Instämmer i det mesta du skriver men jag tror att MH är lite mer handlingskraftig än så med utgångpunkt i bilder hon publicerar, snabba bilar, gangstarapp mm. Hon är nog ingen liten vekling eller en liten dununge vilket många vill ge sken av. Hon skyller även på JJ i sin P/ så de verkar inte vara direkt såta vänner när det kommer till kritan.
Ja, att M uttalar misstankar om att J kan vara inblandad, kom lite förvånande. Hennes band till J förefaller då något ambivalenta.
Möjligheten skulle kanske kunna vara att de kommit överens om att M ska hänvisa till J för att hon tror sig kunna snacka sig ur situationen, medan M fortsatt ska hävda att hon sov och inget vet. Endast J ska ge polisen en story. Allt för att de inte ska kunna ställas emot varandra.
Att hon skyller på den andre tjejen som mediernas använde som rubrik tycker jag är en överdrift. Jag ser det mer som ett tecken på att hon börjar vackla i sin tilltro till J. Ett gott tecken helt klart då jag tror att M vet precis vad som hände och var delaktig i det mesta.
Det återstår att läsa om och när rättegången drar igång, det är väl i den åklagare spelar ut sina kort? Media lär vara där och bevaka.
Ja, att M uttalar misstankar om att J kan vara inblandad, kom lite förvånande. Hennes band till J förefaller då något ambivalenta.
Möjligheten skulle kanske kunna vara att de kommit överens om att M ska hänvisa till J för att hon tror sig kunna snacka sig ur situationen, medan M fortsatt ska hävda att hon sov och inget vet. Endast J ska ge polisen en story. Allt för att de inte ska kunna ställas emot varandra.
Jag tror att det är enklare än så. Neka in i det sista är vad de har kommit överens om.
Jag kikade lite på det här inatt efter att ha varit inne på Missing People’s hemsida. På hennes Facebook är det en man som har kommenterat för en vecka sedan:
”Jag måste erkänna att ditt leende är smittsamt och tillgiven. Inläggen och bilderna i profilen är väldigt vackra och fantastiska. Din bra marknadsföring har fångat min uppmärksamhet och jag älskar den. Jag försökte lägga till dig, men jag kunde inte. Snälla du! Lägg till mig eller skicka mig en vänförfrågan. Tack”
Det kanske inte alls är någonting. Men jag tyckte det kändes obehagligt.
Tove T*nnies
* = ö
Den kommentaren finns inte kvar. Eller har aldrig funnits. Förmodligen har vederbörande tagit bort den. Förhoppningsvis har någon tagit skärmdump på den kommentaren. Eller är detta en trådsanning? Trollar du?
Citat:
Ursprungligen postat av engladsmiley
Jag kikade lite på det här inatt efter att ha varit inne på Missing People’s hemsida. På hennes Facebook är det en man som har kommenterat för en vecka sedan:
”Jag måste erkänna att ditt leende är smittsamt och tillgiven. Inläggen och bilderna i profilen är väldigt vackra och fantastiska. Din bra marknadsföring har fångat min uppmärksamhet och jag älskar den. Jag försökte lägga till dig, men jag kunde inte. Snälla du! Lägg till mig eller skicka mig en vänförfrågan. Tack”
Det kanske inte alls är någonting. Men jag tyckte det kändes obehagligt.
Tove T*nnies
* = ö
Det är en scam. Sett den typen av kommentar förmodligen över 100 gånger vid det här laget.
Jag tror aldrig att JJ skulle ha gått med på en sådan plan. Jag tror snarare att det handlar om att MH just nu direkt influeras av utredarna och inte av JJ, och med tanke på MH:s jagsvaghet är jag förvånad att hon inte krackelerat mer (än vad vi vet åtminstone).
Att MH inte inte berättar mer än vad hon gör ser jag som ett tecken på fortsatt starkt inflytande av JJ.
Instämmer i det mesta du skriver men jag tror att MH är lite mer handlingskraftig än så med utgångpunkt i bilder hon publicerar, snabba bilar, gangstarapp mm. Hon är nog ingen liten vekling eller en liten dununge vilket många vill ge sken av. Hon skyller även på JJ i sin P/ så de verkar inte vara direkt såta vänner när det kommer till kritan.
Jag tänker snarare att en ”hård yta” är en kompensation för ett svagt inre.
"snabba bilar, ganstarapp mm." Seriöst... Hon står inne i en bilaffär och posar barnsligt framför "häftiga bilar". Hon är en flicka uppväxt i Pingstkyrkan, pappa predikant, uppväxt i skyddat villaområde i en småstad. Svart i en vit medelklassmiljö och dessutom HBTQ i en församling där HBTQ = synd, antagligen svårt att passa in, identitetsosäker. Hon är lika mycket gangsta som Sickan Carlsson är gangsta.
JJ och MH kanske rullade in Tove i en matta eller dylikt. Grannen kommer ut och frågar om de behöver hjälp. Han hjälper dem utan att fråga vad det är i mattan. Nu ljuger han för att inte bli dömd.
Den kommentaren finns inte kvar. Eller har aldrig funnits. Förmodligen har vederbörande tagit bort den. Förhoppningsvis har någon tagit skärmdump på den kommentaren. Eller är detta en trådsanning? Trollar du?