2022-11-25, 22:26
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag var Nato-motståndare redan innan kriget, men min uppfattning är att Sverige snarast gör sig till en möjlig måltavla som Nato-medlem i det här läget, om det skulle spåra ur. Tänker på döden från ovan. Inget annat. Utan Nato bör allt vara frid och fröjd.

Vi bör hur som helst inte diskutera saken här när det finns särskilda trådar om detta.

Möjlig måltavla? För vem? Vad antyder du här? Vilka skulle ha Sverige som måltavla? Ryssen?
Citera
2022-11-25, 22:30
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Jag var Nato-motståndare redan innan kriget, men min uppfattning är att Sverige snarast gör sig till en möjlig måltavla som Nato-medlem i det här läget, om det skulle spåra ur. Tänker på döden från ovan. Inget annat. Utan Nato bör allt vara frid och fröjd.

Vi bör hur som helst inte diskutera saken här när det finns särskilda trådar om detta.
Hur tänker Du?
Insinuerar Du att putte den lille skulle våga angripa ett Nato-land? Då måste Du förklara varför han inte gör det istället för Ukraina, och sen skyller på Nato för det...
Citera
2022-11-25, 22:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Möjlig måltavla? För vem? Vad antyder du här? Vilka skulle ha Sverige som måltavla? Ryssen?
Om Sverige går med i Nato blir svensk infrastruktur tänkbara mål för kryssningsrobotar vid en Nato-intervention i Ukraina eller i Ryssland. Det gäller såväl civila som militära objekt. Om Sverige inte är med torde Ryssland fokusera på länder som är med.
Citera
2022-11-25, 22:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Hur tänker Du?
Insinuerar Du att putte den lille skulle våga angripa ett Nato-land? Då måste Du förklara varför han inte gör det istället för Ukraina, och sen skyller på Nato för det...
Så här tänker jag:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Risken är naturligtvis närmast noll att Ryssland plötsligt skulle attackera endast Sverige; Nato eller ej.
Citera
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
NAFO systrar.. jag mår inte så bra

https://t.me/Slavyangrad/22359

🇩🇪The Germans are losing enthusiasm for helping 🇺🇦Ukraine, reports The Washington Post

Europe's gas supply has been significantly reduced recently. As a result, prices have soared tenfold from previous levels and gas supplies are simply running out. Unsurprisingly, many are looking at how Germany, the EU's largest economy, will cope with this ordeal. Will astronomical gas bills and a cold winter lead Germans to demand that their government reduce or stop aid to Ukraine?

According to the latest public opinion polls, many Germans have expressed at least some sympathy for the Ukrainians. However, most believe that their country is doing enough, or even too much, to help Ukraine's war efforts and its refugees.

East Germans, on the other hand, oppose any support for Ukraine by a wide margin. For example, while only 27 percent of West German respondents are against increased military aid to Ukraine, already 52 percent of East Germans express the same opinion. This is consistent with a more benign attitude towards Russia and more skepticism towards NATO among this group.

94% av EUs lager är fullt. De kan alltid importera mer

Tyskland har alltid velat när det gäller stöd till Ukraina, detta är ingen nyhet. Har du missat all kritik riktat mot Tyskland för deras veka stöd och beroende av rysk energi?

Priset för gas i EU har ökat 25% sen innan kriget
Priset gick ner en hel del sen toppen i sensommaren
Priset har gått upp 20% sen en månad sen, på grund av kylan

Fan vad du ljuger alltså, skäms du inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
<snip>värmande järn innan han krälar tillbaks ner i sin nygrävda man cave. Snubblarna var det ja. Man kan ju undra varför inte Ukraina som lider så enorma brister på allt (enligt de vilsna pro-ryssarna här) inte är de som ber om en paus?? hum hum hum
Så förbannat mitt i prick.
De inkallade är från regioner och republiker där dagens middag utan vodka är otänkbart.
De lider alla helvetets kval där de i sina grävda hålor skakar av abstinens och hemlängtan.
(jag ber om ursäkt för att jag förkortade ditt inlägg)
Citera
2022-11-25, 22:40
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Om Sverige går med i Nato blir svensk infrastruktur tänkbara mål för kryssningsrobotar vid en Nato-intervention i Ukraina eller i Ryssland. Det gäller såväl civila som militära objekt. Om Sverige inte är med torde Ryssland fokusera på länder som är med.

Först skulle jag vilja veta hur många kryssningsrobotar du tror ryssen har kvar?

Snälla berätta hur du tror en konflikt mellan NATO och ryssen skulle se ut. ryssbögarna skulle få så mycket stryk att de inte visste vad som hände?

Låt mig gissa att du nu börjar prata om kärnvapen
Citera
2022-11-25, 22:42
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Så här tänker jag:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Risken är naturligtvis närmast noll att Ryssland plötsligt skulle attackera endast Sverige; Nato eller ej.
Njet det är passé, historiskt eftersom de redan lallar runt i Ukraina.
Putte den lille vågar inte inte attackera ett Nato-land. Sverige utan Nato däremot är inte alls otänkbart längre just pga hans vansinne att gå in i Ukraina, men men nu är det försent för alltid...
Puttes megalomani måste släckas samt alla andra ryssar med samma ambitioner!
Citera
2022-11-25, 22:44
Medlem
Citat:
Men vad fan, du missförstår ju varenda ord jag skriver! Det är ingen idé.

OK, vi tar det igen:

1) Ryssland börjar inte slåss mot flera länder samtidigt. Ryssland kan inte det. Det går inte.

2) Jag skrev att det aldrig blir någon invasion.

Seriöst, vad är det här?
Nej, du har helt rätt. Ryssland kan inte ens slåss mot ETT land i taget. Underligt nog sitter de likt förbannat och hotar mängder med andra länder om att de "skall visa var brevlådorna bor om de inte passssssar sig (medveten läspning). Tycker du inte själv att det får roddbåtsanalogin att vara mer än sann och ett underlag för en seriös fråga? Ryssland skulle inte ens klara av att anfalla sig själva utan att springa vilse och be om diesel och bensin på en mack i Kazakstan
Citera
2022-11-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Först skulle jag vilja veta hur många kryssningsrobotar du tror ryssen har kvar?

Snälla berätta hur du tror en konflikt mellan NATO och ryssen skulle se ut. ryssbögarna skulle få så mycket stryk att de inte visste vad som hände?

Låt mig gissa att du nu börjar prata om kärnvapen
Antalet kryssningsrobotar kan jag svara på. Hang on a sec aight....be right back.............so, there's me putin mask and the red star in me forehead! (jo, jag använde en gammal spritpenna för att markera min tillhörighet till demokratins och sanningens sida). Jag, Vova, säger - räknat på en hand, 16st. Alla är hypersoniska också.....åtminstone när de trillar ned från sin spikraka bana upp i atmosfären. Så länge de träffar ett sjukhus eller bostadsområde så spelar det ju inte så stor roll vilken sida av gränsen det sker på. Ryska MOD fixar precisionen i efterhand så allt går enligt plan!
Citera
2022-11-25, 22:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
Mycket få Ryska soldater dör, däremot finns 1000 tals video med drivor av döda ukrainska nazister.
Det borde närma sig 500 000 döda ukrainska soldater, men det skiter zelensky i.

Här en ny video som jag avnjöt till morgonfikat.
https://southfront.org/in-video-18-russian-forces-destroyed-ukrainian-stronghold/

Det ser mer ut som det är ryska soldater som ligger där, de har gummistövlar, ukrainska soldater har riktiga armékängor. Dessutom såg det smutsigt ut med matpaket slängda runtomkring vilket också tyder på att det är zigenarmens egna skyttegravar.
Citera
2022-11-25, 22:54
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Antalet kryssningsrobotar kan jag svara på. Hang on a sec aight....be right back.............so, there's me putin mask and the red star in me forehead! (jo, jag använde en gammal spritpenna för att markera min tillhörighet till demokratins och sanningens sida). Jag, Vova, säger - räknat på en hand, 16st. Alla är hypersoniska också.....åtminstone när de trillar ned från sin spikraka bana upp i atmosfären. Så länge de träffar ett sjukhus eller bostadsområde så spelar det ju inte så stor roll vilken sida av gränsen det sker på. Ryska MOD fixar precisionen i efterhand så allt går enligt plan!
Ja den här planen måste vara på 99 A4-sidor för den verkar inte helt hundra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in