Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Jag tycker det har börjat komma rätt mycket nyheter från Ryssland som inte bara är propaganda. Nunera rapporteras det ju att kriget går dåligt och det diskuteras tom i rysk tv. Sen så är det klart att ryssarna kan ha ett behov att spela sin galenskap och hänsynslöshet mot sina egna, men alla förstår väl att enorma mängder ryska soldater kommer att dö i vinter. De har ju inte ens vinterutrustning.
Det är väl klart det kommer dö soldater.. men hur många är det ingen som vet. Det är bara spekulationer. Självklart dör folk i krig och det gäller båda sidor.
Själv är jag ändå ganska imponerad att dom kan stå emot alla dessa specialvapen från väst.
Nästan lite pinsamt att "NATO" inte avslutat kriget ännu med sina specialvapen när Ryssland mestadels använder vapen från sovjettiden.
Sen förstår jag verkligen inte hur folk orkar älta om detta angående Ryssland, om och om igen.. och det är inte bara här utan överallt... Ryssland kan inte göra ditt och dom kan inte göra datt. "Ammunitionen är slut för Ryssland".. "Ryssland äter upp djurparksdjur för dom inte har mat"... "Putin är döende i cancer och har bara några veckor att leva"... "Putin har Parkinson".. "Ryssland förlorar kriget inom några veckor"... "Ryska soldater fryser ihjäl i vinter".. Ryssland Ryssland Ryssland..