2022-11-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ryssland synade NATO och gick in, man måste vara duktigt bög om man lyckas få det till att Ryssland är rädda för väst

https://t.me/Slavyangrad/22514

Two-thirds of the NATO countries have exhausted their potential in the issue of arms supplies to Ukraine, The New York Times reported.

According to representatives of the North Atlantic Alliance, the stocks of 20 out of 30 NATO countries are "almost at zero", but the remaining 10 members of the alliance have retained the ability to continue deliveries of weapons. Among the latter including France, Germany, Italy and the Netherlands.

As the publication notes, Poland and the Baltic countries have a particularly difficult situation with stockpiles of weapons. According to him, in general, NATO countries transferred weapons worth $40 billion to Ukraine, which is comparable to the annual military budget of France.

Nu skrev den personen jag svarade att Nato inte var ett hot och ändå använder man Nato som ett skäl till att man startade kriget?
Citera
2022-11-27, 12:19
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Hahahahahahaha, att du väljer bort mig istället för att svara på frågan hur mycket du står upp för ryssland i verkligheten säger mer om dig än mig. Återigen, sök hjälp, hitta något meningsfullt i ditt liv så du kan sluta försvara barnamördare och våldtäktsmän.

Jag står inte upp för Ryssland eftersom jag inte är prorysk. Däremot berättar jag gärna om vad jag tycker om Ukrainas ledning och USAs roll i världspolitik, för de som är intresserade. Att du fortfarande inte har fattat det...Läsa är inte din grej.
Citera
2022-11-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tycker du själv att artikeln om kärnvapen från 2018 stödjer ditt påstående om att de är riktade mot Sverige?

Ja. Dels så når de större delen av Europa. Och svenskt territorium är aktuellt vid ett krig om Baltikum.

Citat:
Antag att gränserna fryses imorgon vid frontlinjen i Ukraina. Anser du då att det har "lönat sig" för Putin? Eller har det varit enormt dyrt för honom?

Då ställer jag en motfråga.

Vilket av följande alternativ lönar sig för Putin; att gränserna fryses vid nuvarande frontlinje eller att han förlorar Ukraina helt och hållet?

Om det är så dyrt för honom att kriga i Ukraina vore det ju bättre att avstå från det?
Citera
2022-11-27, 12:22
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag anser att om nu mot förmodan dessa Twitter kontons info stämmer så innebär det att förmodligen kommer lika många ukrainska liv att skördas. Totalt sett så försvagas ryska styrkor ja och juden sitter och gottar sig i bakgrunden och naiva människor fattar inte vad som sker.

Vad menar du att människor inte fattar? Nu handlade det om huruvida man är glad åt ryska förluster, samtidigt som Ukraina också har förluster. Allt är ju Rysslands fel.

Det är som att kriminella gäng i Rios favelas går in och skjuter och hotar civila.
Man är ju fortfarande glad att en kriminell angripare dör, om det handlar om att försvara sin frihet, sitt kvarter.

Om man hejar på de kriminella gängen, betyder det troligen att man själv gynnas av de får större makt.

Så hur gynnas du själv, av att Putin förstör Ukraina och ämnar att göra landet ryss-vänligt?
Citera
2022-11-27, 12:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Rysslands senaste offer. en 2 dagar gammal bebis.
https://pbs.twimg.com/media/FihmQZrWIAAYu71?format=jpg&name=900x900

Sjukt och detta försvarar vissa onda människor!
Citera
2022-11-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Allmän mobilisering = ajöss Putin. Varför skulle någon vilja bli slaktad för Putins drömmar?

Många har tillgång till VPN, det går att titta bort så länge det inte rör en själv men vid en större mobilisering (hur nu den skulle gå till) går det inte längre. Och då blir det fönstret för Putin.

Jag torr tyvärr inte folklig vrede räcker för att avsätta Putin. Jag tror det krävs att armén och/eller rosgvardia vänder sig emot Putin. Armén har visat sig vara en maktfaktor tidigare i historien vilken visat sig dels när Lenin, Chrusjtjov, och Jeltsin haft stöd av armén i kritiska ögonblick.
Att rosvgvardiya som leds av Putins judokompis från Leningrad Viktor Zolotov skulle vända sig mot Putin är tyvärr väldigt osannolikt.
Citera
2022-11-27, 12:31
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Jag står inte upp för Ryssland eftersom jag inte är prorysk. Däremot berättar jag gärna om vad jag tycker om Ukrainas ledning och USAs roll i världspolitik, för de som är intresserade. Att du fortfarande inte har fattat det...Läsa är inte din grej.

Du skulle ju inte svara mig mer? Så du är här för att föreläsa? Men du vet att Sverige är ett fritt land till skillnad från ditt älskade ryssland?

Men jag provar igen, står du upp för ryssland inför din familj? grannar? Sen kan man ju fråga om vänner och arbetskamrater men då du inte lär ha några sådana är väl det meningslöst.
Citera
2022-11-27, 12:33
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:

Säkert en otroligt dålig jämförelse.
Men om du anser att en av stadens pizzerior sysslar med lite illegala sidoverksamheter och kanske inte ens gör goda pizzor.. vad är ditt alternativ.
1. Hota att spränga pizzerian i luften, våldta pizzaägarens dotter.. eller son för den delen och begränsa temperaturen i ugnarna så pizzorna endast kan gräddas i 100 grader..

Eller 2.. bara låta bli att köpa pizza därifrån?
Ja, du förstår liknelsen. Vad är ditt alternativ?

Hade Putin kunnat göra likadant. Bara låta Ukraina vara, trots att man inte gillade det man såg?
Citera
2022-11-27, 12:38
Avstängd
psychicsailors avatar
1
PS: Tycker du själv att artikeln om kärnvapen från 2018 stödjer ditt påstående om att de är riktade mot Sverige?

D: Ja. Dels så når de större delen av Europa. Och svenskt territorium är aktuellt vid ett krig om Baltikum.

PS: I så fall har ju hela världen som inte är med i NATO i praktiken alltid USAs kärnvapen riktade mot sig, där är oftast ett hangarfartyg i närheten. Det är korrekt i någon lös mening, men tycker du inte där är en skillnad på att Ryssland kan använda kärnvapen mot dig vid ett angrepp av dem, och på att ha kärnvapen mot sig som kommer avfyras vid varje totalt kärnvapenkrig, även om det startar i Taiwan och det inte blir konventionellt krig i Europa?

2
PS:Antag att gränserna fryses imorgon vid frontlinjen i Ukraina. Anser du då att det har "lönat sig" för Putin? Eller har det varit enormt dyrt för honom?

D: Då ställer jag en motfråga.

Vilket av följande alternativ lönar sig för Putin; att gränserna fryses vid nuvarande frontlinje eller att han förlorar Ukraina helt och hållet?

Om det är så dyrt för honom att kriga i Ukraina vore det ju bättre att avstå från det?
PS: Du svarade inte, så jag antar att du nu förstår att det inte lönar sig för honom. Dvs den delen av västs krigsmål är redan uppnått.

Det är så klart bättre för Putin att gränserna fryses vid nuvarande frontlinje. Ännu sämre om han förlorar delar av kaukasus, och allra sämst om han förlorar Moskva och sina döttrar. Varthän vill du komma? Det är inte säkert att det blir bättre ju mer vi straffar honom, eller i alla fall sjunker marginalnyttan i förhållande till vår kostnad (ekonomisk+humanitär).
Citera
2022-11-27, 12:41
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Man kan ju för det första fundera på vilken utrustning dom 5 miljoner soldaterna tänkas ska ha?

Ryssland och logik har väl aldrig gått ihop? Den senaste mobiliseringen skulle ju skett flera månader innan den gjordes. Så om det sker ytterligare en mobilisering så är det nog inget som skulle förvåna.
Så gjorde man 1941 men idag?
Just det, hade tidigare man sparat och övat en lika stor som man uppbådade, hade man en någorlunda tränad styrka vid det här laget. Å andra sidan träning i all ära, har man ingenting att slåss med...
Citera
2022-11-27, 12:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Säkert en otroligt dålig jämförelse.
Men om du anser att en av stadens pizzerior sysslar med lite illegala sidoverksamheter och kanske inte ens gör goda pizzor.. vad är ditt alternativ.
1. Hota att spränga pizzerian i luften, våldta pizzaägarens dotter.. eller son för den delen och begränsa temperaturen i ugnarna så pizzorna endast kan gräddas i 100 grader..

Eller 2.. bara låta bli att köpa pizza därifrån?
Ja, du förstår liknelsen. Vad är ditt alternativ?

Hade Putin kunnat göra likadant. Bara låta Ukraina vara, trots att man inte gillade det man såg?

Jag hör ju till dem som tror att Putin invaderar pga NATO. Så rätt lösning hade varit omvärlden stängt pizzerian efter Putins klagomål. Håller med om att Putins lösning är fel.
Citera
2022-11-27, 12:43
Medlem
aztlans avatar
[quote=88g14flashplant|82555364]Och ändå vill ni skicka våra skattepengar in det korrumperade svarta slukhål som är Ukraina.[/QUOTE mer än gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in