Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du skickar mig til en psyops-sida? Tror du själv på den? Hur som helst tog jag en titt och man hade bara 500 ryska krigsfångar registrerade där, intressant.
84 600 döda ryssar multiplicerat med 5 ger då 423 000 döda ukrainska soldater och det tror inte jag på. Därimot tror jag på 30-40 000 döda ryssar. 150-200 000 dödade ukrainska soldater enligt min och andras uppskattningar.
Hur har jag kommit fram till de förlusterna hos ukrainarna? Jo dom har själva berättat om det, 100-200 döda om dagen och nu under hösten upp till 1000 döda per dag. Ukrainska soldater har själva berättat att när offensiverna började dog det minst fem gånger fler av av deras soldater än ryssarna.
Finns det någon logik i detta? Offensiver utan luftunderstöd och mängder av artelleriunderstöd kostar många soldater och även om man har det dör oftast tre gånger så många.
Ryssarna gör allt för att minimera förluster och mal istället ner motståndet med artelleri, drönare och flyg innan dom går på offensiven. Man kan göra det eftersom man har mycket mer hårdvara och ammunition. Kharkov och Kherson var i stort sätt tömmda på ryska soldater då Kiev-regimens soldater gick in så det dog inte många ryssar där utan tvärt om, ukraina tog stora förluster via artelleri och flygbombningar genom att bara åka igenom.
Du får tro vad du vill men förbered dig på en överaskning senare för då kommer Ukraina istället att överdiva sina förluster för att få ännu mer pengar och sympatier. Ta som grundregel att Kiev alltid ljuger och allt måste kontrolleras. Ryssarna är bättre på att hålla sig till sanningen för dom vet att det håller bättre i längden även om dom också ljuger eller överdriver ibland.
Ah, lite tvärtomspråk nu på eftermiddagen, trevligt.
Du vet om att ryssarna har som strategi att ljuga friskt?
De har tex redovisat siffror på hur många plan de skjutet ned som är mer än dubbelt så höga som antalet plan Ukraina ens haft som mest, de påstår att hela NATO finns på plats i Ukraina, de slåss alltså inte mot Ukrainska soldater, utan det det är HELA NATO man har emot sig.
Man påstår även att Ukraina är fullt av satanister och nazister och att det är Ukraina som invaderat ryssland...osv osv.
Ukrainska rapporter stämmer däremot ganska väl med de oberoende källor som granskar förluster på båda sidor.
ryssarnarna har dessutom mycket svårare att nyttja sitt artilleri nu sen Ukraina fick Himars, då deras ammunitionsupplag konstant bekämpas.
Att ryssarna vet att det är bättre att hålla sig till sanningen i längden var nog det märkligaste påstående jag läst på mycket länge, då det är en del av deras strategi att ljuga och sprida missinformation, och det är uppenbart för alla (normala) människor.