Citat:
Ursprungligen postat av
sektledarenII
Ryska robotar och kryssningsrobotar......du vet att de inte finns va? Inser du att du är pinsam? ryssen kan inte hantera Ukraina, du sitter här och låtsas att det skulle bli nån sorts krig mellan NATO och ryssland. NATO skulle jämna hela ryssland på en vecka.

Kriget i Ukraina är hårt, brutalt och blodigt. Varför tror du att Nato inte redan "jämnat" Ryssland?
Jag kan i rättvisans namn skriva vad jag tror: krig är inte på lek, vilket vi annars lätt inbillar oss när vi sitter på tryggt avstånd och jiddrar på FB. Krig är förenat med stort lidande och betydande risker. Ska jag vara ärlig tror jag att Ryssland undviker en konfrontation med Nato till varje pris, trots stora ord i ryska TV-program och annat trams. Vet du vad? Det är propaganda! WakeUpWakeUpWakeUp. Och — jag känner mig tämligen säker på att Nato också gör det. Det är ju sorgligt på sitt sätt: varken Nato eller Ryssland vill ha ett storkrig för Ukrainas skull. Det är därför det är "OK" för båda sidor att Nato-länder (och andra) stöttar Ukraina endast med materiel.