2022-11-28, 14:31
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Ryssarna visste ju för fan inte om själva att de skulle anfalla Ukraina innan den 24:e februari.
Fast du sa ju att rysk stats-tv sa att det skulle ta en vecka. Varför försöker du byta samtalsämne? Blev det obekvämt?
Citera
2022-11-28, 14:32
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Före 24 februari? Då ljög ju Ryssen och sa de inte skulle anfalla alls, efter däremot är en annan sak. Du skrev nog bara fel.
Ja Putin ljög, och? Zelensky ljög också när han bröt sitt vallöfte att sluta kriget i östra Ukraina och istället eskalerade den.
Citera
2022-11-28, 14:33
Bannlyst
Citat:
- Russia is restoring its historical fullness, gathering the Russian world, the Russian people together -- in its entirety of Great Russians, Belarusians and Little Russians [Ukrainians],' Petr Akopov wrote in a premature celebration of Russia's victory over Ukraine.
Hur fan är man funtad när man skriver en hyllningsartikel över ett krig - och får för sig att det ska vara över på två dagar?!

https://central.asia-news.com/en_GB/articles/cnmi_ca/features/2022/03/02/feature-02
Citera
2022-11-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag förstår att du har svårt att fokusera på flera saker, som du antytt tidigare.
Men det här är en syntes jag gjort av den information jag fått från olika ryska källor under konflikten som skapar en bild av hur ryssarna tänker och fungerar. Så du måste fundera över hur väl den stämmer och om inte, på vilket sätt den inte stämmer. Så det kräver lite mer tankeverksamhet och slutledningsförmåga från din sida.

Däremot har du Youtube klippen jag länkande till, som förklarar hur ryssarna ser på sig själva och deras plats i världen, rent historiskt och i nutid. Arvet från de olika ryska imperierna. Sen måste man förstås kunna väga det mot hur historien faktiskt sett ut och inta bara vad de säger. Men det är så klart en bra start att utgå från.

Lyckades du inte klämma fram en enda sak där du bevisligen vet att det stämmer?
Citera
2022-11-28, 14:36
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har jag det? det tror jag inte, detta grundbulten för alla krig senaste 100 åren (inkluderat andra världskriget)

Ja visst har du det, detta är vad du skrev om det :

Citat:
Ok det var måhända slarvigt skrivet av mig då, kanske bättre att skriva att ryssarna gick in i ukraina för att de fått nog och att de ansåg att nato var så försvagat att man tar risken.

Nuvarande krig i ukraina startades egentligen efter attackerna elfte september (911).

Nu till min andra fråga, du nämnde en kupp 2014, jag svarade på det men du har inte svarat tillbaka? Var det också slarvigt skrivet av dig?
Citera
2022-11-28, 14:42
Avstängd
"Detta är ödet för ukrainska trupper i frontlinjen, inte bara inför terrorn från ryska missiler och drönare
Ukrainska trupper var också tvungna att möta hårda slagfält, de ukrainska skyttegravarna, som var försvarsfästen, såg redan ut som en grispöl, försvaret i första världskrigets stil var långt ifrån bekvämt, till och med lera var synlig för droppen av en vuxen soldat.

Den hårda vintern plus de vattniga skyttegravarna, kanske inte får Ukraina att förlora omedelbart, men det kan åtminstone minska moralen hos de stridande trupperna."

https://www.youtube.com/watch?v=UUNcXSV907A
Citera
2022-11-28, 14:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Lyckades du inte klämma fram en enda sak där du bevisligen vet att det stämmer?
Jag är ledsen att du inte förstår vad en syntes är faktiskt, men jag kan väl hänföra klippen som bevis då. För dom visar att det stämmer med mitt påstående om att de har en felaktig självbild. Men vilket påstående är det du vill jag ska bevisa egentligen. Som jag sagt fungerar det här inte som du vill i din enkla lilla värld. Det är du som ska komma med motargument här genom att säga, det där du sa där stämmer inte för att ...
Citera
2022-11-28, 14:44
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ja Putin ljög, och? Zelensky ljög också när han bröt sitt vallöfte att sluta kriget i östra Ukraina och istället eskalerade den.

Nu var ju i och för sig inte frågan egentligen vem som ljög, men det är ju skönt att du erkänner att Putin ljög. Ditt påhitt om Zelensky lämnar jag därhän. Eller du menar att Zelensky eskalerade kriget i östra Ukraina när Ukraina försvarade sig mot det ryska angreppet? Så kan man också se på historien om man stöder landet tvärtomspråket.

Men sen förstår jag att du också erkänner att du menade om Ryssarna skrivit eller pratat om 3 dagars kriget efter 24 februari, eftersom du inte bemöter det, och det har de gjort. Massor.
Citera
2022-11-28, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Z-orchernas liv allt billigare. Vad blir next? Kattmat?

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1597142569011798017

Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Bra betalt för en offrad son? Några frottéhanddukar!

Vidrigt! Hur fan kan ryssar acceptera att bli behandlade på detta sätt?

Snart kommer de anhöriga att tvingas betala för de kulor som använts för att skjuta Ivan när han vägrar att bege sig till fronten för att bli sönderskjuten och söndersprängd av den ukrainska köttkvarnen.
Citera
2022-11-28, 14:45
Medlem
Citat:
Du menar att det är bara en enda organisation som mäter SVTs tittar siffror, varför inte flera så man kan ha något att jämföra med?

I det här fallet var det SOM-institutet.

Jag förstår att det måste vara häpnadsväckande att lära sig om hur det fungerar i en demokrati med fri media, men nu har vi gått OT tillräckligt länge. Du får googla istället för att använda den här tråden till att lära dig om västvärlden.

Lycka till!
Citera
2022-11-28, 14:45
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
"Detta är ödet för ukrainska trupper i frontlinjen, inte bara inför terrorn från ryska missiler och drönare
Ukrainska trupper var också tvungna att möta hårda slagfält, de ukrainska skyttegravarna, som var försvarsfästen, såg redan ut som en grispöl, försvaret i första världskrigets stil var långt ifrån bekvämt, till och med lera var synlig för droppen av en vuxen soldat.

Den hårda vintern plus de vattniga skyttegravarna, kanske inte får Ukraina att förlora omedelbart, men det kan åtminstone minska moralen hos de stridande trupperna."

https://www.youtube.com/watch?v=UUNcXSV907A

Tror du det är bättre eller sämre på den ryska sidan?
Citera
2022-11-28, 14:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Tror du det är bättre eller sämre på den ryska sidan?

Har jag påstått det? Vart skrev jag det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in