2022-11-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Kan tillägga att hemliga agenter eller militärer med hemliga uppdrag inte hänger ut sitt liv på sociala medier… det är själva poängen med att vara hemlig.. ingen skall veta vem man är, vilka man umgås med, familj och vardagsrutiner… det kallas SÄKERHET!

NEJ DA var INTE på ett hemligt uppdrag!

Urusel "säkerhet" vi har då även LillBurtan känner till och skriver på flashback : Så NEJ DA var INTE på ett hemligt uppdrag![/quote]
😥
Erdogan släpper inte oss till NATO, ryssen skrattar, USA svettes.... fan vad ska vi göra med sweden?
Senast redigerad av cactaceae 2022-11-22 kl. 14:31.
Citera
2022-11-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag vet lika lite som er andra
Men jag ser inte som att mord kan uteslutas om det nu inte var sjäkvmord?

Någon kanske kom hem till honom precis när han skulle ge sig ut på löprundan?
Som kanske dödade honom redan där den forslade iväg honom till Tyresta och angagerade sjölvmord?

Någon kanske lurade honom in i en fälla
Kanske bestömde möte med honom någonstans löngs vägen?

Dödade honom och sen angagerade sjölvmordet?

Någon skrev att huvudet inte var funnet
Är det sant så stärker det teorin mord?

Det går säkert att spåna vidare i detalj på mordteorin

Den enklaste teorin är ju självmord
Det behövs det inte så mycket fantasi runt

Mord eller självmord vet vi inte och jag har ingen inblick i DA liv mer än någon annan här på tråden

Varför i helvete skriver du "ö" när det skall vara "ä" på så många platser? Det är genomgående i ALLA dina inlägg.
Citera
2022-11-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
ALLA påstod när DA försvann att det inte alls var konstigt att DA skulle springa 5 mil .. hans vän sa även att DA hade varit klokt och laddat energi med en omelett … endast polisen tyckte det var märkligt..

(Finns i varenda intervju släkt och vänner ställt upp på)
Intressant att du nämner löprundan på 5 mil

År 2021-03- 02 skrev du så här i ett inlägg
(tyvärr jag kan inte klippa och klistra inlägget)

"Nä men att skriva att man ska ut och springa 5 mil precis innan en militärövning
när man aldrig gjort det innan är ett rop på hjälp
att även ta bild på skorna och skicka och skriva är ett rop på hjälp
Skorna var ju inte ens anpassade för ändamålet"

Om inte jag missförstår så bekräftar du här att de 5 mil / löprundan var inget DA har gjort tidigare?

Jag tänker att OM nu DA tänkt ta den löprundan så gissar jag att han var så pass erfaren att kunna välja rätt skor

Och OM det var en signal/rop på hjälp
Så är frågan
VAD var det då egentligen för rop på hjälp DA signalerade?

Jag tänker att vill man ta självmord och letar upp en så udda plats för man vill inte bli hittad
Varför då signalera om en 5 mils löprunda vilket du skriver aldrig hänt tidigare ochmed bild på fel skor?
Senast redigerad av Anedin 2022-11-22 kl. 18:06.
Citera
2022-11-22, 20:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Hur någon tänker inför sitt självmord är omöjligt att veta. Det kanske kan vara blandade tankar och känslor.
Man kanske är ambivalent in i det sista.
Man kanske både vill och inte vill bli hittad.
Man kanske inte ens riktigt vet vad man vill.
Citera
2022-11-23, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur någon tänker inför sitt självmord är omöjligt att veta. Det kanske kan vara blandade tankar och känslor.
Man kanske är ambivalent in i det sista.
Man kanske både vill och inte vill bli hittad.
Man kanske inte ens riktigt vet vad man vill.
Det viktiga här är
Brukade DA löpa så långt?

Eller var det så att DA alltid sprang korta löprundor i typ stadsmiljö ?

Under den tiden då det var sök efter DA så trodde jag att det var vanligt att DA sprang så långa sträckor eftersom jag inte uppmärksammade någon diskution om det ute i media
Däremot minns jag att här i tråden så var det några som var tvärsäkra på att det var helt omöjligt att DA sprang så långa stäckor
Jag minns svagt att dom tyckte i princip att allt var överdrivet om DA och hans styrkor/yrkesroll
Det var personer som också var helt säkra på att det var självmord
Senast redigerad av Anedin 2022-11-23 kl. 08:45.
Citera
2022-11-26, 17:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Haha, mycket tomtar så här inför jul.
Om du tittar tillbaka i tråden upptäcker du att jag och många andra penetrerat Dennis Arda och hans försvinnande i minsta detalj, om och om igen. Det var ett självmord.

Hur vet du att huvudet saknades? Och vilka ”experter” hävdar att det borde sitta kvar? Du svamlar min vän. Big time.

Ja, jag spekulerar om att Carl kan ha varit Dennis pojkvän eftersom det är högst sannolikt. Har du problem med att Arda var homosexuell?
Nu har jag lyssnat på swebbtvs podd om DA.
Om det är sant det som säjs där så lutar det åt att Deniz och Carl hade ett eller önskade ha ett förhållande.
Denne Carl var den som senast hade kontakt med DA inför löprundan och de hade även bestämt att de skulle ses nästa dag. Enligt podden så har denne Carl nu tagit sitt liv. (att DA träffade tjejer är ingen förklaring då han kan ha varit bisexuell.)
Citera
2022-11-26, 18:09
Medlem
Citat:
Om det är sant det som säjs där så lutar det åt att Deniz och Carl hade ett eller önskade ha ett förhållande.
Denne Carl var den som senast hade kontakt med DA inför löprundan och de hade även bestämt att de skulle ses nästa dag. Enligt podden så har denne Carl nu tagit sitt liv. (att DA träffade tjejer är ingen förklaring då han kan ha varit bisexuell.)
Nämen😁 Du verkar ha hört helt andra saker på Swebbtv än vad som sägs där. Om både Deniz Arda och Carl har mördats (genom att det ska se ut som självmord) så betyder inte det att de bögade. Det ksn hellre betyda att båda visste något om samma sak, eller att Carl visste något om Deniz Ardas försvinnande som han inte borde ha snokat i. Och så framställs det på Swebbtv också. Det finns ett locket på i fallet Deniz Arda. Varför, det kommer kanske fram så småningom.
Citera
2022-11-26, 18:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Nämen😁 Du verkar ha hört helt andra saker på Swebbtv än vad som sägs där. Om både Deniz Arda och Carl har mördats (genom att det ska se ut som självmord) så betyder inte det att de bögade. Det ksn hellre betyda att båda visste något om samma sak, eller att Carl visste något om Deniz Ardas försvinnande som han inte borde ha snokat i. Och så framställs det på Swebbtv också. Det finns ett locket på i fallet Deniz Arda. Varför, det kommer kanske fram så småningom.
Ingen blev mördad. Inget spännande finns att dölja mer än en tragisk kärlekshistoria.
Citera
2022-11-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Ja han var nog trött på det där livet..kanske ont i leder ...reumatism...men hade inget val...ville leva .men kunde inte fortsätta

Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Nej, varför skulle han det?
Men då återstår mord, olyckshändelse eller plötslig sjukdom.
Tidigare har det nämnts reumatism, men om detta stämmer är väl oklart. Och hur det då skulle
gått till svårt att se. Om det inte skulle komma i svåra attacker.
Hyggligt bra mediciner finns väl.

Vill enbart förtydliga att reumatism stämmer verkligen inte!

Kommer från en skribent som fabulerar, gissar och tror, i mängder av olika trådar som h*n deltar i.
Citera
2022-11-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Enligt experter så är det inte alls naturligt att kroppen saknar huvud och dessutom fanns inga rester som visade att ett huvud var sprängt
Sprängmedel satt på DA bröst
Och enl experter så var det inte en stor laddning

Angående DA döda vön så är det endast en spekulation av dig att det var en pojkvän

OM det nu skulle ha varit en pojkvän
Könns det då naturligt för dig att han är död?

Har du ens fakta på DA sexuella läggning?

Du skriver dina inlägg sp de ska uppfattas som fakta

Du spekulerar precis som oss andra

och eftersom det enligt dig och vissa andra här på sidan så är eran teori självklar att det var ett sjäkvmord
Så då förstår jag inte riktigt varför du/ni fortfarande är engagerade i fallet?

Det finns fortfarande människor som tvivlar på hur och varför detta tragiska hönde DA

Låt oss få ventilera våra tankar om fallet utan otrevliga kommentarer
Tack!

Naturligtvis spränger du inte ”bort” — typ pulvriserar — ett huvud i första taget. Vad händer om du virar några varv sprängtråd runt halsen? Du kan säker förflytta huvudet en bit från kroppen, vad vet jag, men nog sjutton skulle det lämna spår efter sig.

Men däremot vet alla som spenderar tid i skogen att det finns allehanda djur där som går hårt åt ett dött djur. Det normala är kanske att man hittar en plats där ett kadaver dött — men att det samtidigt finns skelettdelar mm utspritt över en cirkel med en radie på 15 meter kanske?
Citera
2022-11-27, 07:54
Medlem
Citat:
Ingen blev mördad. Inget spännande finns att dölja mer än en tragisk kärlekshistoria.
Du har verkligen inte förstått vad dom sa i podden

Hur fick du det till en kärlekshistoria mellan Carl och DA och att de var Bissexuell/homosexuell?

Och hur fick du det till självmord utan någon som helst fakta om Carls död?

Och om du lyssnar en gång till så hör du att dom skulle inte träffas nästa dag
Dom skulle ses på lördagen
Sista kontakten dom hade var på torsd kväll

Så tragiskt av dig att förvränga det som sas
Senast redigerad av Anedin 2022-11-27 kl. 08:04.
Citera
2022-11-27, 08:09
Medlem
Citat:

Lyssna en gång till så kanske du HÖR VAD DOM SÄGER
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in