2022-11-26, 13:40
Medlem
Nu har Pontus advokat uppdaterat hans Instagram

https://gyazo.com/39772955b1dd1d9a88ce3798ff9c2339
Citera
2022-11-26, 13:44
Medlem
Pontus tips till barnen som undrar hur de ska prenumerera om de inte har pengar.

"Även om många tycker att 3 kronor om dagen är lite så finns det lite tips jag kan ge ifall du frågat om du får prenumerera och du får ett nej.

1. Gör något extra i hemmet för att hjälpa till i utbyte mot att du får se alla videor. Det kan vara plocka ut disken 1 gång i veckan, dammsuga eller göra läxor direkt när man kommer hem typ.

2. Dela på abonnemanget tillsammans med en annan kompis och dela på kostnaden.

3. Önska dig en prenumeration i julklapp/present.
Citera
2022-11-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231

Helt otroligt blåst fomulerat av honom. Ungar kommer inte fatta något och dom som fattar bara skrattar åt det. Har aldrig sett någon göra fler snedtramp konstant än vad han gör. Det är som att vad han än gör så gör han det på det dummaste sättet som går?

Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Pontus tips till barnen som undrar hur de ska prenumerera om de inte har pengar.

"Även om många tycker att 3 kronor om dagen är lite så finns det lite tips jag kan ge ifall du frågat om du får prenumerera och du får ett nej.

1. Gör något extra i hemmet för att hjälpa till i utbyte mot att du får se alla videor. Det kan vara plocka ut disken 1 gång i veckan, dammsuga eller göra läxor direkt när man kommer hem typ.

2. Dela på abonnemanget tillsammans med en annan kompis och dela på kostnaden.

3. Önska dig en prenumeration i julklapp/present.
När media ifrågasatte honom om det här eftersom man inte får uppmana barn till att göra köp, så sa han att han har många följare som är 18+ som är studenter och fortfarande bor hemma och att det riktar sig till dom. Så ofantligt efterblivet att det knappt går att ta in
Citera
2022-11-26, 13:50
Medlem
Pontus hade 90 miljoner visningar på Youtube och borde ha dragit in 3,6 miljoner på det. Han bor hemma i föräldrarnas villa, så betalar ingen hyra och mat antar jag. Varför är han så pengarkåt? Han borde väl lagt undan endel/sparat?
Senast redigerad av Ava899 2022-11-26 kl. 13:54.
Citera
2022-11-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
När media ifrågasatte honom om det här eftersom man inte får uppmana barn till att göra köp, så sa han att han har många följare som är 18+ som är studenter och fortfarande bor hemma och att det riktar sig till dom. Så ofantligt efterblivet att det knappt går att ta in
Precis, för 18 + måste ju fråga föräldrarna om lov att prenumerera.
Citera
2022-11-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Pontus hade 90 miljoner visningar på Youtube och borde ha dragit in 3,6 miljoner på det. Han bor hemma i föräldrarnas villa, så betalar ingen hyra och mat antar jag. Varför är han så pengarkåt? Han borde väl lagt undan endel/sparat? Alla hans inlägg nästan handlar om hur han kan mjölka ur pengar av barn.

Båda Pontus föräldrar har inga taxerad inkomst från förvärvsarbete, så är nog Pontus som fått försörja båda sina föräldrar. Dvs stått för hyran och maten.
Citera
2022-11-26, 14:03
Medlem
Citat:
Båda Pontus föräldrar har inga taxerad inkomst från förvärvsarbete, så är nog Pontus som fått försörja båda sina föräldrar. Dvs stått för hyran och maten.
De får bidrag och äger sitt boende, är två pers, så det borde täcka kostnaderna för mat/boende. Men visst, han kanske har dragit in endel till dem också. De verkar ju involverade i hans verksamhet.
Citera
2022-11-26, 14:05
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Innan denna senaste intervjun har jag försökt ge honom "benefit of doubt". Kanske är han bara pengakåt? Men en sådan här katastrofal krishantering säger något annat. Kanske grabben är på autistspektrat? Uppenbarligen har han varit insnöad på musikkarriär länge, och han verkar ha extremt svårt att förstå hur andra ser på honom, samt verkar han sakna sociala nätverk utanför familjen?
Citera
2022-11-26, 14:18
Medlem
StigEngstroms avatar
Lägger Pontus musikkarriären på hyllan så gissar jag på förskolelärare!
Citera
2022-11-26, 14:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Kan inte avgöra om att han är ett stort troll, eller om han på riktigt tror att folk ska gå på att det är hans s.k advokat som skrivit det där.

Alla positiva recensioner och kommentarer är förövrigt också alltid fake.
Citera
2022-11-26, 14:25
Medlem
Cyprezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Enligt obekräftad källa ska Pontus ha varit ganska begåvad i skolan. Framkom i någon podcast där de intervjuat skolkompisar. Man kan visserligen vara av typen som får bra betyg antingen genom att vara intelligent eller genom att plugga åtta timmar per dag. Jag tycker att det lutar åt det senare.

Jag har följt Pontus några år och har alltid tyckt att han är vidrigt cringe. Ser man objektivt på saken så gör han dock samma sak som så många andra: one direction, Justin Bieber, Jonas Brothers, Backstreet boys. Sälja relativt oskyldigt sex till mindreåriga är en lukrativ marknad. Blonda tonåringar är en köpstark grupp (eller ja, deras föräldrar). Skillnaden är att Pontus har gjort det lite för uppenbart (och uppenbarligen tycker om det).

Tror det mera handlar om social kompetens och mognad än intelligens.

Pontus har svårt att förstå att allt som inte uttryckligen bryter mot lagen ändå kan vara moraliskt fel, tvivelaktigt, eller socialt awkward.

Om jag lånat 10 000kr av dig som jag aldrig ger tillbaka, och du kan inte bevisa att du blivit lurad i en rättegång, då har jag inte gjort något moraliskt fel enligt Pontus resonemang.

Att en 24-åring frågar en random 10-åring om denne vill "ta en ride" i bilen är är ok eftersom det inte uttryckligen bryter mot lagen. Vilka vibbar det skapar för folk runtomkring är inget Pontus tänker på sådär jättemycket.

Att säga att man kan tänka sig ha sex med en 10-åring när denne är myndig bryter inte mot lagen. "Där fick ni allt!" tänker Pontus eftersom han tror att sociala spelregler och lagar är samma sak.
Citera
2022-11-26, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kan inte avgöra om att han är ett stort troll, eller om han på riktigt tror att folk ska gå på att det är hans s.k advokat som skrivit det där.

Alla positiva recensioner och kommentarer är förövrigt också alltid fake.

Tror det är Pontus själv som leker advokat. För ett kort tag sen la han upp en bild på insta-story där han hade på sig "nörd-glasögon" och försökte smart och flörtig ut med texten "Andra tar helg - Jag sitter och pluggar juridik" (kommer inte ihåg exakta ord men nåt sånt var det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in