Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Ja det fick du ju också, han bekräftade det jag skrev.
Jo om sagan återberättas för en vän eller psykolog så räcker det såvida inte försvaret kan bevisa att hon ljuger.
De här påstådda frysreaktionerna inträffar i regel hemma i sängen så detta var ett uselt exempel. Dessutom skulle jag förstås inte frysa i detta läget heller såvida det inte är riktigt kallt ute.
Det behövs ingen samtyckeslag för fällande dom vid våldtäkter under knivhot, du tar ditt trams till nya nivåer.
När en kille och tjej har sex under berusning så kladdar säkerligen båda på varandra men ingen av dem kan nog riktigt redogöra för vad som hände. Självklart ska det inte vara våldtäkt om ingen sagt nej.
Som sagt. Jag vill läsa vad han har att svara å mina frågor.
Du begriper uppenbarligen inte vad en "frys"-reaktion är. Det är en kraftfull stressreaktion, när man känner sig under kraftfullt hot/är kraftigt psykiskt chockad och rädd. Att denna kommer i den egna sängen är därmed
inte konstigt. Det sista stället folk tänker sig att bli våldtagna på är i det egna hemmet, i den egna sängen av en person de litar på. Sker ändå detta är det verkligen inte konstigt att chocken leder till en "frys"-reaktion.
Finns ett fall där en kvinna blev våldtagen av en massör på ett Spa. Hon var där med sitt jobb och gick in för att få massage. Massören "fick feeling" som han själv uttryckte det och började snuska sig med kvinnan, trots att han visste att man
inte fick göra sexuella saker med gästerna på Spa:et. Kvinnan fick inledningsvis en frysreaktion. Givetvis av chocken det innebar för henne att bli våldförd på i ett läge där hon förväntade sig bambumassage (massage med några slags pinnar). När massören började lägga sig över henne, bröts frys-reaktionen och hon lyckades knuffa undan honom och springa ut och söka hjälp.
Jag har själv fått en frysreaktion vid en trafikolycka jag var med om för flera år sedan. Jag var handlingsförlamad i några minuter. Kunde inte ens förmå mig att se att alla andra var ok. Kroppen lydde mig inte. Jag såg dock vad klockan var. Tre minuter höll tillståndet i sig. Men det kändes som timmar. På tre minuter hinner en våldtäktsförövare både inleda en våldtäkt och bli klar.
Även en gång när ett av mina barn ramlade och slog sig illa, fick jag i några sekunder en frysreaktion. Fruktansvärt! När jag äntligen fick kroppen att reagera så kunde jag agera och hjälpa mitt barn. Det var här bara frågan om sekunder, men kändes återigen som timmar.
Även en gång när en polare till mig var nära att bli påkörd, fick han en frysreaktion, han insåg att i den hastighet som bilen kom i, skulle han inte överleva. Vilket gav honom sådan kraftfull dödsångest att han paradoxalt fick en frysreaktion. Som tur var, var en annan polare till oss snabb med att reagera och drog tag i honom, så att han inte blev påkörd.
Detta med frysreaktion händer alltså inte bara vid våldtäkter/oaktsamma våldtäkter. Utan händer när vi människor känner oss fruktansvärt hotade på något sätt. Andra rektionen på denna sorts stress kan vara att till varje pris fly eller slåss för sitt liv. Men att få en frysreaktion är alltså oerhört vanlig vid våldtäkter Vilket för min del är logiskt: svårt att vare sig fly eller slåss för en person som har underlägsen fysisk styrka.