Citat:
Ursprungligen postat av
stompalong
Hur många lägenheter i föreningen är ni? Blir provocera av att ditt go-to är att fucka med styrelsen istället för att hjälpa dem eller gå med själv.
Var med i styrelsen men lämnade eftersom den innehas av fossiler som a lönar sig själva.
En styrelsemedlem bar lön för att gå runt fastigheten på 50 lägenheter och plocka upp sopor utanför portarna (vilket alla gör när dem ser skräpet ändå). Detta beslut kom genom en jäv situation då 3 av 5 i styrelsen närvarade varav han var en av de två.
Dvs styrelsemajoritet saknas och minst 60% av styrelsen ska närvara vid beslut vill jag minnas.
Jag jobbar 12h varje dag och behöver få vila och sömn. Därtill är sambon sjuk och hör ungen stampa där hon ligger liggandes.
Denna somaliska familj har ingen hänsyn alls till andra och ägaren av bostaden bedriver hotell av det hela.
Min frustration är att styrelsen är duktiga på att justera hyror, parkeringsavgifter och jaga medlemmar som "råkat" kasta en plastkort på mjölkpaketet tillsammans i kärlet för kartong men att ta tag i olovlig andrahandsuthyrning och störning så är de helt lama till.