2022-11-27, 12:45
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Och ändå vill ni skicka våra skattepengar in det korrumperade svarta slukhål som är Ukraina.

Ja, för stoppar vi inte mongolerna nu så blir det någon annan gång, Lika bra att ta smällen nu.
Citera
2022-11-27, 12:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Du skulle ju inte svara mig mer? Så du är här för att föreläsa? Men du vet att Sverige är ett fritt land till skillnad från ditt älskade ryssland?

Men jag provar igen, står du upp för ryssland inför din familj? grannar? Sen kan man ju fråga om vänner och arbetskamrater men då du inte lär ha några sådana är väl det meningslöst.

"Jag står inte upp för Ryssland eftersom jag inte är prorysk. Däremot berättar jag gärna om vad jag tycker [för grannar, barn, familj, affärskompanjoner, i den mån jag pratar politik i professionella relationer] om Ukrainas ledning och USAs roll i världspolitik, för de som är intresserade. Att du fortfarande inte har fattat det...Läsa är inte din grej."
Citera
2022-11-27, 12:47
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag hör ju till dem som tror att Putin invaderar pga NATO. Så rätt lösning hade varit omvärlden stängt pizzerian efter Putins klagomål. Håller med om att Putins lösning är fel.

Så när Putler vill stänga pizzerian i Polen, Estland, Lettland och Litauen så gör vi det också? För helvete sök hjälp.
Citera
2022-11-27, 12:48
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
"Jag står inte upp för Ryssland eftersom jag inte är prorysk. Däremot berättar jag gärna om vad jag tycker [för grannar, barn, familj, affärskompanjoner, i den mån jag pratar politik i professionella relationer] om Ukrainas ledning och USAs roll i världspolitik, för de som är intresserade. Att du fortfarande inte har fattat det...Läsa är inte din grej."

Undvika svara på frågor är din grej, lite småroligt att se dig gräva dig djupare och djupare i ditt lilla ryska hål.
Citera
2022-11-27, 12:53
Medlem
Nu säger Viktor Orban att ryssen är ett hot mot Europa.
Enligt Ungerst media sa Otban
Citat:
Europa är enat vad gäller mål, det viktigaste är att Ryssland inte utgör ett hot mot den europeiska säkerheten, och för detta krävs det att Ukraina är suveränt,
Har ryssens krigsbrott i Ukraina t.om blivit lite för magstarkt både moraliskt och politiskt även för Orban.

Sent skall syndaren vakna.
Citera
2022-11-27, 12:55
Medlem
Taggads avatar
Läget i Donetsk.
Citat:
Rapport: Osannolikt med ryskt genombrott i Donetsk
Den ryska sidan har lidit stora nederlag i provinsen Donetsk i östra Ukraina. Det är osannolikt att Ryssland skulle kunna uppbåda tillräcklig kvalitet på styrkorna för att ett genombrott ska bli möjligt, skriver Storbritanniens försvarsdepartement i sin senaste lägesrapport på Twitter.

De senaste två veckorna har hårda strider utkämpats runt städerna Pavlivka och Vuhledar i Donetsk men ingen sida har i någon större utsträckning vunnit mark.

https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

https://twitter.com/DefenceHQ/status/1596757566218178561?t=hriJm7NlCE3qzxc6e0qOhA&s=19
Den ovälkomne Ryssen ut ur Ukraina nu 🇺🇦🇺🇦🇺🇦
Citera
2022-11-27, 13:00
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Undvika svara på frågor är din grej, lite småroligt att se dig gräva dig djupare och djupare i ditt lilla ryska hål.

sektledaren: "Hahahahahahaha, att du väljer bort mig istället för att svara på frågan hur mycket du står upp för ryssland i verkligheten säger mer om dig än mig."

Detta var mitt svar:
""Jag står inte upp för Ryssland eftersom jag inte är prorysk. Däremot berättar jag gärna om vad jag tycker [för grannar, barn, familj, affärskompanjoner, i den mån jag pratar politik i professionella relationer] om Ukrainas ledning och USAs roll i världspolitik, för de som är intresserade. Att du fortfarande inte har fattat det...Läsa är inte din grej.""

Hur är det inte ett svar på frågan? Inte konstigt du har dina efterblivna ukraina-åsikter när ni inte ens kan läsa. Eller tänka själv. Bara säga samma sak som grannarna.

Ni är en intressant studie i masspsykologi.
Citera
2022-11-27, 13:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu säger Viktor Orban att ryssen är ett hot mot Europa.
Enligt Ungerst media sa Otban
Har ryssens krigsbrott i Ukraina t.om blivit lite för magstarkt både moraliskt och politiskt även för Orban.

Sent skall syndaren vakna.
Orban kan dra åt helvete. Sparka ut Ungern ur EU och NATO och låt Putin ha skiten. Det är ju det dom vill.
Citera
2022-11-27, 13:08
Medlem
Citat:
sektledaren: "Hahahahahahaha, att du väljer bort mig istället för att svara på frågan hur mycket du står upp för ryssland i verkligheten säger mer om dig än mig."

Detta var mitt svar:
""Jag står inte upp för Ryssland eftersom jag inte är prorysk. Däremot berättar jag gärna om vad jag tycker [för grannar, barn, familj, affärskompanjoner, i den mån jag pratar politik i professionella relationer] om Ukrainas ledning och USAs roll i världspolitik, för de som är intresserade. Att du fortfarande inte har fattat det...Läsa är inte din grej.""

Hur är det inte ett svar på frågan? Inte konstigt du har dina efterblivna ukraina-åsikter när ni inte ens kan läsa. Eller tänka själv. Bara säga samma sak som grannarna.

Ni är en intressant studie i masspsykologi.

Man kan alltså säga att du är vår tids Neville Chamberlain som kämpar för freden. Måste man offra Sudet för fred i vår tid så är det ett billigt pris för varaktig fred

Fullt rimligt om man är helt jävla oförmögen att lära av historien
Citera
2022-11-27, 13:14
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Självklart är man nöjd av att läsa eller se pissryssar avlivade.

Dina kamrater simmar runt i gyttja medan ukrainare lever så här.
Video of the equipped dugout in which our defenders live
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1596798422677606400

Åh jäklar vad prydligt och välbyggt, där skulle man ju kunna bo! Allt är i ordning, inte en massa skräp och spritflaskor nedtrampat i leran som i orchernas läger.

Härligt att se!
Citera
2022-11-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Bara snömos och önsketänkande, vi utnyttjar inte Ukraina. Vill de kämpa för sig själv och sin rätt att vara ett fritt land så kommer vi såklart hjälpa dom ända in i kaklet! Död åt Ryssland...
Död åt Ryssland beskrev väl det hela utmärkt och det är grundorsaken till konflikten. Nej, vi kan inte hjälpa Ukraina utan att då också döda en hel generation med män. Ryssland står bara på avstånd och maler ner som du kanke märkt (eller inte). Ryssarna har också växlat om och insett att en förhandlingslösning inte verkar möjligt utan ställer in sig på ett långt krig, du vet sådana USA utkämpar och då försätter civila i nöd.

I Ryssland anses Putin för vek och att som nu slå ut infrastruktur och göra processen kort var vad många ville i början och inte leka på med en SMO och tro på förhandlingslösningar. Du kanske inser att Ryssland hade kunnat jämna Kiev med marken de första veckorna helt utan kärnvapen och fått det hela snabbt överstökat, man lät till och med bli civil infrasturktur. Har du ens sett en stad USA och NATO tagit hand om under deras krig? Putin var rädd för sanktionerna och osäker på om ekonomin skulle hålla, vad hans asiaktiska parters skulle tycka men nu vet alla ryssar och det är fritt fram. Det bästa vore att försöka förklara situationen för de hatfulla dårarna i Kiev istället för att uppmuntra dom att döda alla sina unga män. Kan man inte få dom att tänka om så är det bäst att sluta skicka vapen så löser det sig naturligt då dom inget har att slåss med.

Även om det är trist med krig så kommer Donbass, Zaporizjzja och Kherson att få det lugnt och kunna utvecklas i framtiden. Vad som händer med övriga Ukraina är det ingen som vet då en stor del av dess forna industribas nu är borta. Det bästa vore om dom själva fick bort dessa råskinn från makten och samarbetade ekonomiskt med Ryssland och Asien istället. Det är bara att konstatera att väst inte tål slaver och rysktalande vilket många i Ukraina är så Ukraina har egentligen ingen framtid i EU och det är bara att se hur gänget i parlamentet behandlar tex. Serbien, Ungern och Polen.

Snömos? är du woke och har tagit femte vaccinsprutan? Är man rotad i verkligheten och har något i huvudet så förstår man vad jag och andra skriver här. Är man hjärntvättad av hollywood och statsmedia går det trögare men våra kommande ekonomiska problem i EU kommer att få en del att vakna till och undra vad det är för fel på väst. Vi tillverkar fortfarande snygga bilar, tuffa stridsflygplan och en helt del porr av alla sorter men är det allt i livet?
Citera
2022-11-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Kan tillägga att EU måste importera 4000 tanker med lng gas varje år för att ersätta utebliven rysk gas.
Det gör 17 fartyg varje dygn året runt.

Ett 60 000 tons lng tanker kostar 50 000 us dollar i dygnet att chartra.
Helt ohållbart, konkurensmässigt sett för EU.
Helt rätt, lägg dessutom till utsläppen med dessa fartyg så har vi dessutom checkat av klimatmålen också, inte bara ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in