Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Betvivla ALDRIG att jag inte skulle vilja se en lösning på det här fallet!
Jag tror vad jag vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag har många gånger i tråden förklarat att ett bra förhållningssätt är att uttrycka sig med reservation. Jag nyttjar alltid det förhållningssättet. Jag använder uttryck som "om", "kan XX ha", "skulle XX ha kunnat" och så vidare. Problemet med dig är att du skriver i "så-var-det"-form. För inte alls längesedan var du eld och lågor om Bröderna O: "Det är dom"! Då betraktade du andra som inte till 100 procent hakade på som typ misstänkta. (Sedan tog Judaland ner dig på jorden i PM, och sedan blev det tyst ...) Nu basunerar du ut att det är PV som "är" gärningsmannen. Du hoppar från tuva till tuva och skriver i påståendeform att "nu är det han som är gärningsmannen". Det funkar inte. Försök att ta det lite lugnare, uttryck dig lite mer med reservation. Jag vill veta mer innan jag "bara hakar på".
Det är en grov överdrift att påstå att jag inte använder mig av uttryck som "om", "kan XX ha", "skulle XX ha kunnat" och så vidare, det gör jag men inte alltid.
Att jag valde att lägga lite krut på att titta närmare på PeFo o styvfadern och att jag gjorde det med intresse, entusiasm och ett öppet sinnelag kallar du för att hoppa från tuva till tuva å vara impulsiv...
Hur "impulsiv" är du själv förresten? Du går an rätt friskt när det gäller KM och vissa andra oväsentliga hårklyvnings-detaljer som ligger dig varmt om hjärtat.
Ang PeFo ville jag i första hand försöka göra lite nytta i väntan på PM med mer info om PV.
Det var bra att vi var några som fördjupade oss i honom och styvfadern ett tag.
IB03 kom sedan med ett välskrivet inlägg där han pekade på vad som inte talade för PeFo som GM.
Ett mycket bra samarbete, det är så här man jobbar för att ta sig framåt i tråden.
Men du verkar medvetet vilja missförstå och misstolka allt, precis som gnällspiken JoeBlow som aldrig har bidragit med något konstruktivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
När det gäller Bröderna O och PV vet jag uppriktigt inte vad jag ska tycka eller tro eftersom jag inte vet ett jota om dem. I stället för att rusa åstad som du gör, sitter jag still i båten och avvaktar mer information om dem från den/de som eventuellt har någon.
Joe Blow uttryckte det exemplariskt: Vem ska vi tvingas hålla på nästa vecka?
Ang
P*eter V*aris, att du inte vet ett jota om honom och därför väljer att "sitta still i båten" är rent trams.
Du vill inte diskutera PV, du vill inte försöka bidra med något som har med PV att göra, du verkar snarare vilja undvika honom.
Du hade t.ex. kunnat göra en GM-profil som den eminente och skarpsynte
IB03 gjorde men absolut ingenting vill du bidra med - märkligt.
Sanningen är att
du vill styra över vad och vilka som diskuteras här. När
du inte är i centrum och har full kontroll svarar
du med totalt ointresse och att klanka ner på andra. Let's face it