står jag fast vid att det är inte rättsäkra utredningar och beslut.
2022-11-28, 18:16
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Känns lite olustig att diskutera barn med namn, även om det byts ut nån bokstav. Barnen har ju inte gjort nåt fel, dom är ju bara barn.

Håller helt med dig, barnen är de stora förlorarna i det här.

Än värre är att deras mor gärna lägger ut både namn och bilder och vad som hänt
2022-11-30, 16:26
  #611
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Verkar ha blivit konflikter i gruppen runt Tom nu? Se om de inser nu att kanske deras sätt inte funkar? Eller är det bara en tillfällig svacka? Efter deras uppenbara fiasko!
2022-11-30, 19:31
  #612
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Verkar ha blivit konflikter i gruppen runt Tom nu? Se om de inser nu att kanske deras sätt inte funkar? Eller är det bara en tillfällig svacka? Efter deras uppenbara fiasko!

Något speciellt du tänker på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in