Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Detsamma gäller om han sagt till henne "jag vill inte att du suger av mig". Och hon senare på natten får för sig att samtycke kanske finns, när han ligger och sover i kallingarna bredvid henne. Om hon då tar sig friheten att dra ner kallingarna på honom och börja suga av honom = oaktsam våldtäkt.
Nej du gör inte saker klarare för mig. Hur motiverar du att hon har fog att tro att hon har samtycke i ovanstående situation?
Jag skriver om fall där folk dömts för oaktsam våldtäkt och applicerar det sedan på ditt fiktiva fall. Ett verkligt fall kring oaktsam våldtäkt handlar om en man som visste att hans ex inte ville ha sex med hans två kriminella polare. Dagen efter låter han dock sina två polare ha sex med henne, när hon är i ett utsatt läge av fylla och drogad. Han dömdes för oaktsam våldtäkt. I domen står det att han kanske hade fått för sig att hon ändrat sig och nu ville ha sex med hans två polare som hon dagen innan uttryckligen sagt att hon
inte ville ha sex med. Enligt domen skulle han ändå ha inhämtat samtycke och se om hon hade ändrat sig. Vilket han inte gjorde. Vilket enligt domen var oaktsamt av honom. Och han dömdes därav för oaktsam våldtäkt. Ja, han hade också inledningsvis sex med henne, när hans två kriminella polare hade det med henne. De våldtog i övrigt henne därefter. Med en bilnyckel.
Vad jag gjorde var att ta det fallet och applicera på ditt exempel. Dvs.: kvinnan i det fiktiva exemplet
vet om att hennes kille
inte vill att hon suger av honom. Men hon gör det ändå. Kanske för att hon fått för sig att han plötsligt har ändrat sig. Men om hon inte inhämtar samtycke, så kan han anmäla henne för oaktsam våldtäkt och hon kan komma att bli dömd för detta om det finns bevis. Hon skulle helt enkelt ha inhämtat samtycke, precis som i det verkliga fallet jag beskrev här ovan.