Citat:
Ja, givetvis skulle en avsugning vara våldtäkt. Men som jag skriver: tveksamt om det skulle kunna vara en oaktsam sådan. Snarare tänker jag mig att det mer skulle vara våldtäkt. Men visst kan den vara oaktsam också. Om kuken ligger slak och kvinnan tar den slaka kuken i sin mun, fast hon inte får = oaktsam våldtäkt. Men jag tror faktiskt att kvinnor har förmåga, oftast, att läsa av om samtycke inte finns och att inte suga av om samtycke inte finns. Därav: om en kvinna går över gränsen är det troligare att det rör sig om en regelrätt våldtäkt = hon vet att hon inte får, men skiter i det. Blir det tydligare då? Kanske lite fördomsfullt. Men ändå inte. Män är överrepresenterade som våldtäktsförövare. Kvinnor är mer försiktiga, blir min tolkning.
Om båda parter deltar aktivt, är det rätt lätt att märka att samtycke finns. Om den ena blir passiv är det läge att höra "vill du fortfarande?". Rider kvinnan mannen och de kysser varandra = samtycke. Missionären och de kysser med varandra och kvinnan gör motjuck = samtycke. Bakifrån vaginalt och kvinnan stönar "åh så skönt" och vrider sig om för att kyssa mannen = samtycke.
Ligger kvinnan som en död sill och tårar rinner från henne = förmodligen inte samtycke, läge att avbryta och fråga på en gång.
Fråga alltid om det är ok med analsex/oralsex/vaginalsex, innan detta inleds. Man kan fråga på sexiga sätt, tex. "jag är så jädra kåt på dig och skulle gärna vilja vara inuti din tighta vagina, vill du känna mig där?" eller "jag vill så gärna knulla dig analt, vad säger du om det?" eller " skulle så gärna vilja ha oralsex av din sexiga mun, vill du?"
Det är inte så svårt. Gör ingenting om hon inte verkar vilja/är helt passiv. Och träng inte in i något hål utan att ha ställt en sexig fråga först. Eller att hon själv aktivt har visat att det är ok. Tex. genom att hon själv tar initiativ muntligt eller fysiskt till viss sorts sex.
Så länge hon deltar aktivt med kyssar/motjuck/rider/med ord som "åh så skönt!" så ser iaf. jag det som ett aktivt samtycke.
Men börjar hon vara passiv/inte verkar med på noterna/för full/sover/medvetslös/tar bort kuken från anala området (tydlig vink om att hon inte vill ha analsex) etc. Så har man inget/tveksamt samtycke. Bäst att då avbryta på en gång och fråga.
Om båda parter deltar aktivt, är det rätt lätt att märka att samtycke finns. Om den ena blir passiv är det läge att höra "vill du fortfarande?". Rider kvinnan mannen och de kysser varandra = samtycke. Missionären och de kysser med varandra och kvinnan gör motjuck = samtycke. Bakifrån vaginalt och kvinnan stönar "åh så skönt" och vrider sig om för att kyssa mannen = samtycke.
Ligger kvinnan som en död sill och tårar rinner från henne = förmodligen inte samtycke, läge att avbryta och fråga på en gång.
Fråga alltid om det är ok med analsex/oralsex/vaginalsex, innan detta inleds. Man kan fråga på sexiga sätt, tex. "jag är så jädra kåt på dig och skulle gärna vilja vara inuti din tighta vagina, vill du känna mig där?" eller "jag vill så gärna knulla dig analt, vad säger du om det?" eller " skulle så gärna vilja ha oralsex av din sexiga mun, vill du?"
Det är inte så svårt. Gör ingenting om hon inte verkar vilja/är helt passiv. Och träng inte in i något hål utan att ha ställt en sexig fråga först. Eller att hon själv aktivt har visat att det är ok. Tex. genom att hon själv tar initiativ muntligt eller fysiskt till viss sorts sex.
Så länge hon deltar aktivt med kyssar/motjuck/rider/med ord som "åh så skönt!" så ser iaf. jag det som ett aktivt samtycke.
Men börjar hon vara passiv/inte verkar med på noterna/för full/sover/medvetslös/tar bort kuken från anala området (tydlig vink om att hon inte vill ha analsex) etc. Så har man inget/tveksamt samtycke. Bäst att då avbryta på en gång och fråga.
Om kuken ligger slak och kvinnan tar den slaka kuken i sin mun, fast hon inte får = oaktsam våldtäkt.
Här skriver du ju som att hon vet att mannen inte vill men gör det ändå. Självklart är det inte OK. Här anser jag att det inte är oaktsam våldtäkt utan en ren o skär våldtäkt eftersom hon vet att mannen inte vill. Jag tror att du får tänka om kring vad oaksamhet betyder.
Men tänk om mannen 20 minuter tidigare velat bli avsugen. Nu tänker kvinnan att hon vill suga upp den igen för att kunna fortsätta samlaget och gör det i tron att mannen vill nu också och börjar suga utan att fråga mannen först. Är det våldtäkt? Ja enligt nya samtyckeslagen är det ju det (oaktsam våldtäkt) om mannen säger åt henne att han inte vill. Då har hon ju gjort det mot mannens samtycke.