2022-11-28, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Bara skippa att ha sex med kvinnor i Sverige så kan du slappna av. Det är ett litet pris att betala istället för att söka hjälp för dina psykiska problem så som överdriven paranoia.

Det har jag redan löst då jag har lämnat Sverige, otroligt skönt att slippa alla feta och dryga tokfeminister. Nu knullar jag massor av supersnygga tjejer med bra värderingar istället.
Citera
2022-11-28, 07:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Lyfta ett finger hur menar du, att retroaktivt gå med i SSU när jag var ung?
Jag menar det jag skrev: kontakta ditt parti och ställa dig till förfogande istället för att gnälla på dem som till skillnad från dig ställer upp.
Citera
2022-11-28, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag menar det jag skrev: kontakta ditt parti och ställa dig till förfogande istället för att gnälla på dem som till skillnad från dig ställer upp.

Du går som vanligt i cirklar stumpan, har redan svarat på detta:
(FB) SVT: Advokatens råd till unga män: “Undvik one night stands på fyllan”
Citera
2022-11-28, 07:20
Avslutad
Citat:
Du går som vanligt i cirklar stumpan, har redan svarat på detta:
(FB) SVT: Advokatens råd till unga män: “Undvik one night stands på fyllan”
Jo nog för att jag tror att ditt politiska parti ändå inte skulle vilja ta i dig med tång om du gick dit och sa att du stod till förfogande, men du har ju inte ens erbjudit dig.
Citera
2022-11-28, 07:23
Medlem
Citat:
Jo nog för att jag tror att ditt politiska parti ändå inte skulle vilja ta i dig med tång om du gick dit och sa att du stod till förfogande, men du har ju inte ens erbjudit dig.

Du behöver bara se på vilka som nomineras, det är trotjänare som gjort sin tjänst i partierna. 80% kommer dessutom tillsättas av 7K så de flesta kommer dela deras värdegrund oavsett vilka som försöker bli nominerade.

Det var därför ett par nämndemän med Sharia-åsikter nominerades av C, de avkunnade sedan domar baserade på Sharia.
Citera
2022-11-28, 07:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du får väl göra din plikt själv i rätten då om du anser att de som idag ställer upp som nämndemän inte förstår sig på bevis.

Det är inte min plikt. Verkar betydligt enklare dessutom att bara riva upp alla nazifeministiska lagar och det kommer ju.
Citera
2022-11-28, 07:27
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Alla brottsanklagelser resulterar i jobbiga samtal med polisen. Och det blir jobbigare om man inte kan tala för sig. Begär advokat. Jag vet inte riktigt vad det är för lag du vill se. En lag som inte är jobbig för misstänkta?

Hurdå alla? Det verkar mest vara några på Flashback som härjar om att nu jävlar kommer så många oskyldiga män åka in på kåken att man kommer behöva bygga koncentrationsläger för att få plats med dom.

Och om jag ska spekulera beror det på bristande förstående för hur svensk rätt fungerar. De vill ha en lagstiftning specifikt för just våldtäkt som ska vara helt omöjlig att missbruka. Vilket inte går helt enkelt. Eller, ja jo, man kan ju införa beviskrav som är så höga att det inte ens går att fälla Hagamannen utan filmövervakning och minst två vittnen som absolut inte får vara kompis, bekant eller släkt med offret.

Varför just våldtäkt ska vara omöjligt att falskanmäla är lite oklart. Kränkta snubbar anmäler varandra för misshandel hela dagarna när någon knuffats under något fylletjafs. Eller, egentligen börjar bilden bli tydlig. Det finns en populär uppfattning att just brudar är helt bindgalna och kommer ta alla chanser att anmäla alla snubbar som de ser.

Grejen är ju att om vi snackar galningar kan de väl i vilket fall ljuga ihop precis vad som helst. Jag kan väl också skalla en dörr och böla hos snuten att du drog ett knogjärn i huvudet på mig. Men det är klart, det är tydligen bara brudar som sysslar med sånt för att försörja sig på skadestånd.

Om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.
Citera
2022-11-28, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om båda parter är berusade så används kvinnans berusning alltid som en del av rekvisit för att det varit en utsatt situation. Medan mannens berusning aldrig kan användas som ursäkt.
Rekommendationen blir därför att män inte ska ha sex på fyllan.

Mer rimlig hållning är väl att omyndigförklara kvinnor och aldrig tillåta dem konsumera alkohol när de anser sig inte klara av alkoholen.
Citera
2022-11-28, 07:48
Avslutad
Citat:
Du behöver bara se på vilka som nomineras, det är trotjänare som gjort sin tjänst i partierna. 80% kommer dessutom tillsättas av 7K så de flesta kommer dela deras värdegrund oavsett vilka som försöker bli nominerade.

Det var därför ett par nämndemän med Sharia-åsikter nominerades av C, de avkunnade sedan domar baserade på Sharia.

Erbjud dig och kom tillbaka och berätta varför de inte ville ha dig.
Citera
2022-11-28, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det är inte min plikt. Verkar betydligt enklare dessutom att bara riva upp alla nazifeministiska lagar och det kommer ju.
Nä du verkar bara se det på din plikt att gnälla på att de som ser det som sin plikt inte kan lika mycket som du om bevisvärdering.
Citera
2022-11-28, 07:52
Medlem
Citat:
Erbjud dig och kom tillbaka och berätta varför de inte ville ha dig.

Det har jag redan berättat för dig stumpan men du upprepar samma frågor ändå. Du går alltid i cirklar.
Citera
2022-11-28, 07:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nä du verkar bara se det på din plikt att gnälla på att de som ser det som sin plikt inte kan lika mycket som du om bevisvärdering.

Lagen är som sagt problemet. Även med den borta kommer det dock att sitta 77 åriga halvdementa gamla lärare i tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in