2022-11-26, 09:31
Medlem
Om det är tal om en olyckshändelse som utlösande faktor, då tror jag starkt på en påkörningsolycka. Det skulle förklara det snabba förloppet och en omedelbar död. Det skulle kunna ha skett i samband med någon form av streetrace på cykelbanorna/Ekuddenvägen med två bilar inblandade. Det skulle i så fall kunna förklara att det möjligen är två olika bilar som killarna resp Carina ser. Om det nu är två olika bilar. Det kan även förklara varför ingen hittat ett klart motiv samt varför kroppen togs med.

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, det finns två GuDa. Båda kan givetvis teoretiskt ha varit ute på stan, men sannolikheten är större att en frånskild kvinna med en tolvåring är ute.

Det avgörande är dock att GuDa:dy (pundaren med halvvuxen dotter) är långt mindre trovärdig genom sina många tvivelaktiga kontakter och på grund av att hon tycks ha lätt för att missbruka åtminstone alkohol.

När jag säger att jag tror att Helena dött genom en olyckshändelse, en knuff som gett henne ett dödande slag i nacken mot en sten, så är det inte för att det är troligare än kvävning utan för att det gör det lättare för vittnet till knuffen att vara tyst. I synnerhet om vittnet var lite påverkad i stunden och trasslat in sig själv genom att vara med om att gömma kroppen. Om GuDa:dy litade på denna "snälla" person p.g.a. hans "snällhet" kan hon teoretiskt ha kunnat gå hans ärende utan att förstå att han skyddade en annan.
Citera
2022-11-26, 09:34
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
...
Ang PeFo ville jag i första hand försöka göra lite nytta i väntan på PM med mer info om PV.
Det var bra att vi var några som fördjupade oss i honom och styvfadern ett tag. IB03 kom sedan med ett välskrivet inlägg där han pekade på vad som inte talade för PeFo som GM.
Ett mycket bra samarbete, det är så här man jobbar för att ta sig framåt i tråden.
Men du verkar medvetet vilja missförstå och misstolka allt, precis som gnällspiken JoeBlow som aldrig har bidragit med något konstruktivt.

Ang P*eter V*aris, att du inte vet ett jota om honom och därför väljer att "sitta still i båten" är rent trams.
Du vill inte diskutera PV, du vill inte försöka bidra med något som har med PV att göra, du verkar snarare vilja undvika honom.
Du hade t.ex. kunnat göra en GM-profil som den eminente och skarpsynte IB03 gjorde men absolut ingenting vill du bidra med - märkligt.

Sanningen är att du vill styra över vad och vilka som diskuteras här. När du inte är i centrum och har full kontroll svarar du med totalt ointresse och att klanka ner på andra. Let's face it
Det är kul att du upplever att det går framåt och att dina insatser är enormt betydelsefulla och konstruktiva. Jag har ingen aning om vilka uppgifter angående PV du säger dig ha delgett Kalla Fall-gruppen men eftersom du hyllar IB03s ytterst ytliga resonemang/"profil" så hängivet och reservationslöst misstänker jag starkt att det inte är så mycket substans i det materialet heller.

Utan tvekan är PV ett jävla drägg men det var han garanterat inte ensam om att vara i Mariestad med omnejd under den aktuella natten. Det är inte för inte som polisen har en lista med usual suspects när något händer. Minns Helén Nilsson-fallet i Hörby där till och med de erfarna (duktiga och framgångsrika!) utredarna förvånades över hur många kända pedofiler och sexualförbrytare det befann sig inom bara några hundra meters radie vid tiden för hennes försvinnande. Minns jag rätt var det ett tiotal i den lilla byn på fjorton tuseninvånare.

Att sitta hemma på kammaren och snickra ihop en egen "profil" av den eller de som är skyldiga till HA försvinnande är väl bättre än mycket annat man kan göra. Men vad är det värt? Ytterst få av de professionellt utförda profileringarna i andra mordfall har lett fram till något konkret. Och det vet man om. Det är något man tar till då man kört fast och inte har några fler trådar att dra i. Profilen grundar sig då på allt material man har lyckats sammanställa i utredningen. Stor vikt läggs vid vad man antar skedde på brottsplatsen före, under och efter dådet. Det man som utomstående har att förlita sig på är tidningsuppgifter, snack på byn och/eller på Flashback och liknande forum där vem om helst kan påstå vad som helst med varierande trovärdighet.

Med andra ord så hade IB03 inte mycket att gå då han/hon satte sig på kammaren. Eftersom Pudelfrillan är så bländad av skarpsinnet som ledde fram till dennes profil läste jag det ett par gånger till. Jag finner att där finns inget att gå på över huvud taget. Jag sammanfattar:
- en ensamvarg med många "Tjenare-kompisar", en trevlig yta som kan dölja hans inre mörka hemligheter
- kall, slug och risktagande
- inte vill bli avslöjad för detta brott
- kommer från ett välordnat och kanske statusinriktat liv
- bör ha haft någon personlig koppling till Helena
- väldigt hemmastadd i omgivningarna
Mycket mer än så finner jag inte. Och detta skulle leda till PV? Kopplingen till hans brott flera år senare är minst sagt svaga och högst spekulativa. Inget av "profilen" har sitt ursprung i vad som kan ha hänt på lekplatsen eller längs HAs hemväg från Stadt. Ingenting. Notera att jag inte kritiserar IB03s lovvärda försök till bidrag på minsta vis utan endast vill lyfta fram att det inte finns mycket material att leka hobbyprofilerare med.

Denna tråd är till för funderingar, spekulationer och diskussioner vitt och brett åt alla håll av de som så önskar delta. Att tro att "vi" skall lösa mordgåtan är mest generande barnsligt. På sin höjd kan någon/något lyftas som man inte belyst tidigare eller otillräckligt men att tro att alla pusselbitar skall falla på plats är bara larvigt. Ännu larvigare är att i tråden söka konsensus, förvänta sig gränslös tacksamhet samt kräva medhåll och ryggdunkningar för sina ovärderliga Kalle Blomkvist-spaningar.
Citera
2022-11-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det är kul att du upplever att det går framåt och att dina insatser är enormt betydelsefulla och konstruktiva. Jag har ingen aning om vilka uppgifter angående PV du säger dig ha delgett Kalla Fall-gruppen men eftersom du hyllar IB03s ytterst ytliga resonemang/"profil" så hängivet och reservationslöst misstänker jag starkt att det inte är så mycket substans i det materialet heller.

Utan tvekan är PV ett jävla drägg men det var han garanterat inte ensam om att vara i Mariestad med omnejd under den aktuella natten. Det är inte för inte som polisen har en lista med usual suspects när något händer. Minns Helén Nilsson-fallet i Hörby där till och med de erfarna (duktiga och framgångsrika!) utredarna förvånades över hur många kända pedofiler och sexualförbrytare det befann sig inom bara några hundra meters radie vid tiden för hennes försvinnande. Minns jag rätt var det ett tiotal i den lilla byn på fjorton tuseninvånare.

Att sitta hemma på kammaren och snickra ihop en egen "profil" av den eller de som är skyldiga till HA försvinnande är väl bättre än mycket annat man kan göra. Men vad är det värt? Ytterst få av de professionellt utförda profileringarna i andra mordfall har lett fram till något konkret. Och det vet man om. Det är något man tar till då man kört fast och inte har några fler trådar att dra i. Profilen grundar sig då på allt material man har lyckats sammanställa i utredningen. Stor vikt läggs vid vad man antar skedde på brottsplatsen före, under och efter dådet. Det man som utomstående har att förlita sig på är tidningsuppgifter, snack på byn och/eller på Flashback och liknande forum där vem om helst kan påstå vad som helst med varierande trovärdighet.

Med andra ord så hade IB03 inte mycket att gå då han/hon satte sig på kammaren. Eftersom Pudelfrillan är så bländad av skarpsinnet som ledde fram till dennes profil läste jag det ett par gånger till. Jag finner att där finns inget att gå på över huvud taget. Jag sammanfattar:
- en ensamvarg med många "Tjenare-kompisar", en trevlig yta som kan dölja hans inre mörka hemligheter
Mycket mer än så finner jag inte. Och detta skulle leda till PV? Kopplingen till hans brott flera år senare är minst sagt svaga och högst spekulativa. Inget av "profilen" har sitt ursprung i vad som kan ha hänt på lekplatsen eller längs HAs hemväg från Stadt. Ingenting. Notera att jag inte kritiserar IB03s lovvärda försök till bidrag på minsta vis utan endast vill lyfta fram att det inte finns mycket material att leka hobbyprofilerare med.

Denna tråd är till för funderingar, spekulationer och diskussioner vitt och brett åt alla håll av de som så önskar delta. Att tro att "vi" skall lösa mordgåtan är mest generande barnsligt. På sin höjd kan någon/något lyftas som man inte belyst tidigare eller otillräckligt men att tro att alla pusselbitar skall falla på plats är bara larvigt. Ännu larvigare är att i tråden söka konsensus, förvänta sig gränslös tacksamhet samt kräva medhåll och ryggdunkningar för sina ovärderliga Kalle Blomkvist-spaningar.
Vad tycker du ska vi lägga ner tråden eller diskutera? Är det bara negativt hela tiden så finns det snart ingen som vi lägga fram något som de vet. Om vi tänker att det inte är någon idé, så är jag gärna med på det att lägga ner,
Jag är också med på att det ska granskas kritiskt,men jag vill inte ha några rygg dunk
sånt skiter jag i.
Jag tror inte att PV körde den här kvällen han fick nog med nån som bodde i närheten .
Citera
2022-11-26, 10:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Jag tror definitivt inte att mina 'insatser' (din benämning) är enormt betydelsefulla och konstruktiva. Men - jag vill gärna försöka bidra med något till skillnad från dig.

IB03 gjorde en mycket bra GM-profil, att jag sen med glimten i ögat lade till "den skarpsynte och eminente IB03" var för att provocera vissa lite.
För vad är det Ugglan alltid så provocerande skriver när han vill framhålla sina sektmedlemmar och idiotförklara andra? Jo, den "eminente Judaland", "den klarsynta ThorOlavsson" osv och jävlar vad det här tog , jag fick dig att skriva spaltmeter nu.

Citat:

Det är klart att det finns fler sexualförbrytare, pedofiler och annat drägg i Mariestad men nu är det ett faktum att det finns mycket som pekar mot just P*eter V*aris, i synnerhet dom nya vittnesuppgifterna som Kalla Fall har fått.

Citat:

Är det mer värt att sitta hemma på kammaren och gnälla?

Som sagt, IB03 gjorde en väldigt bra sammanställning av det som pekar mot P*eter V*aris, att säga något annat är lögn. Jag valde att kalla det för GM-profil men det kanske ska gå under en annan benämning för att inte provocera såna naturer som dig, vad vet jag?

Citat:

Som sagt, att jag valde ord som "den skarpsinnige" osv, i klassisk Ugglan-style var för att se vad som skulle hända. Och det tog ju skruv kan man säga du svalde provokationen med hull och hår eftersom det var öppet mål och en möjlighet för dig att "tömma dig", dvs få utlopp för dina behov av att ständigt förminska och idiotförklara andra.

Sen är det dax för både dig och Thord att växa upp lite och våga dua mig i fortsättningen. Men eftersom det är förnedring ni är ute efter är det inte lönt att förvänta sig en förändring.

Citat:

Jaså? själv upplever jag raka motsatsen, att det inte är tillåtet att spekulera i tråden.

Min andra fetning.
Det är ju det här osmakliga beteendet som Ugglan ständigt ägnar sig åt, ingen annan. Han förväntar sig just gränslös tacksamhet, ständigt medhåll och ryggdunkningar från sina "eminenta" och "skarpsinniga" sektmedlemmar. Han får det givetvis också eftersom de är varandras beskyddare.
Ugglan skrev nyligen i ett hårresande inlägg att en skribent (om det var IB03?) att denne skulle vara tacksam/ visa tacksamhet över vad Ugglan hade gjort för tråden eller något liknande.
Är han någon slags Tråd-gud?

Nej, dra inte in mig i den här typen av storhetsvansinnes-uttalanden utan ta sånt här direkt med Ugglan i stället, om du nu vågar?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-11-26 kl. 11:34.
Citera
2022-11-26, 11:31
Medlem
Vad hände med den nya dokumentärserien på SVTplay ”att lösa ett mord” som handlar om Helena Fallet. Där framgår det att en äldre man pekar ut två personer att ha mördat Helena Andersson. Den äldre mannen pekar ut en av dessa två som mördaren som kallas för ”chauffören” , dem brukade umgås och dricka sprit tillsammans. Enligt den äldre mannen ska chauffören erkänt att det var han som mördade Helena och även hotat den äldre mannen att vara tyst. Misstänkte mördaren som kallas för Chauffören finns tydligen med i polisutredningen och har varit misstänkt. (Varför han kallas för chauffören var för att han hade ett rykte att agera chaufför och ragga på fulla tjejer utanför stadshotellet om kvällarna) Chaufförens granne har även hört av sig till polisen och informerat om att han sett sin granne ”chauffören” stå och spola sin bil invändigt med vattenslang dagen efter Helena Andersson försvann, vilket han uppfattade väldigt olustigt, grannen medger oxå att ”chauffören” hade varit inne på stadshotellet denna kväll som Helena Andersson försvann.

Har inte hunnit läsa tråden det senaste men har man lyckats få fram vem den utpekade ”chauffören” är som man misstänkt ha bragt Helena Anderssons liv ? Som även ska ha erkänt mordet för den äldre mannen.

Det läggs mycket engagemang här inne i tråden på polemik om vems spekulationer som är trovärdigast eller ej. Lägg den energin istället på att försöka luska reda på information som kan bidra till en lösning framåt i sökandet.
vem är chauffören? Är hans identitet känd? Vem var den äldre mannen som påstår att chauffören erkänt mordet?

Utöver den nya serien finns det ganska många andra frågor man bör kunna få fram svar på:

Vilka var de två andra männen i taxin från Töreboda?
Vilka var de två oidentifierade männen i baren som Helena pratade med strax innan hon lämnade stadshotellet?. Eller vilka var det som buskörde på cykelvägen tidigare under kvällen? (Som även nästan körde på Björn Berggren) Har någon pratat med Björn Berggren om den händelsen? Eller vem var den oidentifierade mannen med bil som polisen eftersökte i media som sågs prata med Helena Andersson nära föräldrahemmet en tid innan försvinnandet? Som även eventuellt kan vara samma oidentifierade person polis försökt identifiera som setts med bil och schäfer hund stå och prata med Helena utanför föräldrahemmet en tid innan försvinnandet. Eller vem var den kvinnliga nattkompisen till Ulrika som ska ha lämnat hemmet för att bege sig ner till stan samma tid som Helena var påväg hem från stan? Mötes dem?

Kan man få svar på dessa frågor kanske man kan kan komma sökandet närmare om vad som hände den där kvällen ?

Sen tycker jag att det är anmärkningsvärt att ”Hanna” och ”lockerudsvittnet” gör samma reflektion i de första förhören att de uppfattar inte där och då en kvinna i nöd med rop på hjälp utan snarare en upprörd kvinna som lugnas ner och tystas när bildörr-ar stängs igen. (Min personliga tolkning av deras förhör iallafall)
Citera
2022-11-26, 11:33
Medlem
Tänkte försöka skapa lite överblick över möjliga scenarior och vad som talar för dem. I första hand den första kärnfrågan, nämligen hur tog Helena sig hem?
Helena gick hem
- BWs vittnesmål
- Brovittnets vittnesmål
Troligaste Scenarior på stigen eller ekuddenvägen —->överfall eller påkörning

Helena fick skjuts hem
- tidsangivelserna från vittnen på ekudden
- Bil inblandat i nära anslutning till brottet (tid o plats).
- LGWP som hänvisar till bla spår på lekplatsen
- UA ville inte att hon skulle gå
- Inga pålitliga vittnesuppgifter på vägen
Troligaste scenariot på stigen—> Strid redan i bilen med någon/några hon kände. Helena flyr hemåt på stigen men hinns ikapp.

Helena har delvis gått delvis fått skjuts
- brovittnets vittnesmål
- BWs vittnesmål
- KMs märkliga beteende

Annat viktigt
- Inga säkra observationer av Helena efter hon lämnat torget—-> kan tyda på ”hemlig” relation med den som skulle bli GM eller att hon åkte svarttaxi
- Helena var försiktig och hade väldigt bra lokalkännedom. Hon var väldigt nära hemmet och råkade ändå ut för brott.
Citera
2022-11-26, 11:55
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Vad tycker du ska vi lägga ner tråden eller diskutera? Är det bara negativt hela tiden så finns det snart ingen som vi lägga fram något som de vet. Om vi tänker att det inte är någon idé, så är jag gärna med på det att lägga ner,
Jag är också med på att det ska granskas kritiskt,men jag vill inte ha några rygg dunk
sånt skiter jag i.
Jag tror inte att PV körde den här kvällen han fick nog med nån som bodde i närheten .
Hur läser du? Självklart vill jag att tråden skall fortskrida.

Jag vet att vi lever i en tid då de lättkränkta har fått tag i ratten. Håller man inte med någon av dessa hatar man, är negativ eller gnäller. Jag har visst ställt en del frågor i tråden som jag anser vara värda att beakta och fundera över. Responsen har varit närmast obefintlig och snart är det glömt. Detta upplever säkert alla.

För inte länge sedan var det absolut nödvändigt för gärningsmannen att ha tillgång till båt och att denne utan tvekan dumpat HA tidigt på morgonen i Vänern eftersom någon kört på "något" med sin båt på förmiddagen. Allt det är glömt idag. Nu är det annat som högprioriteras. Riktigt vad förstår jag inte. PV har vad jag förstår inte någon känd koppling till HA alls. Har han ens varit synlig i Mariestad under natten? Ändå anses han vara glödhet?!? Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2022-11-26, 12:17
Medlem
Citat:
Hur läser du? Självklart vill jag att tråden skall fortskrida.

Jag vet att vi lever i en tid då de lättkränkta har fått tag i ratten. Håller man inte med någon av dessa hatar man, är negativ eller gnäller. Jag har visst ställt en del frågor i tråden som jag anser vara värda att beakta och fundera över. Responsen har varit närmast obefintlig och snart är det glömt. Detta upplever säkert alla.

För inte länge sedan var det absolut nödvändigt för gärningsmannen att ha tillgång till båt och att denne utan tvekan dumpat HA tidigt på morgonen i Vänern eftersom någon kört på "något" med sin båt på förmiddagen. Allt det är glömt idag. Nu är det annat som högprioriteras. Riktigt vad förstår jag inte. PV har vad jag förstår inte någon känd koppling till HA alls. Har han ens varit synlig i Mariestad under natten? Ändå anses han vara glödhet?!? Rätta mig gärna om jag har fel.
Ja han är glödhet det finns så mycket. Kring den här personen i de här uppgifterna ,som är inlämnade till KF, plats där hon kan ligga, den som var med, bilen som troligtvis finns kvar,kartor, hans maniska intresse för våldsam osv, HAN VAR PÅ STATT,han skulle hjälpa HA bli lärare. BRA SVARAT FÖRESTEN!
Citera
2022-11-26, 12:18
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Om det är tal om en olyckshändelse som utlösande faktor, då tror jag starkt på en påkörningsolycka. Det skulle förklara det snabba förloppet och en omedelbar död. Det skulle kunna ha skett i samband med någon form av streetrace på cykelbanorna/Ekuddenvägen med två bilar inblandade. Det skulle i så fall kunna förklara att det möjligen är två olika bilar som killarna resp Carina ser. Om det nu är två olika bilar. Det kan även förklara varför ingen hittat ett klart motiv samt varför kroppen togs med.

Det finns gott om motiv för att ta med kroppen.
1) Om Helena klöst någon av gärningsmännen kan hon misstänkas bära blodspår
2) Har Helena våldtagits kan hon ha sperma i sig
3) Man kan vilja försvåra dateringen av dödstillfället eftersom man befarar att någon sett Helena med GM, antingen som skjutsare eller vid förbifart på Ekuddenvägen.

Däremot undrar jag hur du tänker när du säger att Helena skulle tagits med efter en trafikolycka. Till vilket problem skulle det vara lösningen?
Citera
2022-11-26, 12:35
Medlem
Tack Thord. Att ta med kroppen är ganska ofta ett sätt att undanröja bevis för ett annat brott. Ett möjligt scenario är att HA går ensam hem (eller i alla fall sista biten). På Ekuddenvägen nära där stigen börjar sker en påkörningsolycka. GM kör på olagligt sätt (för fort, på cykelbana, onykter) och känner igen Helena. Han får dåligt samvete och grips av panik då han inser att spåren på platsen och på bilen samt att han brukar köra i området kommer leda polisen till honom. Han vill få det ogjort och ta bort spåren. Han vill inte lasta in kroppen på Ekuddenvägen med risk för upptäckt. Därav bär han kroppen till lekplatsen, kastar skorna som är i vägen vid bärandet när HAs kropp är över hans axlar och benen framför hans kropp. Sedan lägger han kroppen vid lekplatsen, springer tillbaka, kör runt bilen och lastar in kroppen. Alternativt kör runt bilen först och bär sedan kroppen till bilen/lekplatsen. Kan ha lagt ner kroppen (legan uppstår) för att göra utrymme för kroppen i bilen. Det löser GMs alla praktiska problem (dock inte hans moraliska): ingen upptäckt, inget rättsligt efterspel, slipper skammen inför grannar/familjen/bekanta.
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det finns gott om motiv för att ta med kroppen.
1) Om Helena klöst någon av gärningsmännen kan hon misstänkas bära blodspår
2) Har Helena våldtagits kan hon ha sperma i sig
3) Man kan vilja försvåra dateringen av dödstillfället eftersom man befarar att någon sett Helena med GM, antingen som skjutsare eller vid förbifart på Ekuddenvägen.

Däremot undrar jag hur du tänker när du säger att Helena skulle tagits med efter en trafikolycka. Till vilket problem skulle det vara lösningen?
Senast redigerad av Skvagg 2022-11-26 kl. 12:44.
Citera
2022-11-26, 13:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Tack Thord. Att ta med kroppen är ganska ofta ett sätt att undanröja bevis för ett annat brott. Ett möjligt scenario är att HA går ensam hem (eller i alla fall sista biten). På Ekuddenvägen nära där stigen börjar sker en påkörningsolycka. GM kör på olagligt sätt (för fort, på cykelbana, onykter) och känner igen Helena. Han får dåligt samvete och grips av panik då han inser att spåren på platsen och på bilen samt att han brukar köra i området kommer leda polisen till honom. Han vill få det ogjort och ta bort spåren. Han vill inte lasta in kroppen på Ekuddenvägen med risk för upptäckt. Därav bär han kroppen till lekplatsen, kastar skorna som är i vägen vid bärandet när HAs kropp är över hans axlar och benen framför hans kropp. Sedan lägger han kroppen vid lekplatsen, springer tillbaka, kör runt bilen och lastar in kroppen. Alternativt kör runt bilen först och bär sedan kroppen till bilen/lekplatsen. Kan ha lagt ner kroppen (legan uppstår) för att göra utrymme för kroppen i bilen. Det löser GMs alla praktiska problem (dock inte hans moraliska): ingen upptäckt, inget rättsligt efterspel, slipper skammen inför grannar/familjen/bekanta.
Aldrig hört talas om att någon tar med sig ett påkört offer för att begrava, det finns ingen rim och reson över det.
Kanske hänt i film, serier, men knappast i verkliga livet?
Citera
2022-11-26, 15:26
Medlem
Det här var lite spekulationer i fall det är fråga om en olyckshändelse som är upprinnelsen. Det är kanske inte det troligaste scenariot. Men tycker inte vi kan utesluta det heller.
vad vet man i det här fallet? Allt är så osannolikt: platsen, kroppen som tas med, bilen på cykelbanan, offret har inga kända fiender eller knasiga relationer som man känner till. Sedan har vi det snabba händelseförloppet som gör andra scenarior inte heller speciellt troliga. Hur ofta börjar två män bråka med en tjej i en bil under en resa på 5 minuter varpå den ena slår ihjäl tjejen och den andra hjälper till att gömma kroppen?
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Aldrig hört talas om att någon tar med sig ett påkört offer för att begrava, det finns ingen rim och reson över det.
Kanske hänt i film, serier, men knappast i verkliga livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in