2022-11-26, 04:43
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vilken förstörelse av ryska fordon, tar de aldrig slut?
Nej förhoppningsvis inte!

Läste precis att även en ny T-90 åkt på en tornflygning!

Hoppas att kackerlackorna snart lämnar Ukraina!
Citera
2022-11-26, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Man hör för fan ingenting nu om att hjälpa Ukraina!

"Vi kommer skicka..." hörs fan inte ett knyst om. Jag har sjukt rätt!
Senaste veckorna har England, usa och sverige släppt hjälpsamhet... Sverige har dessutom nämnt ytterligare paket inom kort. Läser du aldrig en tidning?
Citera
2022-11-26, 04:56
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tror du omvärlden lät bli att försöka straffa USAs beteende i Nordvietnam för att de var den "anfallande parten"? Det tror inte jag.

Vem som anföll är väl också en definitionsfråga i samma stil som "Är Taiwan ett land", eller "Var DPR/LPR länder". Ukraina anföll de sistnämnda, om man erkänner deras existens. Det spelar inte så stor roll, det viktiga är att hitta en lösning.
Ge dig nu din stolle!

Varför försöker du blanda in ryska separatister med Vietnamkriget?

Du verkar ju helt tappat bort dig, eller så kan du inte acceptera att du haft fel?

På något sätt verkar du ju i alla fall fattat att Ryssland inte kan vinna det här kriget!

Varför då inte sluta med att försvara det?
Citera
2022-11-26, 05:13
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ge dig nu din stolle!

Varför försöker du blanda in ryska separatister med Vietnamkriget?

Du verkar ju helt tappat bort dig, eller så kan du inte acceptera att du haft fel?

På något sätt verkar du ju i alla fall fattat att Ryssland inte kan vinna det här kriget!

Varför då inte sluta med att försvara det?

Gå tillbaka i tråden och följ diskussionen istället.
Citera
2022-11-26, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
När man ger sig på civilbefolkning.

Suck.... Ryssland är inte det första landet med denna typ av terror men de är ett terrorland i modern tid har det bevisat sig.

Därför de nu förbjuder social media och ett försök att stänga ner telegram för de vill dölja sina krigsförbrytelser.

I modern tid blir det svårare och svårare att dölja detta.
I vilka krig har inte civilbefolkningen drabbats kan du nämna några.
Citera
2022-11-26, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
SnauZZer, ingen betraktar dig som särskillt smart. Att det skulle krävas så många inlägg innan du förstod hur saker och ting fungerar i ett modernt krig visar hur lite du förstår.

Fortsätt att med med hjälp av Telegrams översättningsfunktion presentera RT:s inlägg som dina egna, det är kul att se.
Hur många RT-inlägg har du fått ihop så här långt? Tvåhundra? Sikta på trehundra det är skitkul.
Och nu svänger du igen, och säger att det är ryska medier som rapporterar ryska dödsoffer varje dag.
Kan du bestämma dig nångång?
Hur är det med synapserna uppe i skallen?
Citera
2022-11-26, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Angripa militära mål =krig
Angripa civila personer = terror

( du är inte ensam om att inte fatta detta , INGA ryssar fattar detta )
Ok kan du nämna några krig där inte civilbefolkning blivit drabbad.
Intressant att veta.
Citera
2022-11-26, 06:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Järnvägstransporter är huvudsakligen eldrivna (70% av loken vill jag minnasoch diesellok används ofta till växling mm) och militärtransporter sker huvudsakligen med tåg.
Militären har egna dieseldrivna tåg.
Citera
2022-11-26, 07:02
Medlem
Djupfryss avatar
Vad som inte går in i många proryssars små dvärgväxta hjärnor är att det här är inget tv-spel där man kan byta ett liv mot ett annat. Och få extraliv.
Farsan var i Kongo på 60-talet och han är ju då en särskilt hårdnackad, brutal jävel men samtidigt ömsint och sorglös. Han söp en del när jag växte upp för att glömma bilderna av alla hemskheter han fått uppleva.

Men ibland hade han gamla vapenbröder på besök. Vissa av dem var rena vrak. För mig som liten pojk i mitten av 70-talet var det givetvis roligt när de lärde mig skjuta allt ifrån pistol till AK4 men även i den åldern förstod jag att det de varit med om inte hade haft en positiv inverkan på deras psyke

En av dem, en halvfinne likt mig sa att när de kommit till en by och hittat männen dödade, kvinnor våldtagna och fått brösten avskurna, alla barn dräpta så tog känslorna överhanden och de mördade allt i sin väg.
Farsan ville egentligen aldrig att jag skulle bli en krigare men äpplet faller inte långt ifrån trädet

Vad jag vill ha sagt med detta att oavsett siffror på dödade, utslagna stridsfordon etc så kommer Rysslands agerande sätta många och djupa sår i den europeiska själen under lång tid framöver
Edit. Så förstå ni ryssjävlar vilket hat och vilken enorm polarisering ni skapat
Senast redigerad av Djupfrys 2022-11-26 kl. 07:06.
Citera
2022-11-26, 07:06
Avslutad
Himars artillerisystem har varit en avgörande faktor för ukrainas seger mot homofilfederationen ryZZland. Det är intressant att se hur våra avancerade vapensystem är totalt överlägsna bögfederationens uråldriga dito. Även sverige kommer att komplettera vårt kustförsvar med dessa underverk.

Vapnet som förändrade kriget i Ukraina – nu på svenska militärens önskelista

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vapnet-ar-en-game-changer

Raketartilleriet Himars, som Ukraina fick av USA i början av sommaren, visade sig bli en storvinst för det angripna landet.

– Det är en game changer, konstaterar Rein Pella, lärare på försvarshögskolan och artillerist.
Citera
2022-11-26, 07:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Himars artillerisystem har varit en avgörande faktor för ukrainas seger mot homofilfederationen ryZZland. Det är intressant att se hur våra avancerade vapensystem är totalt överlägsna bögfederationens uråldriga dito. Även sverige kommer att komplettera vårt kustförsvar med dessa underverk.

Vapnet som förändrade kriget i Ukraina – nu på svenska militärens önskelista

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vapnet-ar-en-game-changer

Raketartilleriet Himars, som Ukraina fick av USA i början av sommaren, visade sig bli en storvinst för det angripna landet.

– Det är en game changer, konstaterar Rein Pella, lärare på försvarshögskolan och artillerist.

"Kustförsvar"? Till detta har vi effektiva sjömålsrobotar. Däremot så kommer säkert brigad arilleriet att kompletteras med Himars.
Citera
2022-11-26, 07:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Till vilka andra länder har Ryssland pipeline till?? Kina? Indien?

Till Kina, men den går på full kapacitet. Att bygga nya tar tid och kostar pengar. RySSland får allt mindre tid av båda delarna.

Indien, nej. Och RySSland lär få svårt att få tag i de 110 tankers som skulle behövas för att ersätta olje-exporten till EU med ökad export till indien och Kina.

Ungern importerar fortfarande olja via pipelines, som inte är sanktionerat, ifrån RySSland. Även Bulgarien har ett undantag.

Vill du lära dig mer om de ekonomiska konsekvenserna av den rySSka storinvasionen av Ukraina så finns massor av klipp om det, här:

https://youtu.be/04PrQqwmIuM

Slava Ukraini!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in