2022-11-25, 14:42
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
vet du vad som imponerade mig med din text till mig? Att du lyckats pricka in EXAKT de samma ord som resten utav ditt bihang säger. Ja du.....perspektiv säger du? Säger DU??? Hahahahaha, ursäkta mig men både här som ute i verkligheten hade jag bemött eder med ett skratt.....ljudligt till och med, även om det inte ligger i min natur. Men när man är så uppenbart enkelspårig och utan både perception som perspektiv som dig, så kanske man inte skall prata om varken "båda sidor", "motsatta" eller för den delen någonting som har att göra med slutledningar skapade utav just perspektiv. Men ja, det känns bra att du åtminstone inte är lika lurad som mig ty då har vi ju någon att luta oss tillbaks på när det börjar brinna ordentligt i knutarna. Jag kommer bara stå där med dieseln i hand och upprepa - Oljan är slut.....samtidigt som jag sakta spiller lite på flammans hetaste punkt. Me know nothing Manuel, please come save us - SIGH.....now learn a new strophe Polly, cuz yer nag starts to become a pain for a brain

Du skriver lika osammanhängande som tankarna i ditt huvud är. Du har ingen som helst koll på hur ting ligger till. Du litar blint på vad de västerländska propagandaorganen vill att du ska tro och så inbillar du dig att du har stenkoll på situationen, vilket du naturligtvis inte har.
Det är så det ligger till.
Citera
2022-11-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Något är gravt fel när 11 man ligger i dagljus och sover (?), utan vaktpost och utan skydd ovanför. Alla som gjort militärtjänst i svenska armén vet att man bygger minumum ett vindskydd med tak över huvudet som skydd mot både regn och natthimlen; det gör en enorm skillnad på hur kallt det blir. Om det regnar granater är det också bra att ha…

Det kan givetvis hända att de har en vaktpost i ett skyttevärn utanför bild, men det är ingen ursäkt för grupp- eller plutonchefen att låta det se ut så här. Med tanken på hur många filmer som vi sett på ryssar som sover i öppna värn på detta sätt kan slutsatsen bara bli att de har undermålig träning/utbildning/utrustning (var är tälten!?).

I det här fallet är det svårt att tänka sig att någon av de 11 överlever utan skador. Om man inte flyttar på sig när en granat kaliber 60-80 mm (?) landar i ens värn, då är man illa uta oavsett om man träffats av splitter eller inte.

Sett flera liknande videos senaste dagarna. Jag tror inte att de sover (även om det är möjligt om de är utmattade efter flera dagars strid). Jag funderar på om det är hypotermi eller stridsutmattning. Flera i videon rör sig inte alls (döda eller svårt skadade?). Oavsett så verkar de inte ha något stridsvärde över huvud taget.
Citera
2022-11-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://russialosses.com/ där har du en bättre sida där du kan uppdatera dig om dom ryska förlusterna. med så enorma förluster är det inte konstigt att ryssland måste retirera
Du skickar mig til en psyops-sida? Tror du själv på den? Hur som helst tog jag en titt och man hade bara 500 ryska krigsfångar registrerade där, intressant.

84 600 döda ryssar multiplicerat med 5 ger då 423 000 döda ukrainska soldater och det tror inte jag på. Därimot tror jag på 30-40 000 döda ryssar. 150-200 000 dödade ukrainska soldater enligt min och andras uppskattningar.

Hur har jag kommit fram till de förlusterna hos ukrainarna? Jo dom har själva berättat om det, 100-200 döda om dagen och nu under hösten upp till 1000 döda per dag. Ukrainska soldater har själva berättat att när offensiverna började dog det minst fem gånger fler av av deras soldater än ryssarna.

Finns det någon logik i detta? Offensiver utan luftunderstöd och mängder av artelleriunderstöd kostar många soldater och även om man har det dör oftast tre gånger så många.

Ryssarna gör allt för att minimera förluster och mal istället ner motståndet med artelleri, drönare och flyg innan dom går på offensiven. Man kan göra det eftersom man har mycket mer hårdvara och ammunition. Kharkov och Kherson var i stort sätt tömmda på ryska soldater då Kiev-regimens soldater gick in så det dog inte många ryssar där utan tvärt om, ukraina tog stora förluster via artelleri och flygbombningar genom att bara åka igenom.

Du får tro vad du vill men förbered dig på en överaskning senare för då kommer Ukraina istället att överdiva sina förluster för att få ännu mer pengar och sympatier. Ta som grundregel att Kiev alltid ljuger och allt måste kontrolleras. Ryssarna är bättre på att hålla sig till sanningen för dom vet att det håller bättre i längden även om dom också ljuger eller överdriver ibland.
Citera
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Då skulle du bara se Nibirus lager han har byggt upp utav 3-D printade grejor. Senast jag hörde något om det hela var när ryska MOD, de som alltid säger sanningen, meddelade att han nu har fyllt 32 bergrum med allt från järnvägslok till Iskanders. Granater och sådant har han visat andra hur man kan göra utan printer. Han har en alldeles egen stab som formar grnater utav gammalt stearin för hand. Bara att peta in lite träkol och salpeter så är det go. Den grabben kommer få en utmärkelse för hur han räddade Rysslands produktionslinje

tror inte ryssland har så mycket resurser, måste de köpa drönare av Iran så visar det på att man misslyckats. Ukraina har ju fri tillgång till det mesta. Jag minns Nibirus galenskaper, vad hände med han? troligtvis tagit livet av sig eller sitter på psyket, han hade ju stora problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Du skriver lika osammanhängande som tankarna i ditt huvud är. Du har ingen som helst koll på hur ting ligger till. Du litar blint på vad de västerländska propagandaorganen vill att du ska tro och så inbillar du dig att du har stenkoll på situationen, vilket du naturligtvis inte har.
Det är så det ligger till.

Fan....du ser rakt igenom mig! Du....jag hittade en upplysande video på Youtube som beskriver precis det du talar om. Jag förmodar att du genomlidit så mycket i dina dagar att du inte bara förstår utan dessutom rådger Ryssland om hur de bäst reder ut situationen i Ukraina. De skall vara glada att de har sådan visionär som dig till hands......perspektiv är endast något sådana upplysta som dig kan hantera, så tack för att du delar med dig utav dina insikter.

https://www.youtube.com/watch?v=_eEHAS7odbg
Citera
2022-11-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag lider av att se att ni blint litar på västerländsk propaganda.

Tufft att du lider av det.
Tror dock att civilbefolkningen i Ukraina lider mer än du...och det av orchernas terror.
Citera
2022-11-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det finns massor av kullagertillverkare.

Du har rätt, jag var missinformerad.

Dock lider ryssarna stor brist på kullager då företag som SKF har stängt ner sin fabrik i ryssland, och andra har gjort samma sak, samt vägrar sälja till dem.
Citera
2022-11-25, 14:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Twitter låt mig gissa, det är kalles frus vän som är källan Twitter är ingen källa

Det kommer från någon som har Telegram som främsta källa.
Citera
2022-11-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du drar ju skit ur röven i princip samtliga av din inlägg och har aldrig några belägg, källor eller annan verifierbar fakta som backar dina påståenden.

Föreslår att du bladar ner till biblioteket (du få googla vad det är) och leda sagostunden.
Halvknäppa personer med extremt livlig och ohämmad fantasi går hem hos dagisbarn.
Det är sällan jag lägger länkar numera för det blir samma jävla tugg som du nu håller på med. Jag rekomenderar alla att kontrollera allt som skrivs här genom att ta del av ryska, asiatiska och västs media och sen avgöra vad som är rimligt.

Hur tror du man räknar döda soldater om inte respektive part anger det trovärdigt? Man kan bara gör en uppskattning och det har en del gjort genom att gå igenom begravningar, saknade och sociala medier. Kiev-regimen har även dom anget 100-200 döda om dagen och vid vissa offensiver upp 1000.

Bevisa nu då hur många ryska soldater som har dött och ange också källorna samt metoderna vi insamlandet av informationen.

Att tro blint på General Mark Milleys hemlighetsstämplade uppgifter är naivt för dom kommer mest troligt från lögnarna i Kiev.
Citera
2022-11-25, 15:01
Medlem
Kina vill ej förlora väst.

https://english.nv.ua/nation/us-stopped-poland-giving-ukraine-mig-29-jets-in-secret-deal-with-china-50286635.html
Citera
2022-11-25, 15:02
Medlem
humanlifes avatar
Ryssland med allierade går nu framåt utmed hela frontlinjen i Donetsk.
Citera
2022-11-25, 15:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ryssland med allierade går nu framåt utmed hela frontlinjen i Donetsk.

Allierade? Nordkorea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in