2022-11-26, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja, de är märkligt, varför skulle flickorna åka dit mitt i natten om de inte va nått konstigt pågång och varför använvändes Toves mobil efter de Tove sagt att hon skulle bege sig hem?

Men jag förstår inte varför JJ kunde va så pigg och glad i att träffa "bästa vän" bla. om de hade tidigare gjort nått som bragt Tove ur livet.

Vill hellre tro att hon lämnade JJ glömde mobilen där och skulle cykla hem Fast de va ju konstigt sätt att låsa cykeln på. Ser mer ut som att den blivit flyttad dit i låst läge.

Kanske stannade hon ändå kvar hos JJ då de börjat regna också. Och att M H gick och la sig för hon inte orkade iva uppe längre.

Ursh så otäckt, lider med alla inblandade!

Du menar 03:50, att mobilen användes där?
Det behöver den inte ha gjorts.
Det kan vara att en session avslutades, att batteriet tog slut, att den stängdes av eller att den blev förstörd. Någon kan också ha skickat ett meddelande precis då, men att den precis då också skulle bli förstörd låter lite osannolikt. Polisen kan se skillnad på om batteriet har dött eller om mobilen blivit förstörd. Det troliga verkar då vara att man tror att mobilen hamnat i någon av dammarna.

Ja, det är ett jätteledsamt fall, verkligen.
Citera
2022-11-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Håller med om det sista ”de har dumpat kroppen i panik”
Men trada inte på om att alternativa gärningsmän o osannolika mördare.
Polisen har redan kollat upp alla närstående personer, uppgifter och alibin.
Så grannar, vänner, föräldrar har uteslutits, ingen har med mordet att göra.
Åklagaren har själv gått ut med att endast de 2 häktade är MGM.

Det jag menade med osannolikt är att det vore unikt att de misstänkta MGMs är skyldiga med tanke på kön, ålder, samt att de är ostraffade sen tidigare. Tjejerna är häktade på sannolika skäl. Då ska det finnas någon form av bevis om jag fattat saken rätt. Jag tänker att de är häktade i väntan på att dödsorsaken ska bli klarlagd och för att sätta press på dem. Någon av dem vet säkert vad som hänt. Av det som framkommit än så länge kommer de bli frikända. Sopåkaren på Dalarö blev till exempel frikänd för både mord och dråp vilket jag tycker är ett bra mycket mer solklart fall än det här utifrån vad som framkommit. Här kan jag ändå se att det kan finnas andra potentiella GMs.
Citera
2022-11-26, 22:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jo, exakt, min fundering handlar mer om att det kan finnas nåt direkt fysiskt som måste avhandlas, alltså ett föremål man måste vara på plats för att kunna lösa. Att två 20-åriga tjejer skulle behöva vara på samma fysiska plats för att diskutera nåt känns annars lite svårt att få ihop.
Nej, sannolikheten att T skulle begett sig till Nöjet för att reda ut något icke-akut med J, förefaller väldigt liten.
Senast redigerad av sybel 2022-11-26 kl. 23:23. Anledning: korrigering
Citera
2022-11-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det jag menade med osannolikt är att det vore unikt att de misstänkta MGMs är skyldiga med tanke på kön, ålder, samt att de är ostraffade sen tidigare. Tjejerna är häktade på sannolika skäl. Då ska det finnas någon form av bevis om jag fattat saken rätt. Jag tänker att de är häktade i väntan på att dödsorsaken ska bli klarlagd och för att sätta press på dem. Någon av dem vet säkert vad som hänt. Av det som framkommit än så länge kommer de bli frikända. Sopåkaren på Dalarö blev till exempel frikänd för både mord och dråp vilket jag tycker är ett bra mycket mer solklart fall än det här utifrån vad som framkommit. Här kan jag ändå se att det kan finnas andra potentiella GMs.

"Här kan jag ändå se att det kan finnas andra potentiella GMs."
Precis min uppfattning!
Citera
2022-11-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Den kommentaren finns inte kvar. Eller har aldrig funnits. Förmodligen har vederbörande tagit bort den. Förhoppningsvis har någon tagit skärmdump på den kommentaren. Eller är detta en trådsanning? Trollar du?
Man drog förmodligen slutsatsen att detta var ett typiskt spammeddelande.
Citera
2022-11-26, 23:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här är ju intressant.
Och så klart, ju längre tiden går måste ju åklagaren komma med mer bevisning, tills sannolikheten har ökat så att ett åtal kan komma till stånd.

Så om sannolikheten att en person A är skyldig till brottet är 75% och av dom gångerna är den andra personen B skyldig i 75% av fallen så blir det:

0,75 x 0,75
=
56% av fallen är båda skyldiga.

Ju längre tiden går och häktningarna kvarstår. så ökar ju chansen att att de är skyldiga.

Men en rättegång är ju aldrig något som kan räknas ut på ett säkert statistiskt sätt.
Nu är jag visserligen trött, men det där kan väl inte stämma?
Om det handlat om sannolikheten för att det ska röra sig om två gm, då kunde jag köpt det, men här handlar det ju om huruvida det finns chans/risk att ärendet ska gå till åtal och att de ska dömas.
Sannolikheten för det bör inte bli mindre för att de är två, eller hur?
Eller är jag helt ute och cyklar?

Edit: Möjligtvis kan jag tänka mig att det skulle kunna vara 75% risk för en av dem och 56% för den andre, men även det verkar skevt då de anses lika skyldiga, mord i samförstånd.

Go' natt!
Senast redigerad av sybel 2022-11-26 kl. 23:45. Anledning: tillägg
Citera
2022-11-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Men tänk om JJ pratar sanning. Hon sa att de hade bråkat på Nöjet men att de hade löst sig.Tänk om T.T gick därifrån och på väg hem stannade hos någon på Gränsgatan där cykeln sedan hittades. Tycker de är så märkligt att hon JJ är så pratglad då hon träffade grannen i trapphuset och även till sina vänner senare på donken. Jag har då svårt att tro att hon ljuger.
Jag tänker lite så också
att TT blev kanske överfallen av någon när hon kom ut fr JJ bostad

Men det svåra blir då hur kom det sig att TT mob spårades vid Donken?

Vad gjorde JJ och MH senare på natten när de var ute och åkte nära fyndplatsen?

Allt känns märkligt trots att det lutar åt att tjejerna är skyldiga
Citera
2022-11-27, 00:39
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tänker lite så också
att TT blev kanske överfallen av någon när hon kom ut fr JJ bostad

Men det svåra blir då hur kom det sig att TT mob spårades vid Donken?

Vad gjorde JJ och MH senare på natten när de var ute och åkte nära fyndplatsen?

Allt känns märkligt trots att det lutar åt att tjejerna är skyldiga

Vad menar du när du skriver att de var ute och åkte nära fyndplatsen? Något Finnen eller Rulle har förmedlat till media, har de gått ut med att JJ och MH var ute och åkte nära fyndplatsen?
Det vi vet hittills är att en bil har observerats passera samma punkt tur och retur vid olika tider.
Citera
2022-11-27, 00:48
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
"Här kan jag ändå se att det kan finnas andra potentiella GMs."
Precis min uppfattning!
Du är riktigt roande 😀
Du härjar i tråden och påstår i otaliga inlägg om att grannen är den skyldiga. Trots alla motbevis inklusive åklagaren gått ut med att att det finns inga fler misstänkta trots otaliga förhör. Vad driver dig att helt bortse från alla fakta? Har du något egenintresse av detta?
Citera
2022-11-27, 01:08
Medlem
Vetlandaposten gjorde ett reportage om MH för två år sedan. Hon hade haft svårigheter i skolan och drabbades av depression. Hon var hemma från skolan ca ett år men fick en ny start genom anpassad skolgång och hjälp av BUP. Men sen måste det ha gått utför.

Om det var MH som påverkad av olika mediciner och alkohol gick till dödlig attack mot TT så är det konstigt att JJ inte larmade ambulans eller i alla fall dagen efteråt pekade ut MH. Och varför hjälpte hon till att gömma kroppen. Med tanke på JJs fläckfria yta och högre IQ är det rimligt att anta att MH skulle anses som den troliga förövaren. Allt talar ju emot henne på pappret. Att hon kräktes kan ju bero på ångest efter dådet.
Medan JJ kunde åka till McD och konversera....
Hon kanske kände lättnad för TT var ur vägen...
Hur som jag gissar att de om MH får ha kontakt med sin familj kommer att påverka henne till att erkänna det hon gjort
Sanning och bikt dvs att erkänna sina synder är ju centralt i kristendomen.
Citera
2022-11-27, 02:49
Medlem
Grannen säger att han hörde massa sparkar i väggen ifrån vad han tror var badrummet när han ringer på andra gången... kan inte sluta tänka på att T levde då och gjorde allt för att uppmärksamma ett pågående överfall som rop på hjälp.

Sån ångest att tänka på detta fallet får man, fan
Citera
2022-11-27, 04:15
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Grannen säger att han hörde massa sparkar i väggen ifrån vad han tror var badrummet när han ringer på andra gången... kan inte sluta tänka på att T levde då och gjorde allt för att uppmärksamma ett pågående överfall som rop på hjälp.

Sån ångest att tänka på detta fallet får man, fan

Jag tror också att det kan vara så det var.
Precis innan hon tappade medvetandet.
Stackars tjej, vilken ångest innan man somnar in för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in