Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-11-26, 21:52
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1004374

Polisen larmades i kväll till ett villaområde i Barkarby utanför Stockholm efter en misstänkt skottlossning.
Larmet inkom vid 21.05.
– Det kom in flera samtal om skottlossning och vi har gjort fynd på platsen. Vi kan konstatera att det har skjutits, säger Helena Boström Thomas på polisen i region Stockholm.

Nån som vet mer?
Citera
2022-11-26, 22:26
  #2
Avstängd
Jeff567s avatar
Enligt TV4 var det i BARKABY, vet inte vart det ligger 🤔
Citera
2022-11-26, 22:41
  #3
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Enligt TV4 var det i BARKABY, vet inte vart det ligger 🤔
Järfälla, Stockholm.

Känns som ganska ovanligt med skottlossning mitt i ett villaområde, men kan ha fel....
Citera
2022-11-26, 22:41
  #4
Medlem
supermoons avatar
Enligt SVT är det Järfälla så det är väl bäst att skriva det så att tråden blir sökbar för den som bara ser det namnet. Jag som inte är 08 måste ju titta i Wikipedia för att konstatera att Barkarby ligger i Järfälla. Det står inte mer än som redan citerats, men här är en alternativ länk som inte riskerar att låsas:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ing-i-jarfalla
Citera
2022-11-26, 22:41
  #5
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Enligt TV4 var det i BARKABY, vet inte vart det ligger 🤔
https://kartor.eniro.se/m/67FDG
Citera
2022-11-26, 22:56
  #6
Medlem
Ryktet säger Ormbacka förskola i veddesta/skälby (Järfälla)
Citera
2022-11-26, 23:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskbulleburk
Ryktet säger Ormbacka förskola i veddesta/skälby (Järfälla)

Har jag hört rätt om de är vid en industribyggnad nära Hässleby Blommor?
Citera
2022-11-26, 23:21
  #8
Medlem
Järfälla som kommun betraktad har varit berikad i många år. Framför allt Jakobsberg har varit mörkt sedan 90 talet. Dock har många vita villaområden hållit kommunen flytande. Utvecklingen går dock åt samma håll i Järfälla som resten av Sverige, så denna skjutning är väl rätt väntad?
Citera
2022-11-26, 23:29
  #9
Medlem
Är det så överraskande när Barkarby ligger ett stenkast från Hjulsta Tensta och Rinkeby??
Citera
2022-11-26, 23:48
  #10
Medlem
varbynatverkets avatar
Hörde inte skotten från fönstret pga hög unka dunka men såg polisbilar åka förbi veddesta/skälby precis förbi mot en förskola. Polisen har säkert en gripen och anträffat blod på platsen men den skadade kom ifrån platsen annars skulle dom inte inleda förundersökning om mordförsök eller grovt vapenbrott då dom har vapnet i beslag nu och mycket möjligt en gripen. Mest rimliga saken som kan ha skett är att dem tjafsade och man sköt någon och denne klarade sig och polisen har hittat vapnet och blod och båda lämnat platsen eller en gripen och skadade personen kom ifrån platsen och inte vill söka vård då han har kriminella kopplingar.
Citera
2022-11-26, 23:50
  #11
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskbulleburk
Ryktet säger Ormbacka förskola i veddesta/skälby (Järfälla)
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Har jag hört rätt om de är vid en industribyggnad nära Hässleby Blommor?
https://goo.gl/maps/ocR1PtJLsb5kyeSq5
Ormbacka förskola är nere till vänster och Hässelby Blommor uppe till höger.

Jag har växt upp i Barkarby och befinner mig där nu. Jag har inte hört någonting och om det är rätt plats runt Ormbacka ligger det rätt långt härifrån så det är inte så konstigt att jag inte hört något. Men det är definitivt inte det vi betraktar som Barkarby. Ormbacka ligger i Skälby.

Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Nej, det har redan hunnit bli en. De vill bara göra det ännu värre och att kaoset ska spridas ännu längre norrut. Snart kanske vi har lite gäng och gängskjutningar i Vallentuna och Åkersberga.
Citat:
Ursprungligen postat av net4me
Är det så överraskande när Barkarby ligger ett stenkast från Hjulsta Tensta och Rinkeby??

Runt 2013 såg jag ett långt tåg med kamelryttare längs Ekvägen (genom Barkarby). De var runt 200. För ett par år sedan hade denna skock vuxit till över 1.000! De bar svarta flaggor, såg ut som IS. Svartklädda påskkärringar allihopa, även flickorna.
Först långt efteråt fattade jag att det är folk från Järva islamgetto som vandrade till islamist-centret i Jakobsberg - som Iran sponsrar.
https://sverigesradio.se/avsnitt/pro...ranska-regimen
__________________
Senast redigerad av Svärje 2022-11-26 kl. 23:52.
Citera
2022-11-26, 23:58
  #12
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varbynatverket
Hörde inte skotten från fönstret pga hög unka dunka men såg polisbilar åka förbi veddesta/skälby precis förbi mot en förskola. Polisen har säkert en gripen och anträffat blod på platsen men den skadade kom ifrån platsen annars skulle dom inte inleda förundersökning om mordförsök eller grovt vapenbrott då dom har vapnet i beslag nu och mycket möjligt en gripen. Mest rimliga saken som kan ha skett är att dem tjafsade och man sköt någon och denne klarade sig och polisen har hittat vapnet och blod och båda lämnat platsen eller en gripen och skadade personen kom ifrån platsen och inte vill söka vård då han har kriminella kopplingar.

Du vet att polisen ändå kan inleda en förundersökning om mordförsök utan vare sig någon skadad person eller att man påträffar ett vapen?
Vad sägs ifall man skjuter mot ett hus tex, ingen aning om vad som har hänt just i detta ärende men känns som att du har lite lördagsfest 🥳
Polisen brukar ju också rubricera upp saker för att kunna agera mer kraftfullt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback