Citat:
Ursprungligen postat av
Keftski
Bitcoin ska vara det ”digitala guldet” och ersätta fiat men det ger jag inre mycket för.
Guld kan jag smälta ner och göra en guldring med en bitcoin kan jag inte göra någonting. Med en hundring i fiat kan jag iallafall torka röven.
När det kommer en krypotvaluta där man kan omvandla sin coin till något i den verkliga världen utan byteshandel så är jag intresserad.
Med Bitcoin kan du betala din väns nota i baren i Australien i detta nu (det är söndag).
Med Bitcoin får du med dig dina värden när du flyr en krigshärd i Syrien, Ukraina, Afrika.
Med Bitcoin är din värden inte upplåsta av en bank som dom varit för folk i Libanon i 3 års tid eller
som för folk i Kanada tidigare i år.
Med Bitcoin så kan inte regeringen plötsligt besluta sig för att konfiskera allas sparpengar över 300k så som i Grekland här om året.
Med Bitcoin så drabbas du inte av inflationen så som för folk i Turkiet, Argentina
och hela världen.
Med Bitcoin kan du enkelt skala av 1kr, 100kr eller 100 000kr om du behöver.
Lycka till att göra allt detta med ditt guld. Vet du ens vart du tar dig när du skall smälta ner det och vad kommer det kosta dig? När har dom öppet på smälteriet?