2022-11-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Antalet kryssningsrobotar kan jag svara på. Hang on a sec aight....be right back.............so, there's me putin mask and the red star in me forehead! (jo, jag använde en gammal spritpenna för att markera min tillhörighet till demokratins och sanningens sida). Jag, Vova, säger - räknat på en hand, 16st. Alla är hypersoniska också.....åtminstone när de trillar ned från sin spikraka bana upp i atmosfären. Så länge de träffar ett sjukhus eller bostadsområde så spelar det ju inte så stor roll vilken sida av gränsen det sker på. Ryska MOD fixar precisionen i efterhand så allt går enligt plan!
Enligt Rysslands propagandaminister Peskov så träffar deras robotar aldrig målet, det är Ukrainas luftförsvar som orsakar skadorna…
Citera
2022-11-25, 23:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Först skulle jag vilja veta hur många kryssningsrobotar du tror ryssen har kvar?

Snälla berätta hur du tror en konflikt mellan NATO och ryssen skulle se ut. ryssbögarna skulle få så mycket stryk att de inte visste vad som hände?

Låt mig gissa att du nu börjar prata om kärnvapen
Jag tror att de har fullt tillräckligt.

Jag tror att en konflikt mellan Nato och Ryssland skulle kunna se ut ungefär så här: nattliga bombräder mot militära objekt i Ryssland, kanske även städer, och ryska robotar mot militära mål, hamnar, flygplatser, kraftverk och annat i länder som Polen, baltstaterna samt Sverige och Finland om våra politiker hinner få med oss i tid.

En konfrontation i Ukraina är trots allt mindre sannolik eftersom landet snabbt lär förvandlas till något liknande månlandskapen i Verdun och Somme. Ryssland skulle förmodligen ändå svara med kryssningsrobotar mot länder i närområdet.
Citera
2022-11-25, 23:03
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Enligt Rysslands propagandaminister Peskov så träffar deras robotar aldrig målet, det är Ukrainas luftförsvar som orsakar skadorna…
Trodde det var allmänt känt att de är komplett oskyldiga och bara hjälper det det Ukrainska folket folket mot all hemskheter i väst...
Citera
2022-11-25, 23:03
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Jag tror att en konflikt mellan Nato och Ryssland skulle kunna se ut ungefär så här: nattliga bombräder mot militära objekt i Ryssland, kanske även städer, och ryska robotar mot militära mål, hamnar, flygplatser, kraftverk och annat i länder som Polen, baltstaterna samt Sverige och Finland om våra politiker hinner få med oss i tid.

En konfrontation i Ukraina är trots allt mindre sannolik eftersom landet snabbt lär förvandlas till något liknande månlandskapen i Verdun och Somme. Ryssland skulle förmodligen ändå svara med kryssningsrobotar mot länder i närområdet.

Bara rosscope och fantasier du kommer med.
Det enda ryssland kan bjuda på är ett termonukleärt mer eller mindre utökat självmord.
Citera
2022-11-25, 23:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Nej, du har helt rätt. Ryssland kan inte ens slåss mot ETT land i taget. Underligt nog sitter de likt förbannat och hotar mängder med andra länder om att de "skall visa var brevlådorna bor om de inte passssssar sig (medveten läspning). Tycker du inte själv att det får roddbåtsanalogin att vara mer än sann och ett underlag för en seriös fråga? Ryssland skulle inte ens klara av att anfalla sig själva utan att springa vilse och be om diesel och bensin på en mack i Kazakstan
Nej, jag tyckte inte att roddbåtarna var relevanta eftersom jag skrev explicit att jag utesluter en invasion av Sverige. Sektledaren ville driva lite med mig, serru. Men den gubben gick inte.
Citera
2022-11-25, 23:08
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
A4-sidor? Vad i helsike! Tror du vi använder papper här i Razzzzzzia? Nej nej nej....här kör vi med griffeltavlor av senaste modell! 100% inhemskt tillverkade och utan en endaste komponent från väst. Vi är självförsörjande på allt. Ingen som helst anledning till blueprints eller mm-papper när man har en spikrak granslana och en krita till buds. Det är därför våra robotar är de bästa i världen. De träffar ALLTID något! Underskatta inte uppfinningsrikedomen som kan finnas i botten på varje 70-rubels flaska pissvodka du kan finna. Se bara på Ukraina, hur de inte ens klarar av att gräva diken med händerna. Russia stronk, stronkest in the world!
Jo så är det, gravitationen är felet till deras terrorbombningar som egentligen bara avses vara fyrverkerier för puttes storhet. De är egentligen harmlösa buddistmunkar...
Citera
2022-11-25, 23:10
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ja det är otroligt hemskt och onödigt, de flesta tycks knappt veta vart dom befinner sig.
Såg en hemsk video filmad med drönare. Ett par ryska soldater med brytna ben filmat högt från ovan och oklart varför men dålig förmåga att röra sig. Antagligen träffade av någonting. En av de verkade död eller medvetslös.
En som levde men trasiga ben drar ett tygstycke från halsen upp över ansiktet och siktar med bössan mot hjärtat. Sedan slutar de filma.
Hur mycket man än hatar ryssland för allt lidande och all död de har dragit in till Ukraina så är det ändå tragiska livsöden.
Citera
2022-11-25, 23:11
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Ryska robotar och kryssningsrobotar......du vet att de inte finns va? Inser du att du är pinsam? ryssen kan inte hantera Ukraina, du sitter här och låtsas att det skulle bli nån sorts krig mellan NATO och ryssland. NATO skulle jämna hela ryssland på en vecka.
Citera
2022-11-25, 23:12
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag borde satt det mellan citationstecken.

Vad jag förstår så har inte Kina brutit mot sanktionerna.
Kina köper ENORMA mängder olja från ryssland. du hittar allt om det från alla tänkbara källor från alla håll.
Citera
2022-11-25, 23:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Bara rosscope och fantasier du kommer med.
Det enda ryssland kan bjuda på är ett termonukleärt mer eller mindre utökat självmord.
Ah, jag drog aldrig upp kärnvapnen, men det gör du.

Har svårt att se att kärnvapen kommer till användning. Tyskarna hade förmodligen använt dem om de hunnit få sina färdiga under kriget, men dagens Ryssland... Det sitter för långt inne.
Citera
2022-11-25, 23:14
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Såg en hemsk video filmad med drönare. Ett par ryska soldater med brytna ben filmat högt från ovan och oklart varför men dålig förmåga att röra sig. Antagligen träffade av någonting. En av de verkade död eller medvetslös.
En som levde men trasiga ben drar ett tygstycke från halsen upp över ansiktet och siktar med bössan mot hjärtat. Sedan slutar de filma.
Hur mycket man än hatar ryssland för allt lidande och all död de har dragit in till Ukraina så är det ändå tragiska livsöden.

Varför? Hade det hållit sig på rätt sida gränsen hade de levt idag. Dumt val de gjorde om du frågar mig.
Citera
2022-11-25, 23:18
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A

Håller fullständigt med. Inte ens ryssarna är värda detta elände. Men å andra sidan, vågar de inte stå emot diktaturen så får de trots allt skylla sig själva.

Personligen hade jag hellre valt 10 år i buren än att riskera mitt liv som 20-25 åring och flytt Ryssland så fort jag kunnat vid 30-40 år.

Fy fan för att bo ett land som Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in